خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به نام خدا
به خاطر دارم حدود چهار سال پیش و به محض شروع مذاکرات هسته‌ای در جمع دانشجویانم که هر دوهفته یک‌بار برگزار می‌شد و همچنان نیز ادامه دارد به صراحت گفتم این مذاکرات با توجه به بدعهدی‌های شیطان بزرگ در قرن اخیر، نتیجه‌ای جز خسارت برای ایران نخواهد داشت و البته این پیش‌بینی به وقوع پیوست. برجام در شرایط تبلیغاتی بسیار ناجوانمردانه و با تحت فشار قرار دادن مسئولین و مردم از طریق تحریک افکار عمومی تصویب شد. دشمن هراسی، جنگ، فقر و قحطی و حتی آب خوردن هم منوط به تصویب برجام شد.

پس از انجام توافق هم، جشن ملی و معرفی برخی جاسوسان به عنوان قهرمان ملی و البته همچنان از مواهب برجام که همان وعده‌های رئیس جمهور و تیم ضعیف مذاکره‌کننده به جهت حذف تحریم‌ها و رعایت خطوط قرمز رهبری، بهبود وضعیت تجارت و مبادلات بانکی و ... بود تقریبا هیچ کدام به ثمر نرسید و این از همان ابتدا کاملا مشخص بود و طرف دیگر میز، از این وعده‌های پوچ خود به این "طفلک‌ها" و ایجاد ذوق‌زدگی در آنان نهایت استفاده را بردند و با خیال راحت همچنان به عنوان کشورهای طرف مذاکره از اقدامات ایران (نابود کردن هسته‌ای و ....) راضی هستند نه قدردان و کار طرف آمریکایی را تقبیح می‌کنند.
با سخنرانی روز گذشته ترامپ عده‌ای که خودشان می‌دانند ورشکسته اصلی برجام هستند (هستیم)، خود را دانسته یا ندانسته قدردان تیم هسته‌ای می‌دانند و می‌گویند چنان بندهای برجام حساب شده است که حتی رئیس جمهور دیوانه آمریکا هم قادر به برهم زدن آن نیست و از این موضوع به عنوان پیروزی باد می‌کنند.
واقعاً جای تعجب دارد که ما در پیام‌های روشنفکرانه هر روز خود در تلگرام و جاهای دیگر برای دوستان چنین می‌نویسیم یا کپی می‌کنیم که " کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب می‌زند نمی‌توان بیدار کرد"!!!  پس چرا در این ماجرا سعی می‌کنیم خود را به خواب بزنیم؟!
پول‌های بلوکه شده ایران برگشته؟ کشورهای بزرگ با ما معامله و تجارت می‌کنند؟ محصولاتی را که می‌خواهیم به ما می‌دهند؟ روابط بانکی به حالت اول برگشته؟ ایران را از لیست کشورهای تروریستی درآورده‌اند؟ منافقین که هزاران ایرانی بی‌گناه را کشتند؛ تروریست خوانده‌اند؟ راه را برای مسافران مان باز گذاشته‌اند؟ عزت ایرانی را به پاسپورت‌های ما داده‌اند؟ و ....
اما چرا نیت داشتند تحریم‌ها حتی پس از برجام ادامه داشته باشد؟
خوب کمی هم تأمل لازم است؛ داعش را علم کردند که بشار اسد را نابود کنند؟ این که نهایت سادگی است! مثل این است که بگوییم دلِ‌شان برای مسعود بارزانی سوخته و می‌خواهند او رئیس جمهور یک کشور مستقل شود(بیچاره)!.
پیشنهاد می‌کنم نقشه‌های 25 سال گذشته موساد را درباره کردستان بزرگ مرور کنید تا نقشه شوم دشمن را متوجه شوید و تحرک بارزانی به اسم مبارزه با داعش؛ که خود را تا میان کرکوک رسانده (برای بهره‌برداری بدون مجوز از دولت مرکزی و کمک به اسرائیل و حیف و میل نزدیک به نیمی از درآمد نفتی عراق) تا به فرمایش مقام معظم رهبری اسرائیل جدیدی را در میان سه کشور اسلامی ایجاد و تمرکز و فشار را از اسرائیل بردارند و مسلمانان را به خود مشغول کنند.
ایران توانسته با قدرت و با وجود تمام تحریم‌ها دست دشمن نابکار را خوانده و جنگ را در خارج از مرزهای خود مدیریت کند و داعش را به زانو درآورد و نزدیک به 80 درصد زمین‌هایی را که به دست دشمنان خدا افتاده بود پس بگیرد. حال سوال اینجاست  دور از جان؛ خودتان را جای ترامپ یا هر گردن کلفت دیگری در ینگه دنیا بگذارید؛ کشوری را که در دوران تحریم، تمامی معادلات اتحادیه دشمنان بشریت را به هم ریخته و پیروزی‌های چشمگیر به دست آورده و حکومت‌هایی را که قرار بود به کمک آمریکا و اذنابش نابود شوند را حفظ و قدرتمندتر کرده  حاضرید رفع تحریم کنید؟
من با توجه به این که سال‌هاست فنون مذاکرات را تدریس می‌کنم و اغلب فعالیت‌های تجاری را تحلیل می‌کنم، دوباره به همه دوستان اطمینان می‌دهم که چنین چیزی  ممکن نیست مگر این که با گله‌ای از درازگوشان طرف باشیم!
اما دولت عزیز چند هفته‌ای است که مدام بر بدعهدی آمریکا و زیر میز برجام زدن ترامپ تمرکز کرده و خط و نشان‌هایی برای این سناریو کشیده و می‌کشید به این معنی که اگر آمریکا از برجام خارج شود ما برنده جام اخلاق شده و ما هم خارج می‌شویم اگر هم راه دیگری در پیش گرفت نشانه موفقیت ما در تنظیم سند برجام است و با توجه به این که دشمن در امضای این توافق‌نامه فریب خورده نمی‌تواند از آن خارج شود. اما مجموعه دولت و حامیان برجام می‌دانستند که این تنها سناریوی طرف مقابل نیست چون به قدری سند برجام دارای خلل و فرج است که چندین سناریوی خوب از نگاه دشمنان بر آن متصور است و وقتی ترامپ (البته اتاق فکراو) می‌داند که زیر میز زدن باتوجه به نصیحت‌های مشفقانه ظریف و رئیس جمهور تبعات منفی برای خود و کشورش دارد راه بهتری را انتخاب می‌کند یعنی برجام را وِیو نکرده و برای کنگره می‌فرستد با این استدلال که ایران به تعهداتش در برجام پایبند نبوده است که کاملا درست به نظر می‌رسد! چرا؟
ایران در برجام توسط قهرمانان ملیِ خود! متعهد شده که موشک‌های بالای 300 کیلومتر را آزمایش نکند! که نه تنها آزمایش کرده بلکه چند فروند با برد 650 کیلومتری را به مواضع داعش در سوریه زده است.
ایران از گروه‌های تروریستی مثل حزب الله و دولت سوریه و ... حمایت مالی و نظامی کرده است و .............
برداشت من این است که کنگره، ایران را مجددا از همان مواهب اندک برجام محروم و تحریم‌های جدیدی را کم کم به تحریم‌های قبلی می‌افزاید تا این که اقتصاد ایران دچار مشکلاتی بیش از پیش شده و مردم به خاطر همین مشکلات اقتصادی به جان حکومت افتاده و مانند زمان قبل از برجام، تحت تاثیر مشکلات‌شان (که حق هم دارند و از روابط پشت پرده بی اطلاع هستند) بگویند خوب موشک به چه کارمان می‌آید بروید مذاکره کنید و رونق اقتصادی را به کشور بازگردانید. با این حرکت خلع سلاح موشکی ایران در دستورکار دشمنان خارجی و خرس خاله‌های داخلی خواهد شد.
امیدوارم ملت بزرگ ایران به هوش بوده و در این آشفته بازار که تشخیص حق از باطل کاری ساده اما اذعان به آن بسیار دشوار است گوش به فرمان رهبر انقلاب باشند.
دشمن قصد دارد یکی یکی قله‌هایی که به دست جوانان این مرزو بوم و با اهداء خون هزاران شهید در این کشور اسلامی و البته در نقاط بسیاری از دنیا فتح شد را بازپس بگیرد پس حواسِ‌مان باشد تنها با با پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه نفوذ اقتصادی دشمن را می‌توان بست و با پشتیبانی از فرمایشات مقام معظم رهبری این پیام را به دشمنان داخلی و خارجی می‌دهیم که موشک‌های ایران و ارتقاء آنها از آنجا که به امنیت کشور و ملت بستگی دارد به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست.

 

محمدرضا زارع یکتا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید