خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان گفت: یکی از پارامترهای مانع کسب و کار مربوط به نحوه اجرای قوانین مالیاتی، تامین اجتماعی و اجرای 120 درصدی به جای 100 درصدی قوانین در این استان است که موجب مهاجرت کسب و کار از اصفهان می‌شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، محمد اطرج در خصوص اینکه چرا اکوسیستم کارآفرینی در کشور و اصفهان دچار ضعف است، اظهار کرد: به دلیل اینکه عمده کسب و کارهای سنتی ما از بازار و حجره شروع شده اند، آنها تمایل زیادی به پذیرش نوآوری ندارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالان اقتصادی و کارآفرینان باسابقه استان آشنایی زیادی به حوزه ICT  ندارند، تاکید کرد: به این دلیل سرمایه گذاران حرفه ای در حوزه استارتاپ ها نداریم از سوی دیگر صندوق سرمایه گذاری جسورانه برای حمایت از استارتاپ ها وجود ندارد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان با انتقاد از هم افزایی ضعیف بخش خصوصی و دولتی اصفهان، گفت: در سال 94 و 95 اتاق فکر ICT اصفهان را با حضور ذینفعان ایجاد شد، اما به دلیل ضعف کار گروهی متاسفانه این حرکت جمعی دچار تضعیف شد.

وی در خصوص موانع پیش روی کسب و کار در اصفهان، اظهار کرد: یکی از پارامترهای مانع کسب و کار مربوط به نحوه اجرای قوانین مالیاتی، تامین اجتماعی و اجرای 120 درصدی به جای 100 درصدی قوانین در این استان است که موجب مهاجرت کسب و کار از اصفهان می شود.

اطرج با بیان اینکه تیم های استارتاپی بسیاری کار خود را از اصفهان آغاز کردند، افزود: اصفهان در دهه 80 با راه اندازی سیستم پرداخت با پوز به عنوان نخستین نمونه تجارت الکترونیک پیشتاز کشور بود، اما با توجه به تمرکز بودجه ها و منابع در تهران، هر کارآفرینی که تمایل به انجام کار بزرگی دارد، ناچار به مهاجرت پایتخت است.

وی تصریح کرد: شرکت های موفق به دلیل دسترسی به بازار، بودجه و امکانات کشور، جذب پایتخت می شوند که این یکی از ایرادات بزرگ سیستم دولتی است که با عدم تمرکززدایی، بین استان ها تقسیم کار نداشته است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان ادامه داد: حتی برخی کسب و کارهایی که در اصفهان شروع و به دلایلی ترجیح به ادامه کار می دهند، اکنون در مخاطره با کسب و کارهایی که از تهران به آنها هجوم آورده و با قیمت شکنی خود، موجب نابودی استارتاپ های بومی اصفهان می شوند.

وی با تاکید بر اینکه سعی در قانونمند کردن حوزه تجارت الکترونیک در اصفهان داریم، تصریح کرد: شرایط اصفهان در استارتاپ ها زیاد بد نیست، البته برخی هنوز کسب و کارهای خود را ثبت نمی کنند، از سوی دیگر شرکت های بزرگ اجازه رشد شرکت های کوچکتر را نمی دهند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید