خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دوره رکود کسب و کارها به سمت تخریب محیط زیست می‌رود. در دوران اخیر در کشور ما و براساس آمار بخش قابل توجهی از مشاغل از اقتصاد رسمی خارج شده و به سمت اقتصاد غیررسمی رفتند و در همین راستا تخریب منابع و محیط زیست انجام می‌شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایلنا، عیسی منصوری (معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی آکادمی مشاغل سبز گفت: حضور و بروز اشتغال سبز در سیاست کشورها نشان‌دهنده فهم پیچیدگی سیاست‌گذاری است. پرداختن بر اشتغال سبز گامی رو به جلو است. بحث اشتغال و اقتصاد سبز در نگاه اول ممکن است اندکی لوکس به نظر برسد اما این را باید لحاظ کرد که هم در دوران رکود و هم در دوران رونق اقتصادی به چنین حوزه‌هایی باید توجه ویژه کرد.

وی تاکید کرد: در دوره رکود کسب و کارها به سمت تخریب محیط زیست می‌رود. در دوران اخیر در کشور ما و براساس آمار بخش قابل توجهی از مشاغل از اقتصاد رسمی خارج شده و به سمت اقتصاد غیررسمی رفتند و در همین راستا تخریب منابع و محیط زیست انجام می‌شود.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این دوره باید بیشتر به اقتصاد و اشتغال سبز توجه کنیم. سه حوزه در اقتصاد و اشتغال سبز باید مورد توجه قرار گیرند. اول: بحث سیاست‌گذاری؛ طیفی هستند که یا اصلا توجه به این موضوع نمی‌کنند و یا ملغمه‌ای از آنها را در همه زمینه‌ها می‌آورند. متاسفانه ما نگاه جامع‌گرا نداریم. سیاست‌های ما نباید ملغمه‌ای از سبز بودن باشند. مستندات سیاست‌گذارانه ما باید پیوست سبز بودن داشته باشند. آنچه معمولا به آن می‌پردازیم چگونگی جلوگیری از تخریب محیط زیست است. بخش اعظم سیاست‌گذاری ما نیازمند به سبز شدن است. بخش دوم که در زمینه اشتغال سبز باید مورد توجه قرار گیرد؛ این است که در طرف تقاضای بازار کسب و کارها چقدر به سبز بودن توجه دارند. چگونه می‌توان از سبز بودن ایجاد درآمد کرد. متاسفانه بخش اعظم کسب و کارهای ما در فرآیند کاری‌شان از سبز بودن فاصله دارند. برای مثال وقتی نقاط کانونی گردوغبار و آلودگی‌ها را بررسی می‌کنیم؛ متوجه می‌شویم پروژه‌های نفتی و گازی به سبز بودن چندان توجهی نکردند.

وی ادامه داد: بخش سوم مورد توجه در این حوزه موضوع نهادهای فعال در زمینه عرضه نیروی کار است و اینکه آنها چقدر فهم و درک از سبز بودن را دارند. چقدر آموزش در حوزه حفظ محیط زیست برای انجام کسب و کار ارائه می‌دهیم. در حوزه عرضه منابع انسانی و بازار کار باید به این مساله توجه ویژه کرد.

منصوری در پایان گفت: امیدوارم گامی که برداشته شده است شروعی باشد در مرحله جدیدی از اقتصاد و اشتغال سبز.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید