خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: متأسفانه دانشگاه‌های ما مدرک‌آفرین بوده و کارآفرین نیستند.

 به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا مجیدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: مسائل زیرساختی عمده‌ترین مسائل در حوزه گردشگری است.

وی با بیان اینکه قبل از هر زیرساختی در حوزه گردشگری زیرساخت فرهنگی و فکری مهم است، تصریح کرد: برخی از مواقع سیاست‌هایی ابلاغ می‌شود که در استان‌های مختلف با محدودیت روبه‌رو است بنابراین بحث فقه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد تا برای یک بار تکلیف گردشگری از نظر فقهی روشن شود.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی ادامه داد: توجه اسناد بالادستی به بحث گردشگری، توجه دولت‌های مختلف در سیاست‌هایشان به موضوع گردشگری و یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور که این حوزه عنوان شده همه نشان از جایگاه رفیع این حوزه در اقتصاد بین‌الملل دارد.

مجیدی یادآور شد: با نگاه به تاریخ ملی و منطقه‌ای در این استان تجارت، معدن و گردشگری حرف نخست را برای توسعه می‌زند و مابقی بخش‌ها مکمل هستند.

وی با بیان اینکه مردم این استان دغدغه اشتغال دارند، اضافه کرد: اگر زیرساخت‌های گردشگری در این استان ایجاد شود حدود هزار شغل در این حوزه قابل اجرا است.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با اشاره به شکل‌گیری کمیسیون گردشگری استان از نیمه دوم آبان‌ماه سال گذشته گفت: در این کمیسیون سران حوزه گردشگری و صنایع وابسته حضور دارند و اگر هم‌افزایی بخش خصوصی و دولتی در این حوزه اتفاق بیافتد شاهد رویدادی فرخنده در این زمینه خواهیم بود.

مجیدی با بیان اینکه در حوزه گردشگری باید از برخوردهای سلیقه‌ای جلوگیری کرد، افزود: گردشگری بر اساس جاذبه‌ها گسترش می‌یابد و باید جایگاه شرق ایران به ویژه خراسان‌جنوبی در جذب گردشگر مشخص شود.

وی با پتانسیل‎های مهم گردشگری خراسان‌جنوبی از جمله باغ اکبریه، قنات بلده فردوس و کویر اشاره کرد و یادآور شد: با همراهی سه استان کویری کشور در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین همایش کویر به میزبانی بیرجند هستیم.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با بیان اینکه باید جاذبه‌های استان تقویت شود، تصریح کرد: می‌توان رویدادهای مختلفی را برای جذب گردشگر تعریف نمود.

مجیدی اضافه کرد: باید زیرساخت‌های فکری در شورای فرهنگ عمومی استان روشن شود زیرا در غیر این صورت هر برنامه‌ای که در حوزه گردشگری تعریف کنیم با چالش روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه یک سیاست واحد با اجراهای متفاوت مشکل عمده در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی درست برای گردشگران و آموزش تورگردانان و همچنین نگاه و رویکرد نوین به توسعه گردشگری از موارد مهم در این حوزه بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی افزود: باید چرخ گردشگری در استان فعال شود که در این راستا یک سری از مسائل فوری باید مدنظر قرار گیرد.

مجیدی با بیان اینکه باید رشته‌های مورد نیاز متناسب با حوزه گردشگری در دانشگاه‌های استان ایجاد شوند، یادآور شد: باید اشتغال در حوزه گردشگری نیاز به مدرک کارشناسی ارشد و کارشناسی نبوده و می‌توان به فارغ‌التحصیلان بیکار با آموزش زبان و تورگردانی در یک مدت کوتاه در این حوزه اشتغال ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دانشگاه‌های ما مدرک‌آفرین بوده ولی کارآفرین نیستند.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید