خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری اعلام کرد که کارآفرینان در شهرهای دارای کمتر از 10 هزار نفر جمعیت ، تسهیلات با کارمزد 10 درصدی دریافت می کنند.

 

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری ایرنا ، سید ابوالفضل رضوی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران، سقف پرداخت این تسهیلات را 10 میلیارد ریال با دوره بازپرداخت 18 ماهه اعلام کرد.
وی موسسات عامل ارائه دهنده تسهیلات به این دسته از کارآفرینان را بانک‌های کشاورزی ، پست بانک ، بانک توسعه تعاون ، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری معرفی کرد.



اشتغال پایدار روستایی
رضوی با اعلام این که معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری سال گذشته آیین‌ نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری را با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در دستور کار خود قراد داد ، گفت : بر اساس این آیین نامه تلاش شده مشاغل متناسب با ظرفیت اقتصادی روستاها در اولویت و زیر پوشش قرار گیرد .
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری همچنین اعلام کرد که این معاونت آمادگی دارد برای تشکل‌های اقتصادی در قالب تعاونی یا تعاونی خاص ، خانواده‌های شهدا ، مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از محل اعتبارات معاونت توسعه روستایی وام با کارمزد چهار درصد پرداخت کند.
وی با تاکید بر اینکه قانون اشتغال روستایی دستورالعمل خاص خود را دارد ، گفت : ارائه سند ملکی روستایی و سفته و ضمانت‌ نامه‌های صندوق‌های ضمانت‌ دهنده به عنوان وثیقه از سوی روستاییان لازم است.
رضوی با تاکید بر این که علت مهاجرت بیش از 60 درصد از روستاییان و عشایر به مشکل اشتغال و اقتصاد باز می گردد ، افزود : به همین خاطر در بحث اشتغال برای روستاییان ، بر توان افزایی آنان توجه و برنامه ریزی شده است .
معاون رییس جمهوری روند پرداخت تسهیلات به روستاییان را تشریح کرد و توضیح داد : روستاییان در گام اول باید مجوز فعالیت خود را از یکی از این چهار دستگاه جهاد کشاورزی ، صنعت ، معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و یا پایانه های وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند.
وی افزود : متقاضیان بعد از گرفتن مجوز ، باید در سامانه ' کارا ' ثبت کرده و بعد از آن مدارک کامل را به فرمانداری یا بخشداری ارایه دهند تا در آنجا مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و سپس برای دبیرخانه یا دستگاه هایی که مسئولیت کار را برعهده دارد ، ارسال شود.
رضوی گفت : همچنین یک کمیته فنی با عضویت رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، سازمان برنامه و بودجه و مدیرکل امور روستایی استانداری به همراه نماینده صادر کننده مجوز برای بررسی طرح ها و تصویب طرح و فرستادن به بانک تشکیل شود.
وی با اعلام این که کمیته فنی یک هفته فرصت دارد تا در مورد طرح اعلام نظر کند ، افزود : بانک های مورد نظر هم حداکثر یک ماه برای بررسی توجیه مالی پروژه فرصت دارند و متقاضی وام هم سه ماه وقت دارد تا مدارک لازم را به بانک ارایه دهد.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد : بعد از گذشت این فرصت، اگر این کار انجام نشد، امتیاز وام برای متقاضی لغو خواهد شد.
وی گفت : مشاغل در برگیرنده این آیین نامه زمینه های کشاورزی ، طرح های دانش بنیان ، خدمات و صنایع کوچک را شامل می شود.
دولت امسال یکهزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال زایی در روستاها در نظر گرفته است .

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید