خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


کاسبان برجام

رسوایی فیش های حقوقی، راه اندازی صرافی آقازاده ها، و عضویت نزدیکان افراد ذی نفوذ دولتی در هیئت مدیره شرکت های مختلف نشان داد کلاهبرداران سیاسی یک کاسبی چند ده میلیاردی تحت پوشش برجام راه انداخته اند.
به گزارش تسنیم، بعد از انتشار فیشهای حقوقی نجومی مدیران رانتی و اخبار تخلفات مالی طرفداران برجام سوال مهمی که در اذهان به وجود آمده، این است که سهم مردم از شعارهای اقتصادی برجام چه بوده است؟
کاسب تحریم اصطلاحی است که مدیران رانتی که چند سالی است بر گلوگاه های اقتصادی و سیاسی کشور چنبره زده اند به هر منتقدی که در مخالفت با عملکرد و سیاست های آنها نقدی دارد، نسبت می دادند. در ادامه نیز نشریات زنجیره ای وارد عمل می شدند و بیشترین حجم حملات و فحاشی ها به منتقدان برجام وارد می کردند. این شیوه ای بود که برای مدت ها منجر به کنترل فضای سیاسی کشور شد.

اما استفاده از حربه "کاسبان تحریم" به فضای رسانه ای و هجمه به منتقدان محدود نماند و در آستانه انتخاتبات مجلس، این کلید واژه به تعدد به کار گرفته شد و در نتیجه در اثر این فضا سازی ها و با شعار کذایی نجات کشور از جنگ، لیست به اصطلاح امید توانست تعدادی از افراد نزدیک به خود را به کرسی های بهارستان برساند.
به عنوان نمونه فاطمه حسینی که این روزها جنجال سوء استفاده اش از تریبون مجلس برای خواندن بیانیه خوانوادگی صدای اصلاح طلبان را هم درآورده است یکی از افراد لیست امید بود. اخبار مربوط به صرافی خانوادگی وی در روزهای اخیر جنجال ساز شده است. فیش حقوق نجومی مربوط به صفدر حسینی پدر این نماینده مجلس نیز در روزهای گذشته منجر به برکناری او از ریاست صندوق توسعه ملی شد.
بعد از ماجرای فیش های نجومی مدیران رانتی، واکنش ها در شبکه های اجتماعی و فضای عمومی نشان می دهد، مردم احساس می کنند کاسبان تحریم اصلاحی من درآوردی بوده است که با هدف فریب افکار عمومی در جهت اغراض سیاسی گروه های مشخص در جامعه مطرح شده است.
رسوایی فیش های حقوقی، راه اندازی صرافی آقازاده ها در اوج بحران ارزی کشور، عضویت نزدیکان افراد ذی نفوذ دولتی در هیئت مدیره شرکت های مختلف و دریافت های خارج از عرف و نجومی، نشان می دهد کلاه برداران سیاسی، به خوبی اصطلاح کاسب تحریم را به جامعه غالب کرده بودند و خود در سکوت خبری رسانه های زنجیره ای، در فضای پسا برجامی، یک کاسبی چند ده میلیاردی تحت پوشش برجام راه انداخته اند.
با این حال به نظر می رسد یک موج هوشیاری عمومی نه در بین مردم عادی که حتی در بین طرفداران گروه های سیاسی مدافع مذاکره با غرب نیز شکل گرفته است. در این بین بهتر است رسانه ها و افرادی که در سه سال اخیر فضای داخلی کشور را به سمت عوام فریبی هدایت کرده اند از مردم و طرفداران خود بابت این کلاه برداری سیاسی عذر خواهی کنند.


علیرضا رحیمی نژاد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید