خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اهمیت موضوع مشاغل خانگی بر هیچکس پوشیده نیست، در حال حاضر در استان بیش از 100 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، محمد امین بابایی در نشست طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سالن جلسات سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اظهار کرد: اهمیت موضوع مشاغل خانگی بر هیچ کس پوشیده نیست. در حال حاضر در استان بیش از 100 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده که این امر نماد آن بوده که ما یک ارتش خاموش را در حوزه مشاغل خانگی داریم. امید است با این الگو و برنامه‌ای که همکاران ما در سازمان جهاددانشگاهی هماهنگ می‌کنند بتوانند این ارتش را به درستی هدایت کنند.
 
وی ادامه داد: با بررسی‌ مشکلاتی که طی گذشته در حوزه مشاغل خانگی داشته‌ایم به این دست پیدا کرده‌ایم که این بخش شامل چند مشکل عمده بوده که شامل مشکلاتی در حوزه تامین مواد اولیه، استانداردسازی، فروش بازار و نداشتن آموزش و مشاوره‌های لازم در این زمینه می‌شود.
 
مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: بر این اساس وزاتخانه طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی را تدوین کرد که با همکاری سازمان جهاددانشگاهی قرار است که این طرح به صورت پایلوت در 9 استان اجرایی شود که استان خراسان رضوی به عنوان اولین پایلوت طرح محسوب می‌شود.
 
بابایی خاطرنشان کرد: بیشترین ظرفیت استان ما با شناسایی 4000 نفر صورت گرفته، در این راستا برنامه‌ای که ما در نظر گرفته‌ایم این بوده که بتوانیم بر اساس شناسایی که همکاران ما در سازمان جهاددانشگاهی انجام می‌دهند در حوزه مشکلاتی که نام بردیم ورود پیدا کنیم و اقدامات ارزنده‌ای را انجام دهیم. همچنین با گام‌های خود قدم‌هایی مثبتی را در راستای ایجاد بازار فروش برای مشاغل خانگی  برداریم.
 
وی با بیان اینکه همچنین می‌توان برای صادرات کالاهای تولید شده در بخش مشاغل خانگی نیز برنامه‌ای را درنظر گیریم، تصریح کرد: ایجاد زمینه صادرات برای کالاهای تولید شده در بخش مشاغل خانگی از نکات مهم و حائز اهمیت بوده که می‌توانیم در این راستا گام‌‌های مثبتی را برداریم.

جواد سخدری، مدیر مرکز کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: این طرح به طور کلی شامل 3 بخش بررسی و شناسایی اولویت‌بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه، آموزش و تونمندسازی و اتصال به بازار می‌شود.
 
وی ادامه داد: قسمت اول آن یعنی بررسی و شناسایی اولویت‌بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه انجام گرفته و ارائه آن انجام نیز صورت گرفته است.
 
مدیر مرکز کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی افزود: اما به دلیل اینکه کارآفرینی طرح اساسا مبتنی بر کارآفرینی در حوزه توسعه کسب و کار خانگی است ممکن بوده به فرصت‌های جدیدی در حوزه بررسی محیط کسب و کار دست پیدا کنید.
 
سخدری عنوان کرد: این اجازه به ما داده شده که اگر اولویت‎های جدیدی را شناسایی می‌کنیم وارد فضای اشتغال خانگی کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: مرحله شناسایی گرچه تمام شده است اما به دلیل پویا بودن طرح ما می‌توانیم مزیت‌ها و فرصت‌های جدید مبتنی بر منابع جدید را ارائه کنیم.
 
مدیر مرکز کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: فاز دوم این طرح آموزش و توانمندسازی بوده که در این مرحله تلاش ما بر این بوده ثبت‌نام‌های ما به صورت کامل صورت گیرد.
 
سخدری بیان کرد: همچنین تلاش خواهیم کرد با توجه به زنجیره ارزش در حوزه شناسایی خود کارگاه‌هایی را به صورت تخصصی برگزار کنیم.  
 
مدیر مرکز کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: ما مایل هستیم که دوستان ما در هر شهرستان مبتنی بر مزیت‌های موجود بتوانند پشتیبان‌هایی را شناسایی کنند که به این طرح متصل شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید