خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی در شهر همدان راه اندازی می شود.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی در شهر همدان راه اندازی می شود.

وی با تأکید بر اینکه امروزه مدیریت شهری نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند، گفت: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر به استناد قوانین کشور و با در نظر گرفتن عواملی چون منبع‌محوری، محله‌محوری، فرهنگ کارآفرینی، استراتژی‌محوری و ساختار مدیریتی مبتنی بر شاخص‌های کارآفرینی شهری نسبت به تدوین این طرح، اقدام کرده است.

وی بابیان اینکه انتظار می‌رود شهرداری همدان برای ارتقای فرهنگ کار و اشتغال و حمایت از توسعه کسب‌وکارها علاوه بر راه‌اندازی فرهنگسرای کسب‌وکار شهر همدان، در مراحل آتی بر اساس طرح تفصیلی، فرهنگسراهایی را در سایر نقاط شهر تأسیس کند، گفت: کارآفرینی و کسب‌وکارهای شهری به‌عنوان یک رویکرد اساسی، پایه‌ای برای تقویت بخش خصوصی و تأمین زیرساخت‌های مناسب این بخش محسوب می‌شود.

بادامی نجات افزود: ارائه فرصت و امکانات اولیه و کم‌هزینه به شهروندان برای بروز ایده‌های کسب‌وکار خلاقانه و کارآفرینانه، از رویکردهای مدیریت شهری همدان در نقش تسهیل‌گر حوزه کارآفرینی است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های محلی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی و توانمندسازی افراد محلی به‌منظور ارتقا و توسعه خدمات همه‌جانبه و هم‌راستایی برای تبدیل شهرداری همدان از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی از رویکردهای اساسی این طرح است.

وی محور فعالیت فرهنگسرای کسب‌وکار «ولایت» شهر همدان را آموزش، ترویج، مشاوره، پژوهش، حمایت، توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای رشد و توسعه خلاقیت در شغل و زمینه‌سازی کارآفرینی و اشتغال حداکثری و بهره‌ور دانست.

بادامی‌نجات اظهار داشت: شهر همدان به دلیل شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی مناسب، قرارگیری در شاهراه ارتباطی ایران و دسترسی به منابع طبیعی، خدادادی و تاریخی و همچنین مطرح بودن به‌عنوان قطب علمی غرب کشور، دارای پتانسیل بالقوه و مزیت‌های رقابتی فراوانی نسبت به سایر استان‌های کشور در حوزه ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای شهری است که به‌منظور توانمندسازی و بالفعل کردن این توان نهفته و کمبودهای فعلی شهر، پیشنهاد ایجاد فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی شهر همدان مطرح شد.

وی با اشاره به طرح جامع فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی شهر همدان (فکّه) گفت: این طرح در سازمان شهرداری همدان به عنوان واحد توانمندسازی کسب‌وکار و کارآفرینی با هدف ساماندهی، توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی شهر همدان به تصویب رسیده است.

بادامی‌نجات جامعه هدف این طرح کارآفرینی را تمامی شهروندان همدانی با اولویت افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب‌های اجتماعی و افراد خاص اعلام کرد و افزود: فرهنگسازی، اطلاع رسانی و آگاهسازی، پیگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق توانمندسازی جامعه هدف سازمان، توسعه و حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از کارآفرینان، صاحبان کسب ‌کار، شرکت‌های دانش بنیان و همچنین توسعه کارآفرینی اجتماعی و سازمانی در مجموعه شهرداری همدان از دیگر اهداف طرح «فکّه» است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر در ادامه برپایی فرهنگسراهای کسب‌وکار و کارآفرینی با کمک مدیریت شهرداری مناطق، جلب و ارتقای مشارکت‌های شهروندی برای اشتغال پایدار، بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های درون‌سازمانی، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سایر نهادها و ارگان های مرتبط و توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر همدان را از راهبردهای اساسی این طرح برشمرد.

وی ادامه داد: این مرکز پژوهشی در این چارچوب به تبیین عملکرد مدیریت شهری در یک شهر «دوستدار کسب‌وکار» پرداخته است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه کارآفرینی ضرورتی اجتناب‌پذیر برای بقای تمام سازمان‌ها، نهادها است، عنوان کرد: شهر دوستدار کسب‌وکار شهری است که سازمان‌ها و امکانات آن شهر برای تسهیل و تشویق فعالیت‌های کارآفرینانه بسیج شوند و تلاش ‌کنند تا روحیه کارآفرینی در تمام بخش‌ها و فضای عمومی شهر حاکم شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید