خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

زنان کارآفرین و هنرمند قمی از گره های کور مسیر تولید می گویند که سال ها دامن گیر آنان شده و دل هایشان را از خلق آثار فاخر سرد کرده است.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  ایرنا، کارآفرینان هنرمندی در قم وجود دارند که دغدغه مندانه جهت ایجاد اشتغال برای زنان و مردان در کوچه پس کوچه های بلا تکلیفی بر درب های بسته های حمایتی می کوبند تا شاید نور امیدی در دل هایشان روشن شود.
زنان کارآفرینی که در حوزه های مختلف اقتصادی، خدماتی، فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت هستند و سفره خیرخواهانه ایجاد اشتغال را برای خانواده باز کرده اند، اما مشکلاتی مانند سنگ ریزه در کفش هایشان، گاهی توان و امید در ادامه مسیر را از آنان می گیرد و قدم هایشان را کند می کند.
اما بیانات دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال جدید با عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» آرامش بخش و صیغل دهنده گرد و غبارهایی بود که بر کارگاه های تولیدی کارآفرینان و هنرمندان نشسته بود.
این سخنان مهم معظم له، در راستای تلاش همه مسئولان و مردم برای تقویت تولیدات داخلی و فرهنگسازی در استفاده از کالاهای ملی بود؛ متولیان این امر با روحیه جهادی می توانند گره های کارآفرینان را یکی پس از دیگری باز کنند و رونق بخش تولید و اشتغال باشند.
معصومه سادات بهرامی کارآفرین برتر در بخش خدمات که از سال 81 فعالیت می کند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که بزرگترین مشکل پیش روی برای اشتغال و کارآفرینی در بخش دولتی، قوانین است می گوید: سختگیری در فرایند کار، افراد را دلزده و خسته می کند و یا عامل رشد تخلفات می شود.
وی ادامه داد: در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی، مشکلات کاملا تخصصی وجود دارد، این در حالی است که برخی از مسئولان بدون شناخت از توسعه کارآفرینی به اظهار نظر می پردازند.
وی با تاکید بر حمایت های مسئولان گفت: توجه مسئولان برای رشد، حمایت، پرورش و جذب سرمایه های کوچک و بزرگ سرگردان برای تولید هنر صنایع دستی با ارائه تسهیلات، بزرگترین گام برای رونق هنر در جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی است.
وی اضافه کرد: بزرگان عرصه مدیریت کشوری باید با دقت بیشتر، از صنایع دستی حمایت و آن را در برنامه ریزی کلان اقتصادی دنبال کنند.
سادات بهرامی، صادرات صنایع دستی هنرمندان قم و کشور به عنوان میراث ماندگار را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این زمینه نیز باید برنامه ریزی و تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز کشورهای شرق آسیا با افزایش و صادرات صنایع دستی خود به جهان، پیشرو در اهداف اقتصادی خود از طریق هنر صنایع دستی هستند تا فرهنگ خویش را به جهانیان منتقل کنند.
ماندانا عبدی از دیگر کارآفرینان استان قم که در حوزه دامداری مشغول به فعالیت است در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که بانک ها در ارائه تسهیلات به کارآفرینان سنگ اندازی می کنند گفت: برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی، اما با بهانه های متعددی از جمله قبول نکردن ضمانت و یا شرایط پرداخت مواجه شدم.
وی می گوید: بانک ها سند ملکی خانه روستایی را به عنوان ضمانت قبول نمی کنند و این امر تبعیض طبقاتی بین شهرنشینان و روستانشینان را ایجاد می کند.
این کارآفرین در حوزه دامداری با بیان این که نباید چرخه اقتصاد و تولید در روستاها از رونق بیافتد، گفت: اگر از مشاغل روستایی حمایت های لازم انجام نشود، روستاها خالی از سکنه خواهد شد.
وی اضافه کرد: باید دستگاه های مربوطه در تسهیل گری کار کارآفرینان به صورت زنجیره ای فعال باشند تا کارآفرینان با قوت به کار خود ادامه دهند.
وی با اشاره به این که تولید نیاز به حمایت و بازاریابی دارد گفت: یک زن برای فروش محصولات دامی خود نمی تواند به دنبال بازار مورد نظر باشد.
عبدی گفت: عرضه محصولات باید توسط دستگاه های مربوطه و هماهنگی استانداری و فرمانداری در نمایشگاه های استانی و ملی صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: زمینه صادرات محصولات نیز باید در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد، ضمن این که تشکیل تعاونی های بزرگ نیز در این حوزه به فروش محصولات کمک شایانی می کند.
زهرا عباسی با 35 سال سابقه در عرصه صنایع دستی و یکی از کارآفرینان قمی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نبود بازار برای محصولات صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه های هنرمندان نداشتن بازارچه دایمی و یا موقت صنایع دستی در قم است تا بتوانند آثار هنری خویش را عرضه کنند.
وی می گوید: برپایی نمایشگاه های تخصصی برای هنرمندان صنایع دستی مقرون به صرفه نیست و نیازمند همکاری مسئولان در این حوزه هستیم.
وی با بیان این که معرفی محصولات و صنایع دستی نقش مهمی در حمایت از کالای داخلی دارد گفت: امسال با تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی باید بیشتر از گذشته به صنایع دستی و تولیدات بومی توجه شود.
این هنرمند و کارآفرین صنایع دستی افزود: صنایع دستی باید برای عموم مردم معرفی شود تا قشرهای مختلف از نزدیک با این هنرهای دستی آشنا شده و از آنها در طراحی منازل و استفاده های شخصی بهره مند شوند.
وی حمایت از هنرمندان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هنرمندان با خلق یک اثر هنری باید جایگاه ویژه ای در جامعه داشته باشند و دستگاه های مربوطه آنان را همراهی کنند.
وی همچنین اختصاص مکان هایی برای ارائه آموزش های صنایع دستی و یا عرضه محصولات و همچنین ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای هنرمندان را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: باید از ظرفیت زائرپذیری قم در معرفی صنایع دستی بهره برد و مکانی برای عرضه این محصولات در نظر گرفت.
عباسی از نبود بیمه هنرمندان صنایع دستی انتقاد می کند و می گوید: بسیاری از هنرمندان بیمه نیستند و یا در صف انتظار بیمه شدن هستند که باید به سرعت وضعیت بیمه ای آنان پیگیری شود.
وی ادامه داد: نیازمند رسیدگی به وضعیت هنرمندان و دغدغه مندی مسئولان در این حوزه برای رونق تولید و اشتغال پایدار هستیم.
استان قم دارای هنرمندان شاخص در عرصه صنایع دستی است، به گونه ای که از بین 300 رشته صنایع دستی به ثبت رسیده در سطح کشور، هنرمندان قم در 50رشته فعال هستند.
درحال حاضر چهار هزار و 200 هنرمند صنایع دستی دارای پروانه کار و در رشته های مختلف در این استان مشغول فعالیت هستند و 2 هزار کارگاه صنایع دستی در رشته های مختلف ازجمله منبت کاری، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک و غیره وجود دارد.
این ها بخشی از توانمندی های استان قم در عرصه های مختلف می باشد که کارآفرینان نیازمند رسیدگی به مشکلات خود هستند تا با رفع مشکلات، تولید در این استان هرچه بیشتر رونق بگیرد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید