خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران و مدیر اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملی با بیان این که کارآفرینی ایجاد یک ارزش جدید در راستای ثروت‌آفرینی است، گفت: این ثروت تنها محدود به خود کارآفرین نمی‌شود بلکه جامعه را نیز ثروتمند می‌سازد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  ایسنا،‎ هادی هزارخانی در نشست کمیته کارشناسی دوازدهمین دوره جشنواره کارآفرینان برتر ملی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد، با تاکید بر این که ابتدا باید مفهوم کارآفرینی بازتعریف شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات کارآفرینی در کشور این است که با وجود اقدامات بسیار، هنوز تعریف درستی از این واژه ارائه نشده و حتی تصور برخی مسئولان نیز از کارآفرین، فردی است که شغل و بنگاه اقتصادی ایجاد کند.

‎ وی با بیان تاریخچه مختصری از کارآفرینی، تصریح کرد: کارآفرینی به شکل امروزی از دهه 80 میلادی شروع شد. در آن زمان کشورهای توسعه یافته، موج اکوسیستم کارآفرینی را ایجاد کردند و تمام اتفاقات و جهش‌های امروز در حوزه فناوری در آن دهه رقم خورد.

‎ به گفته مدیر اجرایی این دوره از جشنواره کارآفرینان برتر ملی، کارآفرینی به معنای نوآفرینی در اقتصاد امروز است و با این توضیح که صنعت کشور ما صنعتی کارگری است و تحصیل‌کرده‌ها بیکار هستند و این امر نشان‌دهنده این است که جریانی تازه در صنعت به وجود نیامده است. برای مثال، سال‌هاست کشاورزی کشور با همان روش‌های پرهزینه و قدیمی پیش می‌رود.

‎ هزارخانی درباره این دوره از جشنواره، گفت: در جشنواره‌های کارآفرینان برتر، سعی بر این است با حضور فعالان اقتصادی، جریانی جدید در سه حوزه اصلی اقتصاد یعنی صنعت، کشاورزی و خدمات ایجاد شود. در این رویداد ارزشمند کارآفرینانی حضور خواهند داشت که حتی در زمان رکود اقتصادی نیز فروش بالا و رشد اشتغال داشته‌اند.

‎ وی ادامه داد: یکی از شروط کسب عنوان کارآفرین برتر ملی در این جشنواره، نوآوری و دستیابی به رشد مالی 20 درصد و رشد اشتغال 20 درصد، طی مدت زمان چهار سال است.

‎ هزارخانی در ادامه با اشاره به تندیس این دوره از جشنواره و دلیل انتخاب آن اظهار کرد: از سال گذشته در شورای سیاست‌گذاری کشور مقرر شد که به جای تقدیم لوح، تندیسی از یک کارآفرین منحصر به فرد، به برگزیدگان اهدا شود.

وی با بیان این که نخستین بار این تندیس طرحی از مرحوم عالی‌نسب سازنده علاءالدین(دستگاه گرمایشی کوچکی که از دهه 30 وارد بازار شد) بود، گفت: در این دوره نیز پس از بررسی بسیار، برند حاج خلیفه علی رهبر برای تندیس به شورای سیاستگذاری جشنواره ملی کارآفرینی پیشنهاد شد که خوشبختانه با استقبال فراوان روبرو و در نهایت این طرح به عنوان تندیس پذیرفته شد.

وی افزود: جرقه برگزاری این دوره از جشنواره ملی کارآفرینی در یزد پس از قبول طرح حاج خلیفه علی رهبر برای تندیس زده شد.

‎ هزارخانی با بیان این که برگزاری چنین جشنواره‌هایی در شهرهایی جز تهران قطعاً می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و جریان تازه‌ای ایجاد کند، تصریح کرد: در این دوره از جشنواره سعی بر این است که در فضایی صمیمانه، مسئولان، دانشگاهیان، سرمایه‌گذاران، صنعت‌گران، کارآفرینان، استارت‌آپ‌ها و حتی مددجویان مستعد کارآفرینی نهادهایی چون بهزیستی و کمیته امداد جریان‌های جدیدی را در چرخه‌ی اقتصادی و اجتماعی ایجاد کنند.

‎ عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران ابراز امیدواری کرد: برگزاری این دوره از جشنواره در یزد علاوه بر رقم زدن شبی به یادماندنی برای استان، می‌تواند بیش از پیش باعث معرفی و شکوفایی پتانسیل‌های ارزشمند و غنی استان به کشور برای سرعت بخشیدن به اکوسیستم کارآفرینی شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید