خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

از منظر افکار عمومی دانشجویان نباید خود را محدود به پیدا کردن یک کار دولتی و گرفتن حقوق ثابت ماهیانه کنند بلکه باید سعی کنند تا کارآفرینی باشند و این دقیقاً نکته‌ای است که خود دانشجویان نیز بدان رسیده‌اند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری تسنیم، مشکل بیکاری در کشور بیداد می‌کند و همه منتظرند تا دولت برای آن‌ها کاری انجام دهد و یک کار در یکی از اداره‌ها برای آن‌ها فراهم شود و ماهیانه حقوق ثابتی دریافت کنند.

البته نباید این مطلب را نادیده گرفت که دولت روزبه‌روز شرایط را برای کار کردن جوانان سخت می‌کند و هر کسی بخواهد کارآفرینی کند با پیچ‌وخم آئین نامه های دست و پاگیر مواجه می‌شود و در نهایت از تصمیم خود منصرف  شده و به دنبال یک کار با حقوق ثابت می‌گردد.

دانشجویانی که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند به امید این که در رشته تحصیلی خود کاری پیدا کنند راهی بازار کار می‌شوند اما در نهایت اگر خیلی خوش شانس کاری نصیب آن‌ها می‌شود که با رشته آن‌ها کاملاً متضاد است.

خبرنگار تسنیم در دانشگاه پیام نور ارومیه با دانشجویان در ارتباط با موضوع کار هم کلام شد که مشروح آن از نظرمی‌گذرد.


سازیرساخت کارآفرینی وجود ندارد
سامان حمیدی گفت: اگر رییس‌جمهور شرایط اشتغال و زیرساختهای لازم را فراهم کند می توان کارآفرینی کرد اما متأسفانه این زیرساخت‌ها آماده نیست و ما نمی‌توانیم بعد از اتمام تحصیلات به فکر کارآفرینی باشیم.

احمدرضا طیبی که دانشجوی رشته حسابداری است نیز در این ارتباط گفت: بعد از پایان تحصیلات پیدا کردن شغل در رشته موردنظر خیلی سخت است و فکر نمی‌کنم که بتوانم کاری در ارتباط با حسابداری داشته باشم.

نظرتان را بیان کنیدمحدثه نوری نیز که در رشته دام‌پروری مشغول به تحصیل است بیان کرد: کارآفرینی در رشته ما بسیار کم هزینه و راحت است و من می‌توانم با 200 هزار تومان یک کندوی زنبور عسل بسازم و آن را به 4 کندو در سال تکثیر کنم.

محمدحسین قلی زاده نیز که فقط برای فرار از سربازی در رشته شیمی کاربردی مشغول به تحصیل است گفت: در کشور اساساً کار وجود ندارد بنابراین الان برای این که به خدمت سربازی نروم در این رشته مشغول به تحصیل هستم.

مرتضی بهروزی لک عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور ارومیه و استاد دانشگاه در رشته دامپروری نیز در این ارتباط گفت: در بخش دامپروری دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند به راحتی برای خود کارآفرینی کنند.

وی افزود: به طور مثال می‌توانیم کندوی زنبور عسل را مثال بزنیم که سرمایه زیادی نمی‌خواهد و با 200 هزار تومان می‌توان این کار را به راحتی انجام داد.


دانشجویان به فکر کارآفرینی باشند
رئیس دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به ضرورت کار آفرینی خود دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیل شدن اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا دانشجو بتواند برای خود اشتغال‌زایی انجام دهد و خود کار آفرین باشد و به فکر یک حقوق‌بگیر ثابت نباشد.

حسین حسین زاده افزود: اطلاعات دقیقی از این که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیل شدن در شرکت‌های خصوصی،دانش‌بنیان و دولتی کار می‌کنند یا نه در دست نیست اما باید این روال را که دانشجو بعد از اتمام دوره تحصیلات فقط به فکر یک حقوق ثابت باشد را از بین برد.

حسین زاده گفت: دانشجو وقتی وارد بازار کار می‌شود باید صنعت را به دنبال خود جذب کند و با نوآوری و ایجاد خلاقیت برای خود و حتی سایرین اشتغال‌زایی کند.


کمک به دانشجویان در کارآفرینی
 رئیس دانشگاه پیام نور ارومیه خاطرنشان کرد: در این ارتباط دانشگاه پیام نور ارومیه در جهت حرکت برای دانشگاه کارآفرین تلاش می‌کند و ایجاد یک تیم قوی برای کانون کارآفرینی، اتاق فکر کارآفرین انجام شده و هدف تولید اشتغال فارغ‌التحصیل کارآفرین است.

وی تصریح کرد: در سال جاری کمک‌های خوبی به دانشگاه پیام نور ارومیه از طرف دولت شده و این دانشگاه سعی دارد تا در ارتباط با ایجاد کار آفرینی به دانشجویان کمک کند.




نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید