خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: 39 ایده از رقابت های استارت آپ برگزار شده در این استان، در مراکز دانش بنیان مراحل نخست اجرایی را طی می کند.

به گزارش کارآفرین ناب، حسن حیدری در گفت و گو با ایرنا افزود: از سال 1396 تا کنون 12 رویداد 'استارت آپ ویکند' در آذربایجان غربی برگزار و در هر مرحله سه ایده برتر برای ورود به مراکز دانش بنیان انتخاب شده است.
وی ادامه داد: این رویداد با حضور علاقه مندان به کارآفرینی در آذربایجان غربی آغاز شده است و هر ماه یک بار اجرا می شود.
وی افزود: ایجاد شبکه استارت آپ در آذربایجان غربی با عنوان رویداد شتاب آذربایجان / روشا / از اسفند سال 1395 آغاز شد و در سال 1396 نخستین دوره آن برگزار شد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بیان کرد: منظور از واژه شتاب دراین رویداد به معنای شناسایی و توانمند سازی ایده های برتر بوده و هدف ما از اجرای این برنامه ها توجه به ایده پردازی است.
حیدری اضافه کرد: باید ایده پردازی از سنین پایین شروع شود و به همین منظور پارک علم و فناوری قصد دارد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی مدرسه موفقیت را راه اندازی و هر ساله چهار بار برنامه استارت آپ را برای دانش آموزان برگزار کند.
وی ادامه داد: در صورت حمایت آموزش و پرورش استان، مراکز نوآوری و شکوفایی دانش آموزی در 2 شهرستان ارومیه و مهاباد راه اندازی می شود و این امر نیازمند تامین زیرساخت ها توسط آموزش و پرورش است.
وی بیان کرد: تا پایان سال جاری هفت رویداد استارت آپ ویکند را در شهرستان های ماکو، خوی و ارومیه با عناوین فرصت های کارآفرینی در کشور ترکیه، کسب و کار حوزه بانوان، رفع مشکلات دانشگاه ها، حل مشکلات دستگاه های خدمات رسان از جمله شرکت مخابرات، برق و آب و فاضلاب و همچنین توجه به زیرساخت های شهر مرزی هوشمند برگزار می شود.
وی با اشاره به اهداف پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: افزایش شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت های صنعتی استان، کاهش وابستگی طرح ها و ایده ها به بودجه های دولتی، کمک به افزایش رشد و توسعه دانش بنیان و استفاده از موقعیت مناسب استان به جهت همسایگی با سه کشور خارجی در جذب سرمایه گذار خارجی از مهمترین اهداف این سازمان است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ادامه داد: دولت تدبیر و امید حمایت های مناسبی را از پارک علم و فناوری داشته به طوری که در سال گذشته 80 میلیارد ریال برای این سازمان اختصاص یافته و 30 میلیارد ریال آن از طریق اسناد خزانه جذب شده است.
حیدری با اشاره به درآمد پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: درآمد این پارک از 330 میلیون ریال در سال 1392 به چهار میلیارد و 821 میلیون ریال در سال 1396 رسیده است و این نشان از پیشرفت چشمگیر فعالیت های پارک علم و فناوری در استان است.
به گزارش ایرنا استارت آپ ویکند /Startup Weekend/ یک رویداد آموزشی تجربی در سراسر دنیاست که در سه روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود.
در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای مثل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک گرد هم می‌آیند تا طی 54 ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.
در استارت آپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شود اما در این برنامه تنها 'اجرا' اهمیت فراوان دارد.
در این برنامه شرکت کنندگان همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب شده اند، ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌کنند.
در پایان برنامه تیم‌ها طرح های خود را به هیاتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید