خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: وام‌های ما برای ایجاد مشاغل کوچک مانند خیاطی، آرایشگری، کفاشی، زنبورداری، قالیبافی و ... است. البته وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران الزاما برای ایجاد یک کسب و کار جدید نیست بلکه ممکن است متقاضی برای توسعه کسب و کار فعلی خود وام بخواهد.

به گزارش کارآفرین ناب و به نقل از خبرگزاری ایلنا، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به هدف این بانک برای حمایت از اشتغال‌زایی گفت: طرح‌های اشتغالزایی در بانک قرض الحسنه مهر ایران سه طرف دارد. یک طرف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، یک طرف نهاد یا ارگانی که به تعریف طرح‌های اشتغالزا بپردازد و مدل انجام کار را تعریف کند.مانند قراردادی که ما با بنیاد برکت امضا کرده‌ایم و طرف سوم متقاضیان دریافت وام برای ایجاد شغل.

وی ادامه داد: ما در بانک قرض الحسنه مهر ایران پس از آسیب‌شناسی طرح‌های سابق نظام بانکی که برای ایجاد شغل، به صورت مستقیم به مردم وام پرداخت می‌شد، مدل پرداخت مستقیم وام به متقاضی را حذف کرده‌ایم.

 

در مدل مثلثی، طرح‌های اشتغالزا بر اساس مزیت تعریف می‌شوند
اکبری ادامه داد: در مدلی که در حال حاضر اجرا می‌کنیم، یک مثلث ایجاد می‌شود. یک ضلع این مثلث بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. ضلع دوم بنیادها و نهادهایی مانند بنیاد برکت، بسیج سازندگی، بهزیستی، بنیاد مسکن و ... که متولی ایجاد شغل برای بخش‌هایی از جامعه هستند. ضلع سوم نیز شهروندانی که متقاضی وام برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک هستند.

وی با اشاره به مزایای این مدل، اظهار داشت: بانک در شناخت طرح‌های اشتغالزا تخصص ندارد و نمی‌تواند به متقاضیان وام طرح‌های اشتغالزا بگوید که کدام کسب و کار درآمدزا است.

اکبری افزود: وقتی ما با نهادها و بنیادهایی مانند بنیاد برکت یا بسیج سازندگی تفاهم می‌کنیم این نهادها به تعریف شغل می‌پردازند، معایب و محاسن آن را بررسی کرده و یک مزیتی را تعریف می‌کنند. سپس افراد تحت پوشش خود را برای دریافت وام به ما معرفی می‌کنند. در واقع بانک قرض الحسنه مهر ایران به بانک عامل تبدیل می‌شود و به متقاضیان معرفی شده برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک ، وام پرداخت می‌کنیم.

اکبری افزود: در حال حاضر در بحث ایجاد اشتغال برای جامعه روستایی از طریق بسیج سازندگی و بنیاد برکت و همین طور نهادهای متولی دولت، هدف گذاری‌های مناسبی انجام شده است. در مدلی که در حال حاضر دنبال می‌کنیم، بانک قرض الحسنه مهر ایران از محل منابع مردمی که در اختیار دارد، وظیفه تامین مالی را بر عهده دارد.

 

برای توسعه مشاغل موجود هم وام می‌دهیم
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پاسخ به این پرسش که آیا متقاضیان برای دریافت وام اشتغال، باید خودشان هم آورده نقدی داشته باشند؟، گفت: خیر، بانک و نهاد معرفی کننده، مثلا بنیاد برکت در تامین مالی طرح، مشارکت می‌کنند که بیشتر بخش منابع را بانک عهده‌دار است و متقاضی وام فقط باید طرح کسب و کار مد نظر را اجرا کند و اجرایی شدن طرح باید به نحوی باشد که بتواند تسهیلات بانک را بعد از سه الی چهار سال، بازپرداخت کند.

وی ادامه داد: وام‌های ما برای ایجاد مشاغل کوچک مانند خیاطی، آرایشگری، کفاشی، زنبورداری، قالیبافی و ... است. البته وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران الزاما برای ایجاد یک کسب و کار جدید نیست بلکه ممکن است متقاضی برای توسعه کسب و کار فعلی خود وام بخواهد.

اکبری گفت: در سال گذشته نزدیک به 55 درصد تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای اشتغالزایی بوده و عمده آن برای توسعه کسب و کارهای موجود و همین طور برای تامین سرمایه در گردش، پرداخت شده است. باید در نظر داشت که توسعه کسب و کارهای موجود هم در واقع گامی در جهت اشتغالزایی است.

 

پرداخت وام اشتغال به زندانیان آزاد شده با معرفی سازمان زندان‌ها
مرتضی اکبری در تشریح سایر فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ، اظهار داشت: در کشور خیرین زیادی وجود دارند که با پرداخت بدهی زندانیان، آنان را آزاد می‌کنند. اما بعد از آزادسازی این زندانیان در جامعه رها می‌شوند و عمدتا مشکل شغل دارند. جامعه نیز به این افراد نگاه مثبتی ندارد و به دلیل داشتن سوء پیشینه این افراد به سختی شغل پیدا می‌کنند و حتی ممکن است مجددا به بزهکاری مشغول شوند.

وی ادامه داد: ما در بانک قرض الحسنه مهر ایران تلاش کردیم برای اشتغالزایی زندانیان آزاد شده ، وام‌هایی تعریف کنیم.

اکبری گفت: در حال حاضر با سازمان زندان‌ها تفاهنامه‌ای داریم و مانند همان مدل مثلثی که توضیح دادم، به زندانیان آزاد شده که از سوی سازمان زندان‌ها به ما معرفی می‌شوند وام اشتغال پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: این تفاهنامه پارسال امضا شد و صد در صد و به صورت کامل پرداخت شد. امسال نیز تفاهنامه جدید با سازمان‌ امور زندان‌ها در حال امضا شدن است و انشالله برای سال 97 هم پرداخت می‌شود.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید