خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گفته مدیرکل کار استان همدان؛ سال گذشته کل مبلغ تسهیلات عقد قرارداد و پرداخت شده در استان بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بوده که از محل‌های رونق تولید، خوداشتغالی، اشتغال روستایی، مشاغل خانگی، صندوق کارآفرینی و غیره بوده است.


به گزارش ایلنا «احمد توصیفیان پور» در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد؛ با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سالجاری به نام حمایت از کالای ایرانی، افزود: کارگران در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور به خصوص اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و کار بزرگ حرکت چرخه‌های تولید برعهده این قشر زحمتکش جامعه است و باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بابیان اینکه شعار امسال هم خطاب به مسئولین و هم خطاب به مردم است، ابراز امیدواری کرد: مردم و مسئولان در هر جایگاه و موقعیتی با تکیه بر نقش خود و با درک صحیح از شرایط کنونی، به وظایف خود به بهترین وجه عمل کنند و شعار امسال را که هوشمندانه و مدبرانه از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده به معنای واقعی کلمه تحقق ببخشند.

توصیفیان با اشاره به اینکه اولین تسهیلات روستایی پرداختی کشور در استان همدان در تویسرکان پرداخت شد، عنوان کرد: استان همدان در حوزه تسهیلات روستایی هم به لحاظ تعداد طرح‌ها و هم مبلغ پرداختی رتبه اول یا دوم را در سطح کشور دارد که با تفاوت‌های کوچکی با استان کرمانشاه در رقابت است و این رقاب به دلیل اعتباراتی است که به دلیل زلزله در اختیار کرمانشاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته کل مبلغ تسهیلات عقد قرارداد و پرداخت شده در استان بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بوده که از محل‌های رونق تولید، خوداشتغالی، اشتغال روستایی، مشاغل خانگی، صندوق کارآفرینی و غیره بوده است.

توصیفیان گفت: طبق آمار سامانه «رصد» تعداد اشتغال ثبت شده در استان همدان طی یکسال اخیر ۲۰ هزار و ۷۰۰ شغل بوده است.

وی با اشاره به ثبت ۱۰ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغالزایی روستایی کشور در سامانه «کارآ»، گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۴۶ طرح مربوط به استان همدان است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ درصد طرح‌ ها مربوط به استان همدان است، گفت: درحال حاضر ۳۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به استان همدان ابلاغ شده که حدود ۳۰ میلیاردتومان آن پرداخت و عقد قرارداد شده است.

توصیفیان با بیان اینکه تعداد طرح‌هایی که در ۱۹ جلسه کمیته فنی اشتغال روستایی در استان همدان مصوب شده ۹۶۱ طرح و از نظر مبلغ تسهیلات مصوب ۳۶۸ میلیارد تومان است، گفت: این موارد از طریق کمیته به بانک‌ها ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه در این حوزه تعداد ۳۷ طرح با مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به مرحله عقد قرارداد رسیده است، بیان کرد: نرخ تسهیلات روستایی ۶ درصد است که یک سال مشارکت و یک سال تنفس دارد و طی پنج سال بازپرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعیگ استان همدان با اشاره به اینکه سهمیه اشتغال فراگیر استان همدان ۳۴۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: در این خصوص ۳۰۲ میلیارد تومان برای ۴۷۷ طرح مصوب شده که از این تعداد ۷۹ طرح با مبلغ ۳۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

توصیفیان بابیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان از محل منابع داخلی بانک‌ها و ۸۷۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات تکلیفی و اشتغالزایی در استان پرداخت شد، گفت: از ۸۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده، ۵۴۸ میلیارد تومان آن از محل رونق تولید بوده است.

وی عنوان کرد: ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی و ۶۷ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی طی سال گذشته در استان همدان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: تعداد بیمه‌شدگان جدید در استان که برای اولین بار بیمه می‌شوند حدود 10 هزار نفر است.

مدیر تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان نیز بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 107 تعاونی فعال در استان همدان وجود دارد که 12 هزار و 657 فرصت شغلی ایجاد کرده است و گفت: تعاونی‌های استان همدان بیش از ۳۷ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

وی عنوان کرد: در بحث انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه تعاون شاهد رشد 200 درصدی بوده‌ایم و شورای پژوهشی اداره کل تعاون، کار رفاه اجتماعی با توجه به برنامه اعلامی 2 طرح تحقیقاتی در سال پس از بررسی وضعیت اجرای طرح‌های پژوهشی سال 95، تعیین موضوعات و اولویت‌های پژوهشی سال 96، ارزیابی پیشنهاد‌های واصله، 4 طرح جهت اجرا و تخصیص بودجه برای آن‌ها انتخاب کرده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته کارگر گفت: اولین روز از هفته کارگربرنامه‌هایی نظیر غبارروبی گلزار شهدا، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود و دومین روز هفته کارگر همایش کارگران بسیجی عرصه تولید و صنعت استان برگزار می‌شود سومین روز "دکتر سپهری" معاون وزیر و رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی در نماز جمعه سخنرانی می‌کنند. در چهارمین روز در این روز پیاده‌روی بانوان کارگر برگزار و از کارگران روستای کاج شهرستان رزن که در ساخت قاب عکس در سطح کشور بی‌نظیر هستند، تجلیل می‌شود.

توصیفیان با اشاره به اینکه پنجمین روز از هفته کارگرپایگاه بسیج کارگری در شهرک صنعتی بوعلی افتتاح می‌شود، ضمن اینکه از مسائل پیگیری شده در سال گذشته احیا واحدهای تولیدی تعطیل شده بود که در این راستا جشنی در صنایع تبدیلی الوند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ششمین روز کارگران با مقام معظم رهبری در بیعت ایشان دیدار می‌کنند، اظهار داشت: هفتمین روز از هفته کارگر"خدا قوت کارگر نام دارد" که در این راستا جشنی در نیروگاه مفتح و شرکت سیمان هگمتان برگزار می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید