خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نبود فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار و افزایش روزافزون دانش‌آموختگان دانشگاهی منجر به افزایش آمار بیکاری در شهرضا شده و کارآفرینی در شهرضا به کاهش بیکاری کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، کارآفرینی به ‌عنوان یک راهبرد برای توسعه کشورها، ایجاد اشتغال و رفاه، شناخت فرصت‌های مناسب و افزایش تولید به حساب می‌آید، چرا که نوآوری‌های آن تقاضاهایی برای محصولات و خدمات جدیدی که قبلاً وجود نداشتند به بار می‌آورد و در نتیجه عرضه محصولات جدید را افزایش می‌دهد و سبب افزایش اشتغال و بهبود وضعیت زندگی افراد جامعه می‌شود. همانطور که آمارها نیز نشان می‌دهند در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه، کسب و کارهای کوچک و متوسط سهم به‌سزایی در تولید ناخالص داخلی کشورها دارند.

از سوی دیگر با توجه به آمار بالای بیکاران شهرستان شهرضا به ویژه در میان دانش‌آموختگان و امکانات کم دولت برای ایجاد شغل برای همه متقاضیان، کارآفرینان با ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توانند در ایجاد مشاغل پایدار با حداقل هزینه‌ها گام بردارند.


رفع مشکل بیکاری با حمایت از کارآفرینان
کارآفرین نمونه کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه کارآفرینی واژه‌­ای است که در دنیا قدمت زیادی دارد و قرن‌ها است که در دنیا از آن استفاده می­‌شود، اظهار داشت: بدون توجه کافی به مقوله «توسعه فرهنگ کارآفرینی» نمی‌توانیم به شاخص‌های رشد و توسعه که از طریق تغییر در روند تولید،‌ بهره‌وری و توان‌افزایی فنی و صنعتی در عرصه اقتصاد حاصل می‌شود، دست یابیم.

نفیسه عروجی با بیان اینکه کارآفرینی برابر با اشتغال نیست، گفت: کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست، زیرا امکان اینکه برخی کارآفرینی‌ها اشتغال را کاهش دهد وجود دارد، کارآفرینی به معنای خلق فرصت و شکار لحظه‌ها است.

وی با بیان اینکه کارآفرینی مهم‌ترین مقدمه ورود به توسعه‌یافتگی است، افزود: فرهنگ اشتغال و کارآفرینی باید بیش از گذشته در جامعه نهادینه کرد امروز باید تمام بانوان ما ذهن خلاق و توانگر داشته باشند.

مشاور توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در اصفهان با بیان اینکه مشکل اصلی کشور اشتغال نیست بلکه نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی به نیروی انسانی ما آموزش داده‌اند که تنها به جامعه اکتفا کند در حالی که جامعه امروز ما نیاز به کارآفرین دارد.

وی با بیان این‌که 20 درصد از جامعه باید کارآفرین باشند، افزود:‌ کارآفرینی از خانه‌ها شکل می‌گیرد، امروز پشت میزنشینی به یک فرهنگ برای جوانان ما برای دستیابی به شغل مورد نظر تبدیل شده و دیگر مشاغل مغفول مانده است.

عروجی با اشاره به اینکه با توجه به مشکلاتی که در زمینه اشتغال جوانان وجود دارد، امروزه مقوله کارآفرینی ضرورت اول کشور به شمار می رود، تصریح کرد: در حال حاضر دغدغه برنامه‌ریزان کشور در حوزه بازارکار، ورود خیل عظیم دانش‌آموختگان دانشگاهی به بازارکار و نحوه مدیریت آنان است.

 وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان نیز در آستانه فارغ‌التحصیلی قرار دارند و به‌زودی به این خیل عظیم می‌پیوندند و باید برای اشتغال آنان راهکار مناسبی اندیشیده شود، خاطرنشان کرد:  یکی از راهکارهای این مهم توسعه فعالیت‌هایط کارآفرینانه است.

کارآفرین نمونه کشوری با تأکید بر اینکه برای رسیدن به این منظور باید ثابت‌قدم عمل کنیم و سیاستگذاری‌ها را متنوع کنیم، تصریح کرد: بهترین مسیر برای رفع مشکل بیکاری کشور حمایت از کارآفرینان برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اینکه هنر و استعداد در بانوان روستایی دو سرمایه بزرگ است، بیان کرد: در روستاهای خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان بر روی تولیدات صنایع دستی و سوزن‌دوزی‌های بومی و پارچه‌های دستباف آن‌ها متمرکز شدیم و پوشاک ملی را تولید کردیم، با سرمایه‌گذاری در روستاها می‌توان تحولی در تولید ملی کشور ایجاد کرد.

عروجی بیان کرد: باید زنجیره منافع تولید از شهرها به روستاها منتقل شود تا روستاییان برای تامین مواد اولیه یا تولیدات با کیفیت مجبور به مهاجرت به شهرها نباشند، روستاها فناوری‌های بومی مغفول مانده‌ای دارند که باید از آنان برای رشد و توسعه کشور بهره برد.


هدف اصلی کمیته امداد کارآفرینی، اشتغال و خودکفایی است
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا در این باره با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش به خبرنگار تسنیم، گفت: تبدیل‌شدن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به کارآفرین و استقلال مالی آنها اصلی‌ترین هدف کمیته امداد است.

عبدالرزاق میرزایی افزود: رویکرد این سازمان توانمندسازی نیازمندان و مددجویان کمیته امداد مبتنی بر توجه به‌تمامی ابعاد و نیازهای آنها با استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها، مؤسسات خیریه و مجموعه مراکز اقتصادی این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 400 نفر را در 52 رشته آموزش دادیم که منجر به ایجاد 240 فرصت شغلی شد، گفت: با شناسایی افراد مستعد ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی در رشته شغلی مورد علاقه طرح اشتغال برای آنها با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا تصریح کرد: به ‌منظور پایداری طرح اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نظارت‌های فنی از طرح‌های اشتغال پس از اجرای طرح به‌ عمل‌ آمده و بازاریابی برای محصولات تولیدی طرح‌های اشتغال نیز انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که بیش از 70 درصد از یکی از مجتمع‌های تجاری شهرضا را افراد تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند، بیان کرد: یکی از مددجویان این کمیته کارگاه جوراب‌بافی ایجاد کرد که 8 نفر اشتغالزایی داشته است.

میرزایی با اشاره به حمایت از کارفرمایان با به کارگیری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، خاطرنشان کرد: اگر کارفرمایان مددجویان کمیته امداد را جذب کنند، سهم حق بیمه کارفرما در سال اول به صورت صد در صد و سال دوم 50 درصد، توسط این نهاد پرداخت می‌شود.


گردشگری مذهبی در شهرضا فرصتی برای کارآفرینی است
فرماندار شهرضا با اشاره به شرایط امروزی دولت به تسنیم، گفت: به‌علت حجیم بودن بدنه دولت فراهم آوردن فرصت‌های شغلی در این بخش تقریباً ممکن نیست بنابراین حمایت از طرح‌های اشتغالزایی با اعطای تسهیلات به کارآفرینان بهترین مسیر برای ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور است.

علی اصغر رفیعی‌نژاد با بیان اینکه امروز دیگر دولت قادر نیست به شیوه‌های گذشته به حرکت خود ادامه دهد، دولت آن قدر بزرگ شده که هر میزان درآمد کسب کند باید صرف خود کند، بیان کرد: باید به دنبال راه‌های جدید برای ایجاد توسعه در جامعه و اداره امور باشیم.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به محدودیت‌هایی که ایجاد شده باید فرصتی به دولتی‌ها داده شود تا ظرفیت‌ها شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، افزود: شایسته است تمام کسانی که دارای ایده و طرح‌های کارآفرینی و اقتصادی خوبی هستند به میدان بیایند و با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده، در ایجاد کارآفرینی قدم بردارند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه فرهنگ جامعه اجازه توسعه به جامعه‌ای را می‌دهد که خواهان توسعه باشد، گفت: نمی‌توان جامعه‌ای را به اجبار توسعه داد باید با اصلاح مؤلفه‌هایی که بازدارنده توسعه است نسل آینده را برای ایجاد فرصت‌های بزرگ جهانی آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس به ایجاد کارآفرینی در بخش تعاونی‌های روستایی تاکید فراوانی دارند تا از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت به افراد صاحب ایده از طرح‌های اشتغالزایی حمایت کنند.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه شهرستان شهرضا دارای فرصت‌های بی‌شماری است، بیان کرد: روستاهای شهرستان شهرضا قابلیت گردشگری دارند، در استان اصفهان بزرگ‌ترین ظرفیت گردشگری مذهبی را شهرضا با وجود امامزاده شاهرضا(ع) دارد اما بخش خصوصی و دولتی از گردشگر مذهبی در شهرضا هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در این بخش وارد شود و حجم عظیم گردشگر مذهبی را وارد شهر کند تا اقتصاد شهر رونق بگیرد، افزود: بخش‌های دولتی و خصوصی باید با همدیگر کار کنند و موازی‌کاری را کنار بگذارند.

فرماندار شهرضا اظهار داشت: اجرای برنامه‌‌هایی نظیر طرح تکاپو و طرح کارا نیز در راستای تحرک بخشی لازم در بین جوانان است تا با بهره گرفتن از نبوغ و ظرفیت آنان در رفع معضل بیکاری قدم‌‌های مثبتی برداشته شود.






نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید