خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک مقام مسئول در وزارت کار با تشریح جزئیات برگزاری دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر تاکید کرد: مبنای شناسایی و معرفی کارآفرینان برتر ، بنگاه‌‌هایی بوده که در طی سه سال گذشته دارای نوآوری منجر به رشد بالا بوده‌اند.


به گزارش کارآفرین ناب، رحیم سرهنگی، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس به تشریح جزئیات دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، "کارآفرینی" می‌تواند به عنوان راه‌حلی مناسب ‌برای‌ ایجاد ‌اشتغال ‌و‌ توسعه ‌اقتصادی به کار رود. چرا که کارآفرینان بازیگران اصلی تبدیل اقتصاد منبع‌گرای فعلی کشور به اقتصاد دانشی هستند، به همین دلیل ضرورت و اهمیت فراهم کردن بستر رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری در کشور بیش از پیش قابل توجه است.

وی با بیان اینکه در طی سال‌های اخیر برنامه‌ها و اقدامات موثر بر توسعه کارآفرینی از سوی دولت  به ویژه دولت دوازدهم
پیش‌بینی و اجرا شده است، یادآور شد: بر اساس آمار منتشر شده از شاخص جهانی کارآفرینی، رتبه کارآفرینی ایران در دولت دوازدهم در سال ۲۰۱۸ با بهبود ۱۳رتبه‌ای در میان ۱۳۷ کشور جهان، از ۸۵ به ۷۲ رسیده است.

سرهنگی ادامه داد: همچنین در این گزارش مشاهده می‌شود ارکان درک فرصت، پذیرش ریسک، شبکه‌سازی و پشتیبانی فرهنگی از گلوگاه‌های اساسی اکوسیستم کارآفرینی کشور هستند که در این راستا دولت با معرفی کارآفرینان و موفقیت‌های آنها در مناطق مختلف به جامعه، ایجاد قوانین ورشکستگی منعطف، کاهش نگرش منفی افراد جامعه نسبت به شکست کارآفرینان و معرفی هر چه بیشتر ارزش‌های ایجاد شده توسط کارآفرینان در سطح جامعه می‌تواند این گلوگاه‌ها را به فرصت تبدیل کند.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اهمیت موضوع توسعه کارآفرینی و نقش فراگیر فرهنگی آن، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از دستگاه‌های اصلی مرتبط با موضوع، در کنار سیاست‌ها و برنامه‌های مدون توسعه کارآفرینی نظیر طراحی روش‌های نوین تامین مالی کارآفرینی، آموزش و توانمندسازی کارآفرینان بالقوه، ارایه مشاوره‌های کارآفرینی، بهبود فضای کسب و کار و ... به "ترویج فرهنگ کارآفرینی" از طریق شناسایی کارآفرینان موفق، الگوسازی و بزرگداشت مقام آنان در کشور پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یازده جشنواره از سال 1385 تاکنون توسط این وزارتخانه برگزار و در بخش‌های مختلف اقتصادی(صنعت، کشاورزی و خدمات) برگزار شده است گفت:  بالغ بر 3000 نفر کارآفرین برتر در استان‌ها و 120 کارآفرین برتر در سطح ملی انتخاب و معرفی شده‌اند.
مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار اظهار کرد: در دو سال اخیر با توجه به علم کارآفرینی روز دنیا و با در نظر گرفتن این موضوع که در ادبیات جهانی کارآفرینی، بنگاه‌های پُررشد که از مسیر نوآوری و تشخیص فرصت به رشد بالا و پایدار رسیده‌اند، بیشترین سهم را در رشد اشتغال کشورها داشته‌اند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویکرد انتخاب کارآفرینان برتر را بر مبنای شناسایی و معرفی بنگاه‌‌هایی که در طی سه سال گذشته دارای نوآوری منجر به رشد بالا (میانگین رشد سالانه 20 درصد طی دوره سه ساله اخیر) بوده‌اند، پایه‌ریزی و شاخص‌های شناسایی کارآفرینان را بر اساس رویکرد فوق طراحی کرد.

وی ادامه داد: از نکات برجسته و خاص این جشنواره می‌توان به بهره‌مندی از نظرات و مشارکت موثر سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط(دولتی، غیردولتی، دانشگاه‌ها) در انتخاب کارآفرینان برتر از طریق حضور در کارگروه‌های علمی و اجرایی، داوری و شورای سیاستگذاری جشنواره است.

این مقام مسئول در وزارت کار گفت:  در واقع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه جشنواره ایفای نقش نموده و سایر دستگاه‌های اجرایی در امر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری انتخاب کارآفرینان دخیل بوده‌اند. در این فرایند به شاخص‌های مختلف از جمله مسئولیت اجتماعی، ملاحظات محیط زیست، نیروی انسانی و روابط کار علاوه بر شاخص‌های اصلی نوآوری و رشد بالا، توجه و تاکید بیشتر شد. همچنین داوران جشنواره از بخش غیردولتی و یا از کارشناسان و متخصصان نهادهای دولتی مرتبط انتخاب شدند.

وی در تشریح فرایند برگزاری این جشنواره نیز گفت: برای برگزاری دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر، ثبت نام کارآفرینان از نیمه دوم سال 1396در سامانه کارآفرینان برتر(WWW.karafarinanebartar.ir) آغاز شد. تعداد کل ثبت نام شدگان در 31 استان کشور 6158 نفر بودند که از این تعداد 80درصد را مردان و 20 درصد را زنان تشکیل دادند.
سرهنگی ادامه داد: همچنین از این تعداد ثبت‌نامی در سامانه جشنواره، 20 درصد در بخش کشاورزی، 41درصد در بخش صنعت و 39 درصد در بخش خدمات بودند. در این فرایند 4312 طرح از مرحله اول که شامل دلایل حضور در جشنواره و ورود به عرصه کارآفرینان و پاسخ به سوالات نوآوری بود عبور کردند. مرحله دوم داوری شامل گردش مالی و اشتغال(رشد ترکیبی) طرح‌ها بود که تعداد 349 طرح نیز از این مرحله عبور کرده و به بخش اختصاص داور راه پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه در ادامه این روند هر طرح توسط سه داور بومی، غیربومی و تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، افزود: پس از ارزیابی طرح‌ها توسط داوران مربوطه و تعیین امتیاز، بازدید میدانی از طرح‌ها صورت پذیرفت و پس از پالایش امتیازات و بررسی نتیجه بازدیدهای میدانی تعداد 167 نفر به عنوان برگزیدگان استانی انتخاب شدند که از این تعداد 81 نفر در بخش صنعت، 45 نفر در بخش کشاورزی و 41 نفر در بخش خدمات فعالیت داشتند.
در ادامه با بررسی میانگین رشد چهار ساله طرح‌ها و تعیین حد نصاب رشد بنگاه‌ها(شرکت‌ها) تعداد 42 طرح جهت ارزیابی در سطح ملی انتخاب و نسبت به بازدید میدانی و ارزیابی آنها توسط داوران ملی اقدام شد که از این تعداد 16 طرح در بخش صنعت، 10 طرح در بخش کشاورزی و 16 طرح در بخش خدمات فعالیت داشتند.

به گفته وی بعد از بازدید میدانی از طرح‌های کارآفرینان منتخب توسط داوران ملی، و جمع‌بندی نتایج داوری‌ها در کارگروه علمی و شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره، تعداد 10 کارآفرین بعنوان کارآفرین برتر ملی سال 1396انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر روز دوشنبه همین هفته در سالن 17 شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و از کارآفرینانی که طی پرسه یادشده انتخاب شده‌اند تقدیر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر