خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر ارتباطات گفت: با توجه به اینکه خانه مستوفی الممالک زمانی مرکز تبادل افکار تجار نیز بوده، می تواند به عنوان مرکز توانمندسازی حقوقی کسب وکارهای نوپا نیز کاربری داشته باشد.


به گزارش کارآفرین ناب  به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در نشست هم اندیشی احیای خانه مستوفی الممالک با بیان اینکه مرمت و بازسازی این خانه تاریخی قبل از پایان دولت دوازدهم انجام می شود، گفت: هویت تاریخی شهرهای ما بخشی از هویت تاریخی ما ایرانیان و حفظ و احیای هویت تاریخی، نشان دهنده تاریخ پر بار ایران است و به آن افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه امروز به بهانه خانه مستوفی الممالک، بخشی از تاریخ تهران نیز مرور شد، گفت: متاسفانه امروز در بسیاری از شهرهای کشور و به خصوص تهران، هویت معماری تاریخی ایران را از دست داده ایم در صورتی که در کشورهایی که دارای هویت تاریخی هستند، سبک زندگی و شیوه معماری آنها حاکی از تاریخ و فرهنگ آنها است.

جهرمی با اشاره به اینکه به عنوان وزیر ارتباطات از مالکیت خانه مستوفی الممالک توسط این وزارتخانه مطلع نبوده است، تصریح کرد: این موضوع از طریق یکی از خبرنگاران در شبکه های اجتماعی مطرح شد و بعد از بررسی موضوع مطلع شدم که این خانه در اختیار شرکت پست قرار دارد.

وزیر ارتباطات هدف از برگزاری این نشست را هم فکری از صاحب نظران و متخصصان این حوزه برای تعیین نوع کاربری این مکان و شیوه بازسازی و مرمت آن عنوان کرد و گفت: یکی از پیشنهادهای مطرح شده با توجه به سابقه کاربری دیوان استیفای خانه مستوفی الممالک این است که با توجه به اینکه این خانه زمانی مرکز تبادل افکار تجار نیز بوده، می تواند به عنوان مرکز توانمندسازی حقوقی کسب و کارهای نوپا نیز کاربری داشته باشد.

آذری جهرمی درباره موضوع عمارت کلاه فرنگی و موزه ارتباطات نیز توضیح داد: برای مرمت و بازسازی عمارت کلاه فرنگی در طول ۳ سال تلاش بسیاری انجام و تجهیزات رادیویی این مکان به صورت کامل به ساختمان موزه ارتباطات منتقل شد و در معرض دید عموم قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عمارت کلاه فرنگی را محلی برای دیدارهای بین المللی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: البته نگارخانه ای از عکس های قدیمی و تعدادی از ژنراتورهای قدیمی که عمر آنها با عمر ارتباطات در ایران برابری می کند نیز در این مکان وجود دارد و هیچ منعی برای بازدید عموم از این عمارت وجود ندارد و با انجام هماهنگی هایی می تواند در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه قبل از پایان این دولت خانه مستوفی الممالک به مرحله استفاده می رسد، گفت: این خانه متعلق به مردم است و هیچ احساس مالکیتی از طرف وزارت ارتباطات در این مورد وجود ندارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید