خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر اجرایی بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن گفت: برای رصد و ارزیابی کارآفرینی زنان در ایران و ژاپن تحقیقاتی با حضور تیم مشترکی از این دو کشور انجام می شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، جانکو چانو روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه کارگاه بین المللی چالش ها و فرصت های ارتقای کارآفرینی زنان در ایران و ژاپن در محل کتابخانه ملی گفت: این تصمیم در کمیته اجرایی پروژه فعالیت های حضور اجتماعی زنان در ایران و ژاپن و با استفاده از تیم کارشناسی و مشترک این دو کشور گرفته شده است.
وی تصریح کرد: البته تاکنون نیز تحقیقاتی در این زمینه از سوی دو کشور انجام شده است و نتایج تحقیقات در این زمینه از سوی کشورهای ایران و ژاپن ارائه خواهد شد.
چانو ادامه داد: در سال ٢٠١٦ ایران و ژاپن به منظور تلاش بیشتر برای ایجاد فرصت های بهتر برای بانوان پریژه حضور اجتماعی زنان را به اجرا گذاشتند و تاکنون نیز این طرح ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال ٢٠١٦ سمپوزیومی با عنوان نقش زنان در صلح و توسعه پایدار برگزار شد که نتیجه خوبی داشت. همچنین در سمپوزیوم آموزش زنان در توکیو در سال ٢٠١٧ تصمیم بر آن شد که فعالیت های تحقیقاتی برای زنان کارآفرین شروع شود.
این مقام ژاپنی همچنین به وضعیت زنان در ژاپن اشاره کرد و ادامه داد: با کاهش فرزندآوری و سالمندی در این کشور، نیروی کار در ژاپن وضعیت خوبی ندارد به همین دلیل با هدف فعال سازی زنان کارهایی در حال انجام هستیم.
مدیر اجرایی بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن گفت: در زمینه شاخص فاصله جنسیتی که نشانگر حضور زنان در اجتماع است ژاپن در رده حدود ١٤٠ دنیا است و تعداد نمایندگان زن این کشور نیز ٩،٣درصد با جایگاه ١٦٠ در دنیاست.
وی درباره کارگاهی که امروز در تهران شروع شد،گفت: این کارگاه با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت خارجه ایران، کتابخانه ملی و بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن برگزار شده است که از همه آنها تشکر می کنم.
در این کارگاه بین المللی که در چارچوب برنامه مشترک ایران و ژاپن در حوزه زنان و خانواده است، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی وزیر امور خارجه، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن در ایران و جانکو چانو مدیرکل بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن حضور دارند.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید