خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به ارائه آموزش‌های کسب و کار و کارآفرینی در روستاها گفت: ۲۸ درصد از مهارت آموختگان زنجانی پس از اتمام دوره‌های آموزشی شاغل شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا انصاری اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی لزوم ارتقای کیفیت در برنامه‌های آموزش روستایی، طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان با رویکرد اشتغال پایدار با اولویت مناطق محروم و روستاهای کم‌برخوردار و تمرکز بر دهستان‌های هدف در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به انتخاب هشت دهستان استان زنجان برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جوامع روستایی ابراز کرد: تعهدات آموزش‌های روستایی کل استان برای سال 96 به میزان 600 هزار نفر ساعت بود که 98 درصد آن در این هشت دهستان اجرا شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان ابراز کرد: امسال برنامه‌های آموزشی روستایی گروه‌بندی شده و در سه حوزه آموزش‌های عمومی و پایه، آموزش‌های تخصصی شغلی و آموزش‌های کسب و کار و کارآفرینی به روستائیان ارائه می‌شود.

وی افزود: کسب و کار وکارآفرینی 20 درصد، فنی و تخصصی شغلی 50 درصد وحوزه عمومی و پایه 30 درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها را به خود اختصاص می‌دهد.

انصاری آموزش بخش روستایی در سطح شهرستان زنجان را 640 نفر دوره معادل 152 هزار و 94  نفر ساعت برشمرد و گفت: این رقم معادل با 23 درصد از کل عملکرد مراکز ثابت در سطح استان است.

وی رهگیری اشتغال مهارت آموختگان شهرستان زنجان را از دیگر اقدامات فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: در سال 96 تعداد 2 هزار و 657 نفر مهارت آموخته رهگیری شدند که از این تعداد 743 نفر معادل 28 درصد پس از اتمام دوره شاغل شدند.

مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان زنجان بیان کرد: بیشترین فرصت شغلی، کارآفرینی و اشتغال در رشته اتومکانیک (تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی، تعمیرکار برق خودرو، تعمیرکار اتومبیل گازسوز، نقاش خودرو) رشته طراحی و دوخت (بچه گانه و دخترانه دوز، بافنده پوشاک دومیل، خیاط لباس زنان و مردان)، رشته برق (برقکار ساختمان، برقکار صنعتی) و رشته تاسیسات (انواع حرفه‌های حرارتی و برودتی) است.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید