خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس کمیسیون کسب وکارهای نوین اتاق بازرگانی از رشد چشمگیر ایران در شاخص های کارآفرینی طی سالهای اخیر خبر داد و گفت: این جهش به دلیل رونق حضور شرکتهای دانش بنیان بوده است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مجمع تشکل های دانش بنیان، نخستین نشست مشترک کمیسیون کارآفرینی کسب وکارهای نوین و دانش بنیان اتاق ایران با اعضای فراکسیون کارآفرینی مجلس برگزار شد.

در این نشست افشین کلاهی رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق ایران با تاکید براینکه سیستم آموزش سنتی، شاخص های کارآفرینی را به افول می رساند، توضیح داد: شاخص های کارآفرینی ایران طی سالهای اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده است اما سیستم آموزش سنتی موجب افول این رشد می شود.

وی با بیان اینکه اشتغال فرمول پیچیده ای ندارد و باید زیست بوم مناسبی برای آن تعریف کنیم، افزود: در بخش آموزش بسیار سنتی عمل کرده ایم و داده ها به روز و مطابق نیازهای نوین در کشور نیستند.

کلاهی اظهار کرد: در تعریف زیست بوم برای اشتغال، باید محیط کاملا با نیازها متقارن باشد و به دور از هر گونه شعارزدگی و در راستای منافع ملی تعریف شود.

رئیس کمیسیون کارآفرینی و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی با اشاره به چالش های پیش روی سرمایه گذاران در حوزه کسب وکارهای نوین و دانش بنیان، افزود: ناتوانی کشور در جذب سرمایه گذاری های خارجی، نبود فناوری های لازم و نیز نبود رقبای خارجی و بازارهای رقابتی مناسب از جمله چالشهای مهم کارآفرینان دانش بنیان است.

وی گفت: در همین حال بی توجهی به حقوق مالکیت معنوی، نقص قوانین، بی توجهی به ارزش های تولید ثروت، آماده نبودن بسترهای مناسب برای کسب وکارهای نوین، وجود برخی قوانین مخل و دولتی بودن اقتصاد (بیش از ۷۰ درصد) از دیگر چالش های کارآفرینان در این حوزه محسوب می شوند.

کلاهی با تاکید بر لزوم به کارگیری راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت کنونی، افزود: آزادسازی دستمزدها یکی از راهکارهای اصلی است که دولت باید به آن توجه کند.

به گفته وی، شفافیت و مبارزه با فساد سیستمی، حضور مستمر رسانه ها برای فرهنگسازی و تحول در نظام آموزشی، تغییر سرفصل ها، مقررات زدایی و فعالیت سیستم های کارآمد نظارتی راهکارهای دیگری هستند که باید اجرایی شوند تا کارآفرینی و اشتغال در کشور به ویژه در حوزه دانش بنیان توسعه یابد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید