خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

آیا تا به حال فکر راه اندازی یک کسب و کار جدید به ذهنتان خطورکرده است؟ در این نوشتار با ما همراه باشید تا از ۶ گام عملی و اثبات شده برای راه اندازی یک کسب و کار پررونق برایتان بگوییم.

به نقل ازسرویس اقتصادی "جام نیـوز"، به رغم تعجیل بیشتر نهادهای دانشگاهی برای ارائه‌ی دوره‌های بیشتر راجع به کارآفرینی، همچنان معتقد هستم کارآفرینی چیزی نیست که در کلاس درس فراگرفته شود. البته می‌توان اصول اساسی را در کلاس درس فرا گرفت، اما مشکل این است که قواعد عملی موفقیت، به قدری سریع تغییر می‌کنند که هیچ دانشگاهی نمی‌تواند به گرد پای آنها برسد. بهترین چیزی که می توان در کلاس درس فرا گرفت، چگونه یاد گرفتن است.

 

تمام کارآفرینان موفقی که تاکنون ملاقات کرده‌ام و با آنان طی سالیان کار کرده‌ام، به نظر می‌رسد که تمایل زیادی برای یادگیری دارند، و تغییرات سریع بازار را به عنوان مشکل نمی‌بینند، بلکه به عنوان فرصتی می‌بینند که در دنیای تغییر یابنده، از دیگران پیشی بگیرند. کسب درآمد زیاد معمولاً آخرین چیزی است که به ذهن آنان می‌رسد، و بیشتر آنان از زندگی در آپارتمان‌های معمولی و خوردن سوپ نودل چینی لذت می‌برند.

 

از منظر عملی، روش‌های زیادی برای یادگیری تغییرات کسب و کار و فرصت‌هایی وجود دارد که می‌توانند در هر زمانی آشکار شوند. در زیر، شش گام عملی بیان شده‌اند که تمام کارآفرینان مشتاق باید از آن‌ها استفاده‌کنند.

 

۱. با هم‌پیشگانی که تجربه راه اندازی یک کسب و کار داشته اند در تماس باشید.

شکل متداول این ارتباط، از طریق شبکه‌های اجتماعی است، اما به اعتقاد من، بسیاری از کارآفرینان مشتاق، صرفاً تمایل دارند تا درباره‌ی جدید‌ترین ایده‌های خود صحبت کنند و شنونده‌ی خوبی نیستند. وقتی حرف می‌زنید، چیزی یاد نمی‌گیرید. کارآفرینان موفق، عاشق به اشتراک‌گذاری هستند، اما واکنش بهتری به دریافت اطلاعات در مقایسه با به اشتراک‌گذاری اطلاعات نشان می‌دهند.

۲. داستان‌های موفقیت‌های جدید و الگوهای جدید را بررسی کنید.

اینترنت، بهتر از کتابخانه‌ی مجلس یا هر دانشگاهی عمل می‌کند، چون به شکل روزانه تغییر می‌کند تا با واقعیت همگام شود و حالت تعاملی دارد. اندکی زمان در هر روز برای مطالعه‌ی درگاه‌های اینترنتی و موارد تاثیرگذار مورد علاقه‌ی خود صرف کنید، با شبکه‌های اجتماعی پیگیری‌های خود را انجام دهید و تماس‌های خارج از خط خود را گسترش دهید.

 

۳. یک مشاور کسب و کار و همزمان یک دوست پیدا کنید.

مشاور، کسی است که آنچه را نیاز دارید بشنوید به شما می‌گوید، در حالی که یک دوست، آنچه را می‌خواهید بشنوید به شما می‌گوید. در واقع، شما به هر دوی آنها، و توانایی شناخت تفاوت‌های بین آن دو نیاز دارید. تمام کارآفرینان از کسب ایده از دیگران منتفع می‌شوند و دیدگاه‌های منحصر به فرد می‌توانند ارزش زیادی را بیفزایند.

 

۴. از فرصت‌های جدید برای یادگیری بی تفاوت عبور نکنید.

این فرصت‌ها، شامل کلاس‌های درسی می‌شود که بر مورد کاوی‌ها و حل تمرین‌های گروهی تمرکز دارد، اما از فضای دانشگاهی فراتر می‌رود و به سمینارهای حرفه‌ای و صنعتی مربوط است. بر فرصت‌هایی که با نیازهای امروز شما تطابق دارند تمرکز کنید، چون هرگز نخواهید دانست در آینده به چه چیزی نیاز خواهید داشت.

 

۵. برای کمک به سازمان‌های مربوط به موارد جالب توجه از نظر خود، داوطلب شوید.

برای گسترش وسعت دیدگاه خود و درک واقعیت‌های مربوطه، هیچ راهی بهتر از کار کردن در محیطی نیست که دربر دارنده‌ی انگیزه‌های مثبت باشد. می‌توانید تجربیات رهبری واقعی و یادگیری واقعی را بدون تعهد بلندمدت و فشارهای مالی داشته باشید.

 

۶. کسب و کار کوچک خود را شروع کنید.

با کار کردن روی یک ایده‌ی کم‌ریسک، به جای یک رویای بزرگ، هزینه‌ی ورود به یک استارت آپ یا شرکت نو بنیاد را کاهش دهید.

 

کاملاً متوجه این امر هستیم که یادگیری درونی، برای همگان رخ نمی دهد. اگر یکی از افرادی هستید که کلاس‌های درس ساختاریافته را می‌پسندد و روی صرف چند هفته در هر سال برای بروز شدن خود حساب باز کرده است، سبک زندگی کارآفرینی و استارت آپ به شما توصیه نمی‌شود. شروع کردن یک کسب و کار جدید و نوآور، یک فرایند شدیداً ساختاریافته نیست، و پیدا کردن زمان برای یادگیری ساختاریافته نیز غیرمحتمل است.

 

نهایتاً، کنترل انگیزه‌ها برای کارآفرین شدن همیشه مفید است. اگر این کار را به عنوان مسیری برای بدست آوردن پول آسان یا فرار از فشارهای شغلی یا خانوادگی فعلی می‌بینید، وقت آن رسیده است که پی ببرید، اگر با تمام وجود وارد کار نشوید، یادگیری به سادگی اتفاق نمی‌افتد.

 

هیچ جایگزینی برای انجام آنچه دوست دارید، و دوست داشتن آنچه انجام می‌دهید وجود ندارد. وقتی یاد گرفتید که یادگیری را دوست داشته باشید، آن‌گاه می‌توانید کارآفرین موفقی شوید.

 

 



ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید