خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان حمایت از کالای ایرانی است.


به گزارش خبرگزاری مهر، سورنا ستاری پیش از ظهر یکشنبه در همایش «حمایت از کالای ایرانی» طی سخنانی توسعه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: برای پیشرفت باید همه ما بخواهیم و تلاش کنیم، محیط اقتصاد در کشور را مردم درست می کنند و دولت در زیر ساخت ها حمایت و کمک می کند، اما تا مردم به صحنه نیایند، پیشرفت امکان ندارد.

وی از ورود مفاهیم جدید به اقتصاد کشور خبر داد و افزود: متاسفانه در اقتصاد نفتی همه ما عادت کردیم استخدام جایی باشیم و حقوق بگیریم، حد این اقتصاد همین است، که ما داریم، اقتصاد زمانی شکوفا می شود، که به کارآفرین اهمیت داده و محیط کسب و کار رادرست کنیم و به جوان ها و فرزندان خود اهمیت داده و آن ها را درست آموزش دهیم، در این صورت اقتصادی برپایه دانش شکوفا می شود، پایه این اقتصاد دانش و عقل است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور سپس به پیشرفت اقتصادی قرچک اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در قرچک در سال های اخیر افتاده است، شهرک صنعتی قرچک به سرعت توسعه یافته و راه افتادن ۲۵۰ شرکت در مدت یک سال خبری خوب است، صنایع آلاینده را به شهرک صنعتی قرچک نیاورید، که به آب و محیط زیست شما صدمه وارد کند.

وی افزود: باید صنایع پاک را وارد قرچک کنیم، ما هم آمادگی داریم هر کمکی برای توسعه صنایع دانش بنیان و «هایتک» بتوانیم انجام دهیم، مهم تقویت زیرساخت های کارآفرینی در قرچک است.

ستاری با بیان این که باید شرایط تربیتی خانواده ها برای بروز خلاقیت های جوانان فراهم شود، گفت: مهم این است که به فرزندان خود معتقد باشیم و گمان نکنیم با پول می توان خوشبختی آورد و اشتغال درست کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به اقتصادی که بخواهد با تکیه بر نفت حرکت کند و با پولی که در جیب است به اشتغال برسد راه به جایی ندارد بیان داشت: حرکت جدید کارآفرینی که در میان جوانان در کشور آغاز شده است در بطن جامعه است و ما به زودی بزرگترین شرکت هایی را در زمینه تکنولوژی های جدید ایجاد می شوند را خواهیم داشت و امروز ما در این منطقه نسل جدیدی از کارآفرین را می بینیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در ۴ سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است و اگر ما به این درک برسیم که چگونه می توانیم اقتصادمان را به واسطه بازار سازی برای شرکت ها یمان شکوفا کنیم میتوانیم موثر باشیم.

ستاری اظهار داشت: شغل هایی که به واسطه پول دولت ایجاد می شوند پایدار نمی باشند و ما باید به دنبال ایجاد اشتغال های پایدار در این منطقه باشیم و از هیچ گونه کمکی در این زمینه فروگذار نخواهیم بود و ما نمی خواهیم چیزی را که بر خلاف زیست بوم موجود در شهرستان است به آن تحمیل کنیم که این مسئله پایدار نیست و باید از خود منطقه منشعب بشود و انشااله در حرکتی که در شهرستان آغاز شده همگی سهیم باشید و بخواهید که اتفاقات خوبی در این منطقه رخ بدهد.

وی در پایان گفت: شهدای خوبی از این منطقه داریم و همه کسانی که در این مناطق وجود دارند و نشان دهنده این است که این منطقه یک خاک نخبه پرور دارد و باید زیست بوم برای افراد فراهم شود و حرکت جدید اقتصادی بسیار مبارک است و قابل حمایت می باشد.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید