خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته طرح «ایران مهارت» به‌صورت پایلوت در10 درصد مدارس دوره اول متوسطه هشت استان کشور اجرا شد که در سال تحصیلی 97-98 این رقم به 20 درصد افزایش می‌یابد.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، علی زرافشان  در آئین اختتامیه جشنواره نوجوان خوارزمی که در تالار ابن‌هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره نوجوان خوارزمی فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان متوسطه اول در تولید آثار علمی و پژوهشی است و در واقع این جشنواره با ایده هدف و شعار کارآفرینی تشکیل شده و امیدواریم بتوانیم در راستای رسیدن به این هدف گام‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه دولت اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانش آموزان در راستای توسعه کارآفرینی دارد، بیان کرد: با راه‌اندازی صندوق حمایت از نوآوری‌های دانش آموزی در کشور با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امید داریم بتوانیم از عملیاتی کردن پژوهش‌ها و دستاوردهای دانش آموزان حمایت‌های خوبی داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان، ادامه داد: آموزش مهارت به دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با عنوان طرح  «ایران مهارت» یکی از برنامه‌های مهم معاونت آموزش متوسطه است که با همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته این طرح به‌صورت پایلوت در10 درصد مدارس دوره اول متوسطه  هشت استان کشور اجرا شد که در سال تحصیلی 97-98  این رقم به 20 درصد افزایش می‌یابد و در کل استان‌های کشور در 10 درصد مدارس دوره اول متوسطه شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

زرافشان گفت:در راستای این طرح دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در کنار دروس کار و فناوری و هنر با مهارت‌های عملی این حوزه‌ها آشنا می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای یک طرح نیز با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خبر داد و تصریح کرد: از چهار سال گذشته با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران پایش ویژگی کارآفرینی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه را آغاز کردیم و برای 250 نفر از مربیان با همکاری این دانشکده پروانه مربیگری کارآفرینی صادر شد که به آموزش عملی دانش‌آموزان می‌پردازند.

در ادامه این مراسم قاسم‌علی خدابنده گفت: حدود 10 سال پیش جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خراسان رضوی پایه‌گذاری شد و در نهایت پس از چند سال برگزاری جشنواره در سطح استان، مرحله کشوری نیز اجرا شد که امروز اختتامیه چهارمین دوره کشوری این جشنواره برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: آموزش‌وپرورش به عنوان دستگاه تربیت‌کننده نیروی انسانی اهمیت ویژه‌ای دارد، امروز همه بر این باورند مسیر توسعه در تمام کشورها از آموزش‌وپرورش عبور می‌کند، چرا که نیروی انسانی تربیت شده در آموزش‌وپرورش تبدیل به سرمایه انسانی کارآمد خواهد شد که می‌تواند کشور را به رشد و توسعه برساند.

خدابنده تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی از این حیث اهمیت دارد که رویکرد آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها را از نمره‌گرایی مفرط تغییر می‌دهد، امروز باور ما این است که در نظام تعلیم و تربیت باید از انتقال دانش صرف به دانش آموز فاصله بگیریم چرا که دانایی به تنهایی کافی نیست و برای رسیدن به رشد و بالندگی و موفقیت در عرصه‌های زندگی توانایی هم نیاز است و جشنواره نوجوان خوارزمی می‌تواند کمک شایان توجهی باشد تا استعدادهای دانش اموزان شناسایی و شکوفا گردد.


جشنواره نوجوان خوارزمی بسترساز تربیت دانش آموزانی خلاق،نوآور و کارآفرین
وی جشنواره نوجوان خوارزمی را از منظر مشارکت ارکان سهیم در توسعه کشور با آموزش و پرورش مهم ارزیابی کرد و گفت: در کارهای دانش آموزان ایده و خلاقیت وجود دارد که بعد از پردازش در چنین جشنواره‌ای ممکن است منجر به کار آفرینی شود، همچنین اینگونه جشنواره‌ها خود باوری و اعتماد به نفس را در دانش آموزان تقویت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امیدواریم خروجی این جشنواره‌ها تربیت دانش‌آموزانی خلاق،نوآور و کارآفرین بوده ودر نهایت با حضور همین دانش آموزان مدرسه را به یک نهاد اجتماعی تبدیل کنیم  که اهتمام به این موضوع باعث می‌شود در حوزه‌های مهارتی و تربیتی پیشرفت بهتری داشته باشیم.

خدابنده اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صندوق توسعه کارافرینی،آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای باید از دانش آموزان برگزیده جشنواره‌های جوان و نوجوان خوارزمی حمایت کنند و دانش آموزان دارای ایده و خلاقیت را رها نکنند.

گفتنی است در این مراسم از 320 دانش آموز برتر مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی که در هشت رشته حائز عنوان های اول تا سوم شدند تقدیر شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید