خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نمایشگاه الکام‌استارز ۹۷ هم‌زمان با برگزاری بیست‌و چهارمین نمایشگاه الکامپ از ششم تا نهم مرداد ۱۳۹۷ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از مرکز توانمند‌سازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا، در این نمایشگاه بخشی با عنوان «الکام پیچ» با مسئولیت «فرید خواهشی» فعالیت خواهد کرد. در گفت‌وگویی که با او داشته‌ایم به معرفی بخش الکام پیچ این دوره از نمایشگاه الکام‌استارز پرداخته‌ایم.

 


«الکام‌پیچ» را چگونه معرفی می‌کنید؟
در این بخش از نمایشگاه الکام‌استارز ایده‌ها یا تیم‌های استارت‌آپی فرصت دارند در مدت سه دقیقه ایده یا استارت‌آپ خود را روی استیج و در حضور داوران معرفی کنند.

 


هدف از ایجاد این بخش در نمایشگاه الکام‌استارز  چیست؟
ما فضایی در نمایشگاه ایجاد می‌کنیم که تیم‌های استارت‌آپی بتوانند ارایه داشته باشند و به برگزیدگان جوایزی تعلق می‌گیرد که می‌تواند در آینده کسب‌و‌کار آن‌ها موثر باشد. بیشتر جوایز ما همان خدماتی است که این استارت‌آپ‌ها برای ادامه کار به آن‌ها احتیاج خواهند داشت.

 


تا چه زمانی برای نام‌نویسی در این بخش زمان هست؟
تا امروز، سه‌شنبه، دوم مرداد ۱۳۹۷ برای نام‌نویسی در سایت الکام استارز مهلت وجود دارد و آن زمان مشخص می‌شود که چه تعداد نام‌نویسی کرده‌اند. هزینه برای حضور در بخش الکام‌پیچ ۱۰۰‌هزار تومان  است.

 


کمی بیشتر درباره این جوایز توضیح ‌دهید.
از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۰ شرکت به عنوان «شرکت‌های خلاق» معرفی می‌کند و مشابه خدمات و مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان را با دردسر‌های کمتر به آن‌ها ارایه خواهد داد. یا تسهیلاتی برای تیم‌های برتری که بخواهند در نمایشگاه‌های خارجی شرکت کنند فراهم خواهد کرد. ما خودمان این جوایز را در نظر نگرفتیم اما سراغ نهادهایی رفتیم که امکان ارایه تسهیلات خاص به برگزیدگان را داشته‌اند. جایزه از شرکت dnaunion داریم که خدمات مارکتینگ و بازاریابی انجام می‌دهد. دیگر اسپانسرها هم روی سایت الکام‌استارز برای استارت‌آپ‌های شرکت‌کننده مشخص است.

 


این بخش نسبت به سال گذشته چه تغییراتی داشته است؟
با توجه به بازخورد‌های سال گذشته سعی کردیم که جنبه بازخورد‌ گرفتن از پنل داوران را پررنگ‌تر کنیم. سال گذشته این‌گونه بود که تیم‌های مختلف در این بخش شرکت می‌کردند و در انتها فقط می‌توانستند بدانند که جزو برگزیدگان هستند یا خیر. اما امسال بازخوردی از تمام داوران درباره همه تیم‌های شرکت‌کننده به آن‌ها ارایه دهیم. درباره جایزه‌ها هم این را باید اضافه کنم که مهم‌تر از همه برای بخش «الکام‌پیچ» همان بازخورد داوران است و نه رتبه‌بندی‌ها. چون واقعیت این است که هر شرکت‌ یا تیم ارایه کننده، پیشینه متفاوت دارد و مشتریانشان نیز متفاوت است. بنابر این، رتبه‌بندی آن‌ها با یک معیار درست نیست. امسال چیزی به عنوان رتبه‌بندی تیم‌‌ها نخواهیم داشت. تیم‌ها فقط رقابت می‌کنند و در پایان جوایز به برخی تیم‌ها تعلق می‌گیرد. دریافت جایزه ارتباطی با این‌که آن‌ تیم چه رتبه‌ای را کسب کرده است، ندارد. حتی ممکن است یک تیم هر سه جایزه یا یک تیم فقط یک جایزه را ببرد.

 


در واقع شما با توجه به توانمندی‌هایی که یک تیم از خود بروز دهد، جوایز را اهدا می‌کنید؟
درست است. با توجه به نظر داوران این کار را انجام می‌دهیم و در واقع معیار ما برای سنجش این توانمندی همان نظر داوران است و ارزیابی داوران خِبره در این حوزه برای اهدای جوایز موثر خواهد بود. ما فقط فضایی ایجاد می‌کنیم که استارت‌آپ‌ها در مقابل کارشناسان خبره قرار گیرند و از نظر آن‌ها مطلع شوند.

 


تیم داوری چند ‌نفر و چه کسانی هستند؟
در این چهار روز از حضور حدود ۴۰ داور در سه گروه «سرمایه‌گذار»، «کارآفرین باتجربه» و «کارآفرین جوان» استفاده می‌کنیم و هرکدام یک بخش‌هایی را داوری خواهند کرد. برای هر ارایه بین ۶ تا ۸ داور خواهیم داشت. جنس داوران مختلف را طوری برنامه‌ریزی کردیم که در هر ارایه این امکان وجود داشته باشد.

 


آیا ارایه استارت‌آپ‌ها بر اساس موضوع دسته‌بندی شده است؟
زمان‌بندی تیم‌ها کاملا تصادفی است و موضوع‌بندی در این زمینه صورت نگرفته است.

 


هر روز چند تیم به معرفی خود می‌پردازد؟
هر روز حدود ۲۴ یا ۲۵  تیم معرفی می‌شود و هر تیم در حدود ۳ دقیقه فرصت ارایه دارد. سه دقیقه نیز داوران فرصت پرسش و پاسخ دارند تا اگر نکته‌ای مغفول مانده باشد، بازگو شود.

 


استارت‌آپ‌ها باید در مرحله خاصی باشند تا بتوانند ارایه داشته باشند؟
ما چنین محدودیتی تعیین نکرده‌ایم اما داوران این را در قضاوتشان درنظر می‌گیرند.

 


فاکتور‌های داوران برای این انتخاب چه خواهد بود؟
همه فاکتورهایی که یک کسب‌وکار خوب باید داشته باشد از جمله این‌که آن کسب‌وکار چقدر با نیاز بازار تطابق دارد؟ از نظر تیم، این‌که چقدر توانمند و مناسب آن کسب‌وکار است؟ و نحوه ارایه آن استارت‌آپ در این داوری نقش خواهد داشت.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید