1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخی صنایع از تحریم آسیب می‌بینند، گفت : با این حال برخی صنایع ظرفیتش بیشتر شده، مثل پوشاک و کفش، برخی هم تغییر نمی‌کند و برخی ظرفیتش پایین می‌آید، مثل خودرو. ولی لوازم یدکی خودرو ظرفیتش بیشتر می‌شود.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  ایلنا، علی ربیعی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص عملکرد دولت در کاهش نرخ بیکاری گفت: در مورد سامانه رصد، این سامانه اشتغال استان‌ها را ثبت می‌کند. حدود یک میلیون شغل قبل از اقدامات  آمریکا در نظر گرفته شده بود و همین عدد را هنوز هدف داریم.

وی با بیان اینکه برخی صنایع از تحریم آسیب می‌بینند، اظهار داشت: با این حال برخی صنایع ظرفیتش بیشتر شده،  مثل پوشاک و کفش برخی تغییر نمی‌کند و برخی ظرفیتش پایین می‌آید، مثل خودرو. ولی لوازم یدکی خودرو ظرفیتش بیشتر می‌شود.

وزیر کار با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا تصریح کرد: جهت‌گیری‌ها تغییر می‌کند. برخی استان‌ها بیش از انتظار عمل کردند؛ مثل استان گرگان که عملکردش مناسب بود. کرمانشاه با وجود زلزله عملکردش خوب بوده ولی نرخ بیکاری در این استان بالاست.

ربیعی با اینکه با تغییر شیوه می‌خواهیم عدد اشتغال‌زایی را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: به صنایعی که با تحریم آسیب می‌بینند باید توجه کنیم. جایی را باید برای آنها در بازار داخلی پیدا کنیم. برای این منظور با معاونان آقای شریعتمداری وزیر صمت، نشسته‌ایم  و صنعت به صنعت بررسی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شستا برای واردات دچار ممنوعیت شده یا خیر، ابراز داشت: اصل شفافیت اصل درستی است، عده‌ای در کشور سوءاستفاده می‌کنند و ارز ارزان می‌گیرند و مراعات نمی‌کنند و گران‌تر می فروشند اما درباره شستا باید گفت سیمان دارد و ناچار است مواد اولیه سیمان را بخرد، پتروشیمی دارد و مواد پتروشیمی می‌خرد و صادر می‌کند.

وزیر کار افزود: طبیعی است که یک هلدینگ ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومانی همه این کارها را انجام می‌دهد و سودش هم به جیب پنجاه میلیون ایرانی می‌رود و تنها جایی که واقعا ذیحق است همین جاست.

ربیعی با اشاره به همراهی وزارت کار و شستا با دولت برای کنترل گرانی‌ها بیان کرد: ما کار بزرگی که انجام می ‌‌‌‌دهیم این است که در کنترل قیمت‌ها نقش ایفا کنیم و به کمک دولت می‌‌‌آییم.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر