خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک کارشناس حوزه کسب و کار گفت: حذف قوانین و مقررات مزاحم و همچنین بهبود محیط کسب و کار می تواند بهترین روش برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه باشد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از رادیو گفت و گو ، مجید سروش، کارشناس حوزه کسب و کار، در خصوص فرصت و چالش های اشتغال در ایران، اظهار کرد: در حال حاضر مسئله اشتغال یکی از معضلات جدی و دغدغه های روز مردم است.

وی افزود: مهمترین عامل در ایجاد اشتغال یا توسعه اقتصادی رفع موانع است، اگر این موانع را برطرف کنیم به دلیل وجود تمایل در افراد برای داشتن کسب و کار و رسیدن به ارزش افزوده و درآمد، روند اشتغالزایی به طور اتوماتیک انجام خواهد شد.

این کارشناس حوزه کسب و کار گفت: علاوه بر مشکل تزریق نقدینگی به حوزه های مختلف، حجم بسیار بالای بروکراسی در کشور ما برای ایجاد ساختارهایی که بتوانند موتور محرک کارآفرینی و اشتغال باشند، موجب فرار سرمایه به بخش نامولد شده است.

سروش بیان کرد: حذف قوانین و مقررات مخل و همچنین بهبود محیط کسب و کار می تواند بهترین روش برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه ما باشد.

وی ادامه داد: دولت به معنای حاکمیت به طرز نادرستی خودش را متولی اشتغال می داند و میزان اشتغالزایی دولت ها در دورهای مختلف به عنوان یک سند افتخار یا نقصی در دولت ها مطرح می شود.

این کارشناس حوزه کسب و کار افزود: حقیقت امر این است زمانی که اشتغالی از بین می رود، دولت و وزارت کار مذکور، شخص متصدی بنگاه اقتصادی را جریمه کرده و خواهان اشتغالزایی از وی می باشد، لذا باید گفت اگر دولت متولی اشتغالزایی است پس از بین رفتن آن نیز به عهده دولت است.

سروش با اشاره به اینکه چهارمین بند از سیاست های اشتغال مربوط به ایجاد نظام جامع اطلاعات بازار کار است، تصریح کرد: شناسایی فرصت های اشتغال، کسب و کار و توانمندی های تولید و توزیع در بخش های مختلف و اطلاع رسانی از عواملی است که موجب موفقیت فعالان اقتصادی می شود.

وی توضیح داد: باید به اندازه ای فضای اقتصادی روشن و شفاف باشد و اطلاعات در دسترس عموم قرار بگیرد که کارآفرین بتواند با کسب این اطلاعات کسب و کاری راه اندازی کند.

سروش در پایان برنامه گفت وگوی اقتصادی تاکید کرد: در حوزه مهارت های راه اندازی کسب وکار آموزش های کافی در کشور صورت گرفته و در خصوص دانش مسائل کارآفرینی از میانگین جهانی وضعیت بهتری داریم، اما در کنار آن پذیریش ریسک ما صفر است، زیرا شاخص درک فرصت در کشور ما به دلیل ابهامات فضای اقتصادی وجود ندارد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید