خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح جزئیات و نحوه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در حوزه گردشگری و بوم‌گردی، از رتبه‌بندی این سمن‌ها از سال آینده خبر داد.

به گزارش کارآفرین ناب، محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، از فعالیت بیش از ۲۰۰۰ سازمان مردم‌نهاد جوانان در سراسر کشور خبر داد و افزود: فعالیت‌ این تشکل ها متنوع و در بخش‌های گوناکون اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، اشتغال‌زایی و حتی گردشگری است، همین مساله نیاز به هماهنگی بین این سازمانهای مردم نهاد را بیش از پیش نشان می‌دهد.


وی با بیان اینکه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه گردشگری به تازگی و به صورت آزمایشی شروع شده است، اظهار کرد: طی مدت اخیر توانستیم شبکه گردشگری جوانان را تشکیل دهیم. در کشور حدود ۷۰ تشکل داریم که در زمینه گردشگری و بوم گردی فعال هستند.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ایجاد شبکه گردشگری بسیار متنوع است برای مثال سازمان مردم‌نهادی که ممکن است یک خانه قدیمی را در روستایی در اختیار داشته باشد، آن را به ظرفیت بوم‌گردی تبدیل کند. با ایجاد شبکه و تخصصی شدن این اقدامات تعداد توریست‌ها و گردشگران بیشتر می شود.


تندگویان در مورد هماهنگی و همکاری با میراث فرهنگی و گرفتن شناسه ثبت تمام سمن‌های فعال در حوزه گردشگری نیز اظهار کرد: با دریافت این شناسه سازمان‌های مردم نها به یک شبکه تبدیل می‌شوند که می‌توانند بحث گردشگری را در کل کشور هدایت کنند.


وی با بیان اینکه بعد از تقویت و توانمندی این فرایند، شبکه بوم گردشگری سمن‌ها می‌تواند در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد، گفت: مجموعه این گام‌ها به گردشگری کل کشور  ـ چه توریست خارجی و چه گردشگر داخلی _ کمک می‌کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه دبیرخانه‌ای نیز در این مورد در تبریز شکل گرفته است، تصریح کرد: فعالیت همه تشکل‌های مردم نهاد حوزه گردشگری در این دبیرخانه ثبت می‌شود.


تندگویان افزود: در کشور هفت پهنه تعریف شده است و هفت نفر از دبیران تشکل‌ها مسئول این پهنه ها شده‌اند و موظفند تمامی استعدادهای گردشگری منطقه را رصد کنند و نظم گردشگری کشور را با ایجاد شبکه تخصصی ایجاد کنند. این اقدامات تشکلها را به شدت تقویت می‌کند.


وی در مورد نقش سمن‌ها در حوزه کارآفرینی نیز با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیز توضیح داد: در حوزه کارآفرینی هم همین شبکه تخصصی شکل گرفته است و قرار است در آینده در موضوعات هنری دارای یک شبکه تخصصی شوند. همچنین قرار است پایشی در حوزه فعالیت سمن‌ها در حوزه اقتصاد انجام شود تا بر مبنای آن یک شبکه تشکیل شود.


معاون ساماندهی امور جوانان افزود: دستاوردهای شبکه‌های فعلی سنجیده می‌شود تا از تجربیات فعلی برای برنامه‌های بعدی استفاده کنیم. تشکیل این شبکه‌ها به پایش فعالیت سمن‌ها هم کمک می‌کند. اگر یک سازمان مردم نهاد در یک حوزه تخصصی فعالیت درخوری ندارد یا باید رشد کنند و توانمند شود و یا از چرخه خارج شود.

تندگویان از رتبه بندی سمن‌های تخصصی از سال آینده خبر داد و گفت: براساس رتبه‌ای که سمن ‌ها به دست می‌آورند در مورد آنها تصمیم گیری می‌کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید