خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل کارآفرینی و تجاری دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد شبکه کارآفرینی در سطح استادان، کارمندان، دانشجویان و فارغ التحصیلان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر داوود ثمری در هفدهمین جلسه کمیته نظارت و ساماندهی مراکز رشد واحدهای فناور که با حضور دکتر حامد افشاری، مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از مدیران مراکز رشد واحدهای دانشگاهی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، درخصوص راهبردهای اداره کل کارآفرینی و تجاری‌سازی گفت: توسعه پایدار و پویا در تجاری‌سازی فناوری‌های دانشگاه، بسترسازی و توسعه کیفی فناوری‌ها و ایجاد شبکه کارآفرینی دانشگاه از جمله راهبردهای این اداره کل است.

وی ادامه داد: برای توسعه پایدار و پویا در تجاری‌سازی فناوری‌ها، نیازمند توسعه و توانمندسازی مراکز رشد، توسعه کمی و کیفی واحدهای فناور، گسترش بازار محصولات فناورانه و تعاملات بین‌المللی هستیم.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: ایجاد و توسعه مراکز شتاب دهنده‌ها، مراکز نوآوری در سطح دانشگاه، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری و توسعه و حمایت از حقوق مالکیت فکری از دیگر ضرورت‌های توسعه پایدار و پویا در تجاری‌سازی است.

 افشاری با تأکید بر بسترسازی و توسعه کیفی فناوری‌ها، خاطر نشان کرد: باید برای افزایش کیفی توسعه فناوری‌ها، بستر و زیرساخت مناسبی در سطح دانشگاه ایجاد و فناوری‌های جدید از طریق تقویت ایده‌پردازی و شناخت فرصت‌های نوآوری تولید شود.

وی از ایجاد شبکه کارآفرینی دانشگاه خبر داد و افزود: شبکه کارآفرینی در سطح استادان، کارمندان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ایجاد و دروس مرتبط با کارآفرینی به منظور توانمندسازی دانشجویان ساماندهی می‌شود.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توانمندسازی استادان در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، برگزاری نمایشگاه‌های اشتغال و کارآفرینی و فعال‌سازی مراکز رشد در حوزه کارآفرینی از راهکارهای ایجاد شبکه کارآفرینی دانشگاه است.

در ادامه مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه ،گفت: ارتباط با صنعت و کسب منابع مالی جدید و تجاری‌سازی دو استراتژی مهم معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی باید در شان دانشگاه آزاد اسلامی باشد، اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های معاونت پژوهش و فناوری و مراکز رشد واحدهای دانشگاهی نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق شعار سال یعنی "حمایت از کالای ایرانی" دارند.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از احیای مجدد سامانه آزاد اکسپو (سامانه فن‌بازار) خبر داد و افزود: این سامانه که حلقه اتصال بازار، صنعت و دانشگاه است، فعالیت خود را با ترکیب جدید که دانشگاه سهام بیشتری در آن دارد، شروع کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، ثمری در پایان اظهار کرد: هدف از ایجاد سامانه فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی برقراری ارتباط عملیاتی بین بخش صنعت، بازار و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید