خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی گفت: متاسفانه هر زمان تسهیلاتی قرار داده شد گروهی که نه کارآفرین هستند و نه استفاده بهینه دارند از آن استفاده می‌کنند و این افراد فقط استاد استفاده از تسهیلات هستند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  خبرگزاری تسنیم، نصرالله بازوند در دوازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد اظهارداشت: ایجاد شغل در استانی مانند کرمان بسیار قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه کارآفرینان ما نشان دادند که در شرایط سخت حضور پیدا کرده و دولت و مردم را همراهی کردند گفت: باید تلاش کنیم موانع بر سر راه آنها را برداریم که تنها تلاش دولت کافی نیست و نیاز به فرهنگ‌سازی در جامعه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی افزود: دولت دوازدهم یک برنامه‌ریزی اقتصادی برای کشور داشت و پیرو آن وزارت کار یک برنامه ارائه داد اما بعد از تحریم با مشکلاتی روبه‌رو شدیم که بلافاصله برنامه جدید را با یک هدف‌گذاری به دولت ارائه دادیم.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما نباید تحت تاثیر تهدیدات دشمن قرار بگیرد و به‌همین منظور روی شناسایی ظرفیت‌های بالقوه در استان‌ها کار می‌کنیم تصریح کرد: نبود فرهنگی که نوآوری را در کشور حمایت کند وجود ندارد و باید در جامعه این فرهنگ را ترویج بدهیم.

بازوند با بیان اینکه نبود تعلق سازمانی و کاهش ضریب مسئولیتی در ادارات و سازمان‌های ما وجود دارد گفت: تخصیص ندادن منابع کافی برای کارآفرینی نیز چالش دیگری است و متاسفانه هر زمان تسهیلاتی قرار داده شد گروهی که نه کارآفرین هستند و نه استفاده بهینه دارند از آن استفاده می‌کنند و این افراد فقط استاد استفاده از تسهیلات هستند.

وی با اشاره به اینکه عدم ارتباط بین پروژه‌ها و طرح‌ها با موقعیت استانی یک چالش بزرگ است افزود: مشاهده می‌شود که پروژه‌هایی اجرایی می‌شود که هیچ تناسبی با شرایط و اقلیم آن منطقه ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی با بیان اینکه استانداران چقدر وقت خود را برای رفع موانع کارآفرینان می‌گذارند گفت: یک کارآفرین اگر بخواهد استاندار را ببیند چقدر باید طول بکشد تا وقت ملاقات بگیرد.


کشور نیازمند اصلاح ساختاری است نه عوض کردن اسم دستگاه‌ها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها
وی با اشاره به اینکه نبود دانش حرفه‌ای و مهارت نیز باعث شده که دانشجویان ما کارآفرین نشوند بیان کرد: کارآفرینان واقعی ما دنبال مدرک تحصیلی صرف نبودند و باید مهارت‌آموزی را در جامعه ترویج داد.

بازوند با بیان اینکه استان کرمان با بحران کم‌آبی روبه‌رو است و حفظ اشتغال موجود اولویت اول ما در استان است گفت: جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های مختلف یک ضرورت است و متاسفانه در استان کرمان کشاورزی هیچ ارتباطی با دانشگاه ندارد.

وی با اشاره به اینکه گرم‌ترین نقطه جهان در استان کرمان است و این موضوع یک فرصت مهم است که به فاصله چند کیلومتری آن یک منطقه سردسیری داریم گفت: همیشه فقط اسم دستگاه‌ها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را عوض می‌کنیم اما کار باید در اصلاح ساختار باشد.


آمار دقیقی از حضور اتباع بیگانه در کرمان نیست
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی با بیان اینکه در استان کرمان 32 رسته شغلی است که حدود 70 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند که شامل حدود 450 هزار شاغل می‌شود بیان کرد: در برنامه وزارت کار 10 رسته دیگر در استان کرمان آورده شده که می‌تواند در سال‌های آینده شغل‌های بسیار زیادی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از حضور اتباع بیگانه در استان کرمان نیست اما آمار بالایی است و اشتغال زیادی را به خود اختصاص دادند گفت: 40 درصد از دانشجویان استان کرمان در رشته‌های علوم انسانی مشغول هستند که بیشترین میزان بیکاری استان نیز در بین همین فارغ‌التحصیلان است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید