خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان از ضریب حقوق بیمه معاف و استارت‌آپ‌ها هم از معافیت ١٠٠ درصدی حق بیمه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، سیدتقی نوربخش در نشست خبری درباره طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، کسب و کارهای نوین و فعالیت های این سازمان در سال حمایت از کالای ایرانی افزود: برای سال جاری، طرح مشوق های اشتغال کارگاه های فعال را در دستورکار داریم که بر اساس آن، کارفرمایان می توانند به ازای بکارگیری ٢ نفر، از معافیت سهم بیمه کارفرما برای یک نفر بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: درباره افراد شاغل در منزل، تامین اجتماعی تسهیلاتی دارد که با معرفی صنوف مربوطه تحت پوشش بیمه قرار می گیرند؛ این مشاغل مانند فعالیت در خانه سینما، موسیقی و تئاتر است.
نوربخش درباره نشست با معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: تمام فعالیت‌های دانش بنیان از حق بیمه معاف هستند و رسیدگی به پرونده‌های بیمه ای دانش بنیان نیز در دو شعبه در تهران انجام می شود.
وی درباره مذاکرات با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اظهار داشت: شرکت های استارتاپی که ثبت شده اند، می توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.
نوربخش درباره تسهیلات برای خبرنگاران و رانندگان نیز توضیح داد: تاکنون ١٢ هزار نفر تحت پوشش هستند و این خدمات همچنان ادامه دارد. برای رانندگان نیز تلاش برای افزایش تعداد افراد بیمه شده در این حوزه در دست انجام است.
وی درباره طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب نیز گفت: جرائم آنها تقسیط و برخی تا ١٠٠ درصد بخشوده می شود تا فضای کسب و کار رونق یابد.
نوربخش ادامه داد: فعالیت‌های دانش بنیان از ضریب حقوق بیمه معاف و استارتاپ ها هم از معافیت ١٠٠ درصدی حق بیمه بهره مند می‌شوند.


۵۴ شرکت شستا در مزایده قرار دارد
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد خروج از بنگاه داری در شرکت های سازمان تامین اجتماعی (شستا)، با بیان اینکه خروج صندوق های بیمه ای از بنگاه‌ داری یکی از سیاست های دولت است، افزود: تامین اجتماعی در این زمینه فعال است و به همین منظور ۵۴ شرکت به مزایده گذاشته شده است.
نوربخش تصریح کرد: تعدادی از این شرکت ها در حال واگذاری است اما به معنای خروج از سهامداری نیست.
وی درباره بودجه سال 13٩٧ با رقم ٩٨ هزار میلیارد تومان نیز گفت: این رقم معادل ٢۴ درصد بودجه کل کشور است؛ ٢١ هزار میلیارد تومان آن برای درمان هزینه خواهد شد که در حسابی جداگانه در خزانه دولت جمع می شود و تمام منابع و مصارف در این حساب است.
نوربخش با بیان اینکه این بودجه تامین اجتماعی بدون اتکا به نفت و مالیات است، افزود: در تامین اجتماعی ٧۵ هزار میلیارد تومان در سال 13٩۶ هزینه شد که ١٩ میلیارد تومان آن در بخش درمانی بود. همچنین پارسال ۵٢ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مستمری هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای بدهی دولت به این سازمان نیز در تبصره پنج بودجه سال 13٩٨ نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمهیدات خوبی در بندهای (و ) و (ن) اندیشیده اند که ۵٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات دولت در قالب تهاتر به این سازمان داده شود. حتی در قانون بودجه پیش بینی شده است که در قالب واگذاری واحدهای نیمه تمام و مسکونی نیز این بدهی تهاتر شود.
وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که بودجه بگیر دولت نشود تا مانند صندوق های بازنشستگی دیگر کشور که این اتفاق برای آنها رخ داد، نشویم.
نوربخش با بیان اینکه دفترچه‌های درمانی در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی انجام شده است، اضافه کرد: تاکنون ٧٠ میلیون نسخه الکترونیک در کشور ثبت شده که منجر به صرفه جویی ١۵ میلیارد تومانی برای چاپ دفترچه‌های درمانی شده است.
وی با بیان اینکه طرح حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز طرف قرارداد در سه استان انجام شده است، گفت: تا تیرماه پنج استان دیگر نیز از این طرح بهره مند می شوند و نسخ به صورت دیجیتالی انجام می شود که با همکاری وزارت بهداشت امیدواریم امسال کل کشور زیرپوشش طرح قرار گیرد.


تخصیص600 میلیارد تومان برای حمایت از کالای ایرانی
نوربخش اضافه کرد: در مجموع 600 میلیارد تومان برای حمایت از کالاهای ایرانی به بازنشستگان اختصاص یافته که اکنون آیین نامه اجرایی آن در حال انجام است و به طور یقین این موضوع محقق خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: در برنامه ششم توسعه مقرر شده است تا پایان سال دوم این برنامه، آیین نامه ویژه ای برای این موضوع تهیه شود و اکنون معاونت بیمه ‌ای سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی فنی است تا آیین نامه تهیه و در بودجه 98 نیز گنجانده شود.


کولبران صنفی مشخص برای بیمه ندارند
نوربخش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا کولبران از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نیستند، گفت: مشاغل برای بیمه شدن نیروهای شاغل خود باید دارای کارگاه یا کد مشخص باشند؛ اما کولبران صنوف مشخصی برای بیمه شدن ندارند که ما بتوانیم به آنها خدمات بیمه ای ارائه دهیم.
وی در عین حال اضافه کرد: اکنون 50 هزار نفر از باربران از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند که سهم کارفرمایی آنها را دولت پرداخت می کند اما اگر کولبران هم صنف مشخص داشته باشند و دارای هویت صنفی باشند، می توانند از خدمات بیمه ای تامین اجتماعی بهره مند شوند.


هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری ها به تامین ‌اجتماعی
نوربخش میزان بدهی شهرداری های سراسر کشور به سازمان تامین اجتماعی را هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: مبلغی از این بدهی مربوط به شهرداری تهران است که بخشی از آن محقق شده اما هنوز بخش دیگری از آن تسویه نشده است. کمک کردیم این بدهی را با عوارض و زمین تهاتر کنیم که تاکنون انجام نشده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به موضوع مشکل بیمه هنرمندان نیز اشاره کرد و گفت: در حال مذاکره برای حل مشکل بیمه هنرمندان و دریافت ضریب حق پیمان هستیم؛ همانگونه که ضرایب حق بیمه پیمان برای مشاغل دانش بنیان حذف شد، مذاکراتی انجام می شود تا برای بیمه هنرمندان نیز این امر محقق شود.
نوربخش با اشاره به ارائه متمرکز هفت خدمت کوتاه مدت در سازمان همچون پرداخت فهرست اینترنتی حق بیمه ادامه داد: امیدواریم صدور غیرحضوری دفترچه بیمه نیز تا هفته تامین اجتماعی در تیرماه انجام شود.


میز خدمت در شعب تامین اجتماعی راه اندازی می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: میز خدمت از اول تیرماه در تمام مراکز تامین اجتماعی کشور ایجاد می شود تا علاوه بر کاهش بروکراسی، مشکلات نوبت دهی مراجعه کنندگان به شعب تامین اجتماعی نیز حل شود؛ امیدواریم از اول تیر ماه بسیاری از نیازهای مردم برای انجام امور با دادن کدهای رهگیری رفع شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلاتی در پی واریز حق بیمه درمان به حساب خزانه به وجود آمده است، اظهار داشت: مشکلی برای دریافت اعتبارات پیش نیامده است و بلافاصله پس از واریز به خزانه، این مبالغ به ما تخصیص می یابد و مشکلی نداریم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حذف تصویر ابن سینا از جلد دفترچه های بیمه نیز گفت: برای مدت کوتاهی تصویر ابن سینا از روی جلد حذف شده است و در دفترچه های آینده تمثال ابوعلی سینا با طراحی زیباتری چاپ خواهد شد.
نوربخش درباره هلدینگ هکتا نیز افزود: هلدینگ هکتا، هلدینگ گردشگری است و قطار رجا، هتل‌ های هما، آبادگران و چند شرکت دیگر در آن تجمیع شده است؛ هتل های هما قبلا ضررده بودند اما اکنون به سوددهی رسیده اند.
وی خاطرنشان کرد: هتل همای مشهد 14 سال به صورت مخروبه بود اما اکنون بازسازی کامل شده است، شرکت قطار رجا نیز اکنون در حمل و نقل ریلی مشغول جا به جایی مسافر است که باید گفت در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم با مذاکرات انجام شده برای جذب سرمایه گذار، بازسازی این طرح ها را نیز انجام دهیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید