خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رامین اکبری، مدیر اجرایی رویداد «بهار کارآفرینان استارت‌آپی» از برگزاری این رویداد در روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در تبریز خبر داد. این رویداد با مشارکت فعالان فناوری اطلاعات این شهر و حمایت بخش‌های خصوصی و دولتی برگزار می‌شود.

به گزارش کارآرین ناب به نقل از مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا، در این رویداد بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های موفق و مربیان استارت‌آپی سرشناس کشور برای اشتراک‌گذاری تجربیات حضور خواهند داشت. حضور مشهورترین و برترین‌های کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات کشور به عنوان سخنران در بهار کارآفرینان استارت‌آپی سبب شده این رویداد هویت ملی به خود گیرد و حرکت مناسبی در جهت پیشرفت هرچه اکوسیستم استارت آپی تبریز باشد.

بنابه گفته اکبری، سخنران‌های این رویداد را چهره‌های آشنایی همچون مجید حسینی‌نژاد (بنیان‌گذار علی‌بابا و چهره سال ۹۶ استارت‌آپی ایران)، سعید محمدی (بنیان‌گذار دیجی‌کالا)، حمیدرضا محمودی (بنیان‌گذار نی‌نی‌سایت، تی‌وی‌پلاس و فست‌کلیک)، حسن اطاعت (مشاور تجارت الکترونیک و مربی کسب‌و‌کارهای نوپا)، علیرضا غضنفری (مدیرعامل شرکت تسهیل‌گستر)، و امیر کریم‌زاد شریفی (بنیان‌گذار اولین رسانه دیجیتال شمال‌غرب کشور) تشکیل می‌دهند.

مدیر اجرایی این رویداد، در توضیحات خود در مورد نقش این رویداد در کمک به استارت‌آپ‌ها، به عوامل موفقیت یک استارت‌آپ اشاره کرد و لازمه به دست آوردن این موفقیت و تبدیل آن به برند را داشتن ایده خوب و نوآوری در محصولات و خدمات دانست.

او درباره شرایط فعلی استارت‌آپ‌ها چنین گفت: متاسفانه حباب در حوزه استارت‌آپ‌ها در دنیا و کشور ایران امروزه بیشتر شده است. همه استارت‌آپ‌ها در حال جستجو برای پیدا کردن مدل تجاری هستند. آمارهای جهانی حاکی از آن است که از هر ۱۰۰ استارت‌آپ، ۹۰‌ مورد از آن‌ها شکست می‌خورند و از ۱۰ استارت‌آپ باقی‌مانده شاید یکی بتواند خود را به حدود موفقیت استارت‌آپ‌های معروفی مثل آمازون، فیسبوک و گوگل نزدیک کند. از این گذشته اکثر استارت‌آپ‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند مشتریان زیادی را جذب کنند.

اکبری در ادامه درباره جذابیت استارت‌آپ‌ها برای جوانان گفت: داشتن یک استارت‌آپ آنقدر برای برخی‌ها جذاب است که حتی حاضر هستند تغییر شغل داده و وارد کسب‌وکار استارت‌آپی شوند. یک استارت‌آپ به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد تا به سطح برندهای معروفی همچون اسنپ، دیجی‌کالا، شیپور و علی‌بابا برسد، هرچند این امر امکان‌پذیر بود و دور از دسترس نیست. صاحبان ایده و تخصص باید با ایده‌های جدید و بدون کلیشه، با در نظر گرفتن کمبود امکانات و نیاز بازار و با بازارسنجی خوب وارد حوزه کارآفرینی استارت‌آپی شد و برندهایی در حد و اندازه استانداردهای بین‌المللی در ایران خلق نمایند. همچنین باید از مشاوران قوی و متخصصین این حوزه در مورد ایده خود تحقیق و پرس‌وجو کرد و سپس وارد فرآیند کارآفرینی شوند.

اکبری در مورد اهمیتی که برندهای بزرگ برای کشورهای خود دارند، از برندهایی مانند آمازون، اپل، مایکروسافت، و گوگل در آمریکا، و علی‌بابا در چین نام برد که باعث ایجاد ارزش‌افزوده، اشتغال و صادرات برای کشورهای متبوع خود شده‌اند. در ایران هم در کمتر از یک دهه برندهای استارت‌آپی بزرگی همچون جیرینگ، زرین‌پال، مامان‌پز، تخفیفان، نت‌برگ، اسنپ، تپ‌سی، شیپور، دیجی‌کالا، و بامیلو متولد شد‌ه‌اند که در حوزه اقتصاد حرف‌های زیادی را برای گفتن دارند. حتی می‌توان گفت تحریم‌ها برای برخی از این استارت‌آپ‌ها موجب رشد سریع‌تر شدند. کارآفرینی در حوزه استارت‌آپ‌ها در آینده بیشتر از امروز و باعث توسعه اقتصادی ایران خواهد شد.

اکبری در مورد مفهوم کارآفرینی توضیح داد: هرچند در حال حاضر فضای کارآفرینی مشکلات خاص خود را دارد، در صورت مهیا شدن شرایط و حمایت‌های بالادستی می‌تواند نتایج شیرینی داشته باشد. البته باید این نکته مهم را در نظر داشت که هر کشوری در دنیا با توجه به فضای کسب‌وکار خود می‌تواند شرایط کارآفرینی را فراهم کند. در ایران کارآفرین بودن سخت‌تر از سایر کشورها است، چرا که زیرسا‌خت‌ها و قوانین مناسبی برای حمایت از این فعالیت تهیه نشده است. در گزارش سال ۲۰۱۸ در خصوص سطح کسب‌و‌کارها در جهان، رتبه ایران با چهار رتبه تنزل نسبت به گزارش سال ۲۰۱۷ در بین ۱۹۰ کشور در رتبه ۱۲۴ قرار گرفته است. بنابراین تمامی جوانانی که می‌خواهند وارد حوزه کارآفرینی بشوند باید میزان سختی شروع کسب‌و‌کار را بدانند و با اطلاعات کافی و کامل وارد حوزه کسب‌وکار مورد نظر خود شوند و بدانند که سطح کسب‌وکار ایران با کشورهای اروپا و آمریکا چه میزان فاصله دارد.

اکبری وضعیت فعلی زیست‌بوم کسب‌‍وکارهای نوپای تبریز را متناسب با جایگاه این شهر ندانست و گفت: متاسفانه شهر تبریز به عنوان مرکز اقتصادی شمال‌غرب کشور در حوزه کسب‌وکارهای استارت‌آپی نقش پررنگی در کشور ندارد. البته در کسب‌وکارهای گذشته برندهای بزرگی مانند تراکتورسازی، ماشین‌سازی، ایدم، چرخشگر، و موتوژن را در تبریز داریم، یا در نسل برندهای جدید شهر تبریز قطب اول صنایع غذایی و شیرینی شکلات نه تنها در کشور که در سطح جهانی به شمار می‌رود و برندهای همچون شیرین‌عسل، آناتا، آیدین، شونیز، و آی‌سودا در این شهر حضور دارند اما با توجه به تغییر کسب‌وکارها و لزوم استفاده از فضای فناوری اطلاعات باید بیش از بیش به کسب‌و‌کارهای استارت‌آپی روی بیاوریم و در شهر تبریز هم برندهای بزرگی در حوزه استارت‌آپ‌ها در سطوح ملی و حتی بین‌المللی داشته باشیم اگر اکنون در شرایط خوبی از این حیث به سر نمی‌بریم، شرایط را برای انتقال به این سمت با برنامه‌هایی مانند برنامه حاضر فراهم کنیم.

مدیر اجرایی رویداد بهار کارآفرینان استارت‌آپی در مورد برگزاری این رویداد نیز گفت: رویداد بهار کارآفرینان استارت‌آپی ۱۹ اردیبهشت در تبریز با مشارکت ارگان‌های دولتی، خصوصی و رسانه‌ای برگزار خواهد شد و تلاشی در جهت رسیدن به همین اهدافی است که ذکر شد. در واقع سعی تمام اعضای تیم اجرایی بر این است که سخنرانان با علم و تجربه خود و شناختی که از پیچ‌وخم‌های کسب‌‍وکاراستارت‌آپی دارند، تجربیات گران‌بهای خود را به نسل‌های جوان و کسانی که در آغاز راه هستند، انتقال دهند.

اکبری به اهداف این رویداد نیز اشاره کرد و از جمله آن‌ها، ایده اولیه کسب‌وکار کارآفرینان حاضر در رویداد، نقش عوامل نیروی انسانی در برند کارآفرینان حاضر در رویداد، مدیریت استراتژیک در شرایط بحران، رکود فرهنگ کارآفرینی استارت‌آپی در ایران و جهان و بررسی فضای کسب‌وکار استارت‌آپی ایران برای کارآفرینی را برشمرد.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید