خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان فضایی ایران از امضای تفاهم نامه ۴جانبه میان این سازمان با وزارت علوم، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب وکارهای فضایی خبر داد.

به گزارش کارآفرین ناب و به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروزه فناوری های نوین به ویژه فناوری فضایی در افزایش بهره وری، ارتقاء کیفیت خدمات و خلق ارزش افزوده نقش به سزایی دارند و موجب توسعه خدمات و بهبود اقتصاد و معیشت فعالان حوزه های بهره بردار از فناوری فضایی شده اند.

وی گفت: به عنوان مثال در کشور فرانسه استفاده از داده های ماهواره‌ای در کشاورزی باعث کاهش ۱۵ کیلوگرم نهاده در هر هکتار در طول دوره رشد و کاهش هزینه حداقل ۴۵ یورو در هر هکتار در عرضه غلات بوده است و هم اکنون ۸۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این کشور توسط داده‌های ماهواره‌ای مدیریت می‌شود.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: با توجه به همین تاثیرگذاری مثبت داده‌های ماهواره‌ای در ارائه انواع خدمات و رشد فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها، کسب و کارهای متنوعی در کشورهای پیشرفته شکل گرفته و به ارائه خدمات کاربردی به جامعه می‌پردازند.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در کشور ما نیز با وجود آرشیوی غنی از داده‌های ماهواره‌ای از یک طرف و نیروی انسانی متخصص، خلاق و نوآور از سویی دیگر، ظرفیت مناسب برای ایجاد کسب و کارهای نوین فضاپایه را در اختیار داریم.

وی افزود: جهت‌گیری دانشگاه‌های کشور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و ظهور ایده‌های خلاقانه در کسب و کارهای نوین، دلیلی محکم برای حمایت، توسعه و ایجاد کسب وکارهای نوین فضاپایه در کشور است. به همین دلیل تلاش خواهیم کرد تا با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، کسب و کارهای فضاپایه را ایجاد کنیم.

براری گفت: در این راستا، اولین گام اجرایی برداشته شد و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، اولین تفاهم‌نامه چهارجانبه بین سازمان فضایی ایران، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید که هدف آن حمایت و ایجاد کسب و کارهای جدید و توانمندسازی آن‌ها از طریق دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای موجود در کشور است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید