خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جنگ هشت ساله  دفاع مقدس ایران با حمایت همه جانبه استکبار جهانی
جنگ هشت ساله  دفاع مقدس ایران با حمایت همه جانبه استکبار جهانی

علیرضا قشقایی

جنگ هشت ساله که با تحریک و حمایت همه جانبه استکبار جهانی، توسط رژیم بعثی عراق بر مردم ایران تحمیل شد، تنها محدود به خطوط مقدم جبهه ها نبود، بلکه تمام سرزمین اسلامی ما اعم از شهرها و روستاها را در برگرفت.جنگ عراق با ایران که در ایران با نام‌های دفاع مقدس، جنگ تحمیلی، و جنگ هشت‌ساله، و نزد اعراب با نام‌های قادسیه صدام و جنگ اول خلیج فارس (به عربی: قادسيّة صدّام، حرب الخليج الأولی) شناخته می‌شود، جنگی است که از شهریور ۱۳۵۹ تا مرداد ۱۳۶۷ میان نیروهای مسلح دو کشور ایران و عراق جریان داشت.

جنگ ۸ساله عراق و ایران یکی از فاجعه‌های تاریخ بشری در قرن بیستم، و پس از جنگ ویتنام و بالاتر از جنگ جهانی اول، دومین جنگ طولانی قرن بیستم بوده‌است. این جنگ با آتش‌بس موقت میان عراق و ایران پایان یافت. این آتش‌بس تا امروز از جانب طرفین شکسته نشده و هنوز پابرجاست.شورای امنیت در تاریخ ۱۸ آذر۱۳۷۰ مصادف با ۹ دسامبر۱۹۹۱ طی گزارشی که از جانب دبیرکل وقت سازمان ملل متحد دریافت کرده بود، عراق را به عنوان متجاوز جنگ معرفی کرد. این شورا همچنین عراق را موظف به پرداخت غرامت جنگ به ایران نمود.در این جنگ ارتش عراق به طور گسترده از جنگ‌افزارهای شیمیایی علیه کردهای عراقی و مردم و نظامیان ایران استفاده کرد. با این وجود جامعه جهانی هیچ‌گاه نتوانست اجماعی برای محکوم کردن این جنایت جنگی از سوی عراق ترتیب دهد. در طول جنگ، ارتش عراق با استفاده از سلاح‌های شیمیایی حدود ۱۰۰٬۰۰۰ مرد، زن و کودک را به قتل رساند.مبادلهٔ اسیران بین دو کشور از تاریخ ۲۶ مرداد۱۳۶۹ مصادف با ۱۹۹۱ شروع شد. روند تبادل اسیران بین دو کشور ۱۲ سال به طول انجامید. آخرین گروه از اسرای جنگی ایرانی و عراقی در تاریخ ۲۶ اسفند۱۳۸۱ مقارن با ۱۷ مارس۲۰۰۳ به طور همزمان مبادله شدند.   
دوران هشت ساله دفاع مشروع امت سلحشور ايران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف اين رمز و بوم، به مثابه يکی از حساس ترين و بارزترين برهه های حيات راستين اين ملت، همچون نگينی تابناک، تا هميشه زمان، بر تارک تاريخ حماسه و ايثار و پايداری آزادگان جهان می درخشد. دفاع امت اسلامی ايران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام، در تاريخ افتخار آفرينی مبارزات حق طلبانه، يک ملت سترگ، فروزان خواهد بود. پايداری ايران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ايمان بود، در سايه هدايت های رهبر انقلاب اسلامي،‌ حضرت امام خمينی (ره) شکل گرفت و باعث احيای يک مکتب سازنده و نهضت های آرمانگرا و ايدئولوژی جهانگير شد.دفاع مقدس ما در زمينه های مختلف سياسي، ‌نظامي، اجتماعي، فرهنگی و ... توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحليل های مادی دنياپرستان را نقش بر آب سازد. اين حادثه عظيم، بی شک در ياد ملت ايران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرينی را در نسل های بعد بر جای خواهد گذاشت.جنگ تحميلی عراق عليه ايران 2887 روز به طول انجاميد که طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که 793 روز حمله از سوی رزمندگان اسلام بود و 207 روز از سوی ارتش متجاوز بعثی در طول جنگ شمار 381 هزار و 680 نفر از نيروهای دشمن کشته و يا زخمی شدند و 72 هزار نفر به اسارت نيروهای اسلام در آمدند. در اين هشت سال 371 فروند هواپيما و 82 فروند بالگرد دشمن منهدم شد. 1700 دستگاه تانک و نفربر، 480 قبضه توپ و سه هزار و 363 دستگاه خودرو نظامی به غنيمت ايران در آمد و و پنج هزار و 758 دستگاه تانک و نفربر، 532 قبضه توپ و پنج هزار و 152 دستگاه و خودرو نظامی دشمن منهدم گرديد.
در طول این هشت سال جنگ تحمیلی که  نوجوانان ، جوانان و کهنسالان  نگذاشتند حتی یک ذره از این خاک مقدس به دست نااهلان  و آدمهای فاسد دوران حکومت ملعون  صدام بیفتد که سعی داشت که بر این خطه مقدس حکمرانی کند را نجات دهند ،اما خوشبختانه همین افرادی که ما امروزه با آنها  سرو کار داریم روزی از جان و مال  خود گذشتند تا ما جوانان این نظام مقدس در امنیت کامل و دور از هر گونه نگرانی و ناراحتی زیست داشته باشیم. و اکنون ما با هدایت و ارشادهای مقام معظم رهبری حضرت، امام خامنه ای (مدظله العالی) (نایب برحق مهدی موعود ،حضرت امام زمان (عج) این امنیت کامل و در کنار آن حکومتی دموکراسی که در هیچ جا و مکانی از این جهان چنین  حکومتی نمایان نیست،و در مقابل هدف ما جوانان این خطه نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است،تا بتوانیم گوشه ای از الطاف ، محبت ،ایثار و فداکاری این عزیزان را با امید به خدا و با پشتیبانی ، حمایت از ولایت فقیه ادامه بدهیم.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید