خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از روش هایی که برای توسعه و اشتغال روستایی در نظر گرفته ایم و در مورد استان فارس هم موضوعیت دارد، توسعه مشاغل غیر وابسته به منابع طبیعی و آب مانند گردشگری و حمل و نقل است.

به گزارش ایرنا، عیسی منصوری در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان فارس در شیراز افزود: باید در نظر داشت که پرداخت تسهیلات به هر اشتغالی در روستاها لزوما به استقرار جمعیت در روستاها منتهی نمی شود بلکه ممکن است حتی روند مهاجرت را هم تشدید کند.
وی ادامه داد: باید اشتغال در روستاها را به سمت صنعت، خدمات و فرآوری معدن، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی هدایت کرد.
این مقام مسئول اظهار داشت: در برنامه اشتغال فراگیر تاکید شده که اولویت برای ایجاد اشتغال، توسعه بنگاه های موجود است و نه ایجاد بنگاه های جدید زیرا توسعه بنگاه های فعال تاثیر بیشتر و سریع تری بر ایجاد اشتغال دارد.
منصوری گفت: اینکه مبادرت به پرداخت تسهیلات کرده و تصور کنیم پس از پرداخت آن اشتغال ایجاد می شود، تصور درستی نیست بلکه باید مدیریت شود تا آن تسهیلات در جای درست و در مسیر در نظر گرفته شده صرف شود.
او افزود: افزون بر این، ایجاد اشتغال را هم نباید محدود به پرداخت تسهیلات کرد چرا که اگر بنا فقط بر دادن وام باشد، بانک ها که این کار را انجام می دهند پس وظیفه ما به عنوان متولیان امر چیست؟
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از مسائل موجود در برخی استان ها را توقف طرح ها در دستگاه های اجرایی و بانک ها برشمرد و گفت: برای رفع این مشکل در قالب ابلاغی به دستگاه های اجرایی اعلام کردیم که در گام نخست متقاضیان را درگیر و معطل تایید طرح نکنند و توقف طرح در دستگاه ها به حداقل ممکن برسد.
منصوری ادامه داد: دستگاه ها و بانک ها باید در بررسی طرح ها و پرداخت تسهیلات سرعت عمل بیشتری داشته باشند و به متقاضیان در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ صریح و مشخص دهند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید