خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه تعهد دستگاه‌های اجرایی برای اشتغال در سطح استان ۹هزار و ۱۴۳نفر است، گفت: یک هزار و ۷۷۱نفر از این تعداد سهم شاهرود است.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل غنیان ضمن اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی در سطح استان سمنان تأکید کرد: یکی از تأکیدات ویژه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح تعهد اشتغال‌زایی توسط دستگاه‌های دولتی و اجرایی است که در این حوزه برای سال ۹۷، تعهد ۹ هزار و ۱۴۳ نفری اشتغال پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به سهم ۱۸درصدی شاهرود از تعهدات اشتغال‌زایی استان سمنان، افزود: ایجاد یک هزار و ۷۷۱ شغل در طرح تعهد کارآفرینی نهادهای اجرایی برای شاهرود پیش‌بینی‌شده است.


سهم میامی از تعهد اشتغال دولتی ۴۷۹ نفر است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، گفت: سهم میامی نیز از تعهدات اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی و دولتی ۴۷۹ نفر در سال۹۷ پیش‌بینی‌شده که امیدواریم شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی این میزان تعهد در سطح دو شهرستان شاهرود و میامی باشیم.

غنیان بابیان اینکه طرح اشتغال‌زایی روستایی دومین محور کاهش آمار بیکاری در سطح استان سمنان از سوی اداره کل کار و رفاه اجتماعی است، تأکید کرد: برای اشتغال روستایی و عشایری یک هزار و ۳۰۸ طرح اشتغال‌زا در سامانه ویژه این منظور ثبت‌شده که در صورت اجرایی شدن این طرح‌ها قطعاً می‌توانیم شاهد کاهش چشم‌گیر آمار بیکاری در روستاهای استان باشیم.

وی افزود: در طرح اشتغال روستایی دستگاه‌های ذی‌ربط با امور روستاها و عشایر درزمینهٔ مختلف افراد را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی و اشتغال ناشی از اجرای این طرح‌ها در سامانه ثبت می‌شود.


کمیته امداد پیشتاز در طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، گفت: بهزیستی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، امور عشایری و ... در زمره دستگاه‌هایی هستند که با معرفی روستائیان، تسهیلات اشتغال روستایی را در اختیار مردم قرار می‌دهند که دراین‌بین کمیته امداد با ۱۶۸ طرح تاکنون پیشتاز بوده است.

غنیان خواستار نگاه ویژه مسئولان نهادهای مرتبط با اشتغال روستایی به طرح‌های این حوزه شد و تأکید کرد: انتظار ما این است که طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری و اشتغال احصاء و افراد واجد شرایط به بانک‌ها معرفی شوند تا بتوانیم در حوزه اشتغال روستایی موفق عمل کنیم.

وی افزود: کاهش بیکاری در روستاها قطعاً سبب کاهش مهاجرت به شهرها، خالی شدن روستاها و معضلات اجتماعی می‌شود که در این حوزه دولت نگاه ویژه‌ای به طرح‌های اشتغال‌زا دارد.


پرداخت ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات در شاهرود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، در پاسخ به سؤالی با موضوع سهم شاهرود از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی استان سمنان، توضیح داد: تاکنون تسهیلات موردنیاز ۵۸ طرح بااعتبار ۱۹ میلیارد تومان در شاهرود پرداخت‌شده و مابقی درخواست‌ها نیز در دست بررسی و اقدام هستند.

غنیان از نگاه مثبت مسئولان نهادهای اجرایی شاهرود به مقوله اشتغال روستایی خبر داد و تأکید کرد: اشتغال روستایی با توجه به بافت جمعیتی و اقلیمی شاهرود و خشک‌سالی های پیاپی که موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای روستائیان این شهرستان شده، دارای اهمیتی بسزا است و این اهمیت توسط مسئولان ذی ربط درک شده است.

وی خواستار همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در ارائه استعلام‌های مورد نیاز طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید