خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعلام این خبر که ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند، گفت: نظام آموزشی باید مبتنی بر ارتقای سطح اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان تغییر کند.


به گزارش کارآفرین ناب، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه اساس سیستم‌های آموزشی، تربیت نیروی انسانی است اظهار داشت: مهارت‌ها، نگرش‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموختگان می‌تواند در بهره‌وری تولید و ارائه بهتر خدمات در صنعت و کشاورزی مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه سیستم‌های آموزشی متناسب با بازار کار و مبتنی بر نیروی انسانی متخصص تعریف نشده‌اند، گفت: اخیراً تغییر نگرشی در مجلس، دولت و مخصوصاً آموزش عالی ایجاد شده که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تبدیل به یک نهضت اجتماعی شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: اساس آموزش‌ها در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های عملی است که توسط ۱۳۰۰ آزمایشگاه در ۱۷۳ دانشکده ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۰۰ هزار نفر است، گفت: ۳۰ درصد از آموزش‌های این دانشگاه نظری و ۷۰ درصد عملی است و سعی داریم تا محیطی شبیه به محیط واقعی کار برای دانشجویان فراهم کنیم.

صالحی عمران افزود: سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفته تا کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های موجود در سطح استان‌ها تجهیز شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه تسهیل دسترسی به شغل توسط دانش‌آموختگان از اهداف اصلی ماست گفت:‌برای پیگیری مشکلات و رصد اوضاع فارغ‌التحصیلان انجمن فارغ‌التحصیلان تأسیس شد و طبق آمارهای موجود می‌توان گفت که ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان وارد بازار کار می‌شوند.

وی تأکید کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه جذب مشاغل بخش خصوصی و کارآفرینی می‌شوند و جذب این قشر تحصیل‌کرده در دستگاه‌های دولتی بسیار پایین است و به دلیل ایجاد توانمندی‌های لازم به درآمد بالایی دست پیدا می‌کنند.

صالحی عمران همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت مالی از دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: قطعاً بدون حمایت مالی درصد موفقیت این افراد تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت، بنابراین تفاهم‌نامه امضاشده راجع‌به ارتقای سطح کارآفرینی می‌شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید