خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا نسبت به تعهداتش در قبال ایران پایبند است، گفت: در صورت افزایش تحریم‌ها ایران را تنها نخواهیم گذاشت و راهکارهایی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در ایران اجرا خواهیم کرد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، «میگل آریاس کانیته» کمیسر انرژی اتحادیه اروپا که در راس هیاتی به منظور برطرف کردن موانع احتمالی تحریم‌های آمریکا به ایران سفر کرده است، در دیدار با وزیر نیروی ایران با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا نسبت به تعهداتش در قبال ایران پایبند است، عنوان کرد: با توجه به اینکه براساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده است ما نیز وظیفه داریم در قبال تعهدات خود به ایران پایبند باشیم. وی افزود: برجام تعهد جهانی بوده و حضور ما در ایران نیز به منزله حمایت مجدد ما از این تعهد جهانی است. ما در تلاشیم تا بتوانیم مشکلات موجود در این بخش را برطرف و در صورت افزایش تحریم‌ها راهکارهایی برای رفع آن اجرایی کنیم؛ حتی در صورت افزایش تحریم‌ها ایران را تنها نخواهیم گذاشت.

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا تاکید کرد: با توجه به تحریم‌های جدید وضع شده علیه ایران، کمیته‌ای در اتحادیه اروپا تشکیل شده است تا موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری با ایران برداشته شود و شرکت‌های اروپایی را برای سرمایه‌گذاری در ایران متقاعد کنیم. اریاس کانیته یادآور شد: قانون مقابله با تحریم‌های آمریکا برای شرکت‌های اروپایی پیش‌تر نیز در سال ۱۹۹۶ در مورد کشورهایی همچون کوبا و لیبی به اجرا در آمده است که بار دیگر مصمم هستیم این قانون را برای ایران فعال کنیم. براساس این قانون شرکت‌های اروپایی ملزم خواهند بود به‌رغم تحریم‌های آمریکا به مبادلات تجاری خود به ایران ادامه دهند.

همچنین در این نشست رضا اردکانیان، وزیر نیرو با اشاره به جلسه اخیر اتحادیه اروپا که چهارشنبه هفته گذشته در بلغارستان برگزار شد عنوان کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته اتحادیه اروپا در بلغارستان برگزار کرد اعضای این اتحادیه به این نتیجه رسیدند و تصمیم گرفتند تمامی اقدامات لازم را برای اجرای تعهدات خود با ایران به کار بگیرند چرا که ایران براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعهدات خود را به خوبی به اجرا درآورده است.  وی افزود: در این جلسه مقرر شده است تا سرمایه‌گذاران شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا حمایت شود. اردکانیان با اشاره به دیدار با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا که برای رفع موانع سرمایه‌گذاری به ایران آمده است، گفت: در این جلسه مقرر شد سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی در ایران توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا حمایت شود. وی عنوان کرد: این تصمیم بر این اساس استوار بوده است که اگر شرکت‌های کوچک و متوسط در صورت تحریم‌های آمریکا با ضرر و زیان مواجه شدند حمایت مناسب از این مجموعه‌ها صورت گیرد.

به گفته اردکانیان،همان‌طور که می‌بینید این حمایت به منظور رفع مشکلات تحریم‌های احتمالی و کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاری در ایران انجام خواهد شد؛ بنابراین این اقدام می‌تواند خبر خوشی برای شرکت‌های اروپایی حاضر در ایران باشد. وزیر نیرو همچنین از برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری در ایران در اوایل پاییز امسال خبر داد و گفت: در نشستی که با کمیسیونر اتحادیه اروپا داشتیم قرار شد تا در مهر یا آبان سال جاری کنفرانس سرمایه‌گذاری در ایران توسط شرکت‌های اتحادیه اروپا در تهران برگزار شود که قطعا این اقدام می‌تواند باعث افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های کوچک و متوسط بین اتحادیه اروپا و ایران در حوزه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش راندمان نیروگاه‌ها و حتی بخش آب و فاضلاب باشد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید