خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (یکشنبه 29 بهمن ماه 96) با هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز دیداری پرشور داشتند.


خلاصه بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار مردم آذربایجان شرقی:

حضور مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی در دنیا نظیر ندارد
امسال یک 22 بهمن متفاوتی بود، بعد از 39 سال در ورود به چهل سالگی پیروزی انقلاب،  این حرکت عظیم مردمی چیزی شبیه معجزه است و در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا نظیر ندارد.


مهمترین کار انقلاب اسلامی تبدیل نظام طاغوت به نظام مردم‌سالار است
مهمترین کار انقلاب اسلامی تبدیل نظام طاغوت به نظام مردم‌سالار است. انتخابات و رأی مردم در تعیین مستقیم یا غیرمستقیم رهبری، رئیس‌جمهور و سایر مسئولان تنها بخشی از مردم‌سالاری است.
مردمسالاری یعنی در همه چیز «مردم» اصل هستند. مردم‌سالاری یعنی «مردم را در همه امور زندگی صاحب رأی و تدبیر و تصمیم قرار دادن» و این درست در نقطه مقابل هیچ‌کاره بودن مردم و استبداد مطلق سلاطین و طواغیت در قرنهای متمادی قبل از انقلاب است.
مردم‌سالاری اجازه استبداد و سلطه خارجی را نمی‌دهد و علاوه بر تغییر اساسی در اداره سیاسی کشور، اثر آن در خدمات شهری و روستایی و زنده کردن روحیه کارهای بزرگ همچون تشکیل سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و بسیج نمایان است.
در دوران طاغوت کشور بحدی از لحاظ نیروی انسانی ناتوان بود که برای درمان، پزشکان هندی و فیلیپینی به کشور می‌آمدند اما امروز ایران قطب جذاب سلامت در منطقه و جزو چند کشور اول دنیا در برخی دانش‌های کمیاب و نوپدید است که این نتیجه مردم‌سالاری و اعتماد به مردم و زنده‌شدن حس اعتماد به‌نفس ملی است.


ابهت و عزت و عظمت ملت ایران یکی از کارکردهای انقلاب اسلامی است
امروز یک کشور منطقه با وجود فروش روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت و در اختیار داشتن خزانه‌ی پر از پول، کشوری عقب‌مانده است و هیچ حرف و خبری از ملت آن در دنیا نیست اما در اثر مردم‌سالاری دینی، در نگاه عمومی به کشور، مردم ایران برجسته‌ و پیش برنده انقلابند.
به‌علت وجود این واقعیت، دشمنیِ دشمنان با مردم ایران است و اینگونه نیست که امریکایی‌ها فقط با شخص حقیر یا چند مسئول دولتی دشمن باشند، زیرا همه کارهایی که آنان را به خشم و غضب وامی‌دارد، کار ملت ایران است.


پيشرفت درعرصه های مختلف رخ داده، اما در زمينه"عدالت" عقب مانده ايم
پیشرفت کشور نتیجه مردم سالاری دینی است و دهه چهارم انقلاب به نام «دهه پیشرفت و عدالت»  است. پیشرفت در عرصه های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می کنیم که عقب مانده ایم.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت عذرخواهی از خداوند و مردم به خاطر عقب افتادن در زمینه عدالت افزودند: ان‌شاءالله با همت مسئولان و مردان و زنان کارآمد و مؤمن در این زمینه نیز پیشرفت خواهیم کرد.
پیشرفت یعنی یک ملت با اتکاء به تصمیم و اراده و دانش و ظرفیت خود، به صفوف مقدم برسد که این واقعیت در ایران محسوس است.
اگر به جوانان اهمیت بیشتری دهیم، از شدت استعداد و ابتکار، آماده پرواز و اوج‌گیری هستند ولی ما مسئولان قدری در این زمینه کوتاهی داریم و باید همت و تلاش بیشتری صورت پذیرد.
دشمنان ایران از پیشرفت‌های چهار دهه اخیر مطلعند اما ملت‌ها از این پیشرفت‌ها بخوبی آگاه نیستند چراکه ما در تبلیغات ضعیف، کم‌کار و کم‌ابتکار هستیم که باید جبران کنیم.
مسئولان در همین زمینه به‌صورت عملی و هنرمندانه، و نه با مبالغه و نه صرفاً گزارش های زبانی، پیشرفت‌های مختلف کشور را بازگو کنند تا برخی غافلان که نادانسته در این مسائل تشکیک می کنند، واقعیتها را درک کنند.
انقلاب، کشور را از فلاکت و ملت را از حالت توسری‌خوری و ذلت خارج کرد و ملت امروز سربلند و سرافراز، به تأثیرگذاری در همه امور مشغول است و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است.


باید خطر را به مردم عزیز بگویم/ اشرافی‌گری و بی‌توجهی به مستضعفان حرکات ضدانقلابی است
یکی از مهم‌ترین آفت‌های همه‌ انقلاب‌ها «ارتجاع» است. ارتجاع یعنی این حرکتی که انقلاب شروع کرده و ملت با سرعت داشتند در این مسیر حرکت می‌کردند، در یک جاهایی سست شود، بعد متوقف شود و بعد برگردد. تقریباً همه انقلاب‌های شناخته شده جهان در همان سالهای اول خود به این بلیّه دچار شده اند.
چیزی که چهل سال بگذرد و شعارهای انقلاب تکان نخورد در هیچ کدام از این انقلاب‌ها وجود ندارد. ما توانسته‌ایم این شعارها را حفظ کنیم اما خطرناک است. من وظیفه دارم خطر را به مردم عزیز بگویم.
«اشرافی‌گری و امتیاز طلبی مسئولان»، «بی مبالاتی به بیت المال» و «بی توجهی به طبقه مستضعف»، حرکاتی ضدانقلابی است و همه تشکیلات نظام باید با این نگاه به سمت اهداف انقلاب حرکت کنند.


انقلاب نشده است که عده ای بروند و ما بیاییم، بلکه انقلاب یعنی دگرگونی و تغییر مسیر
معنای ارتجاع این است که همان آدم‌های انقلابی سابق سرکار هستند اما خط و راه انقلاب را عوض کرده‌اند.  انقلاب نشده است که عده ای بروند و ما بیاییم، بلکه انقلاب یعنی دگرگونی، تغییر مسیر و حرکت به سمت اهداف والا که اگر این اهداف فراموش شود، انقلاب معنایی ندارد.
انقلاب در سال ۵۷ تمام نشد بلکه آغاز شد و این حرکت باید به تدریج عمیق تر، گسترده تر و خردمندانه تر ادامه یابد نه اینکه متوقف شود.
اینجور نباشد که اگر گفتیم فلانی انقلابی است از او برداشت منفی بشود. نظام اداره کشور و اصول قانون اساسی باید محترم شمرده شود و کسی نباید تصور کند که انقلاب بدون نظام امکان تحقق دارد.
این خطاست که برخی تصور کنند به اسم انقلاب باید به همه‌چیز و به همه حوادث و بخشهای نظام اسلامی زبان انتقاد و اعتراض داشت، زیرا انقلاب یعنی باید نظام اسلامی، مردم‌سالاری دینی و نظام امت و امامت با هدف‌ها و جهت‌گیری انقلابی باشد.


حرکات ارتجاعی در کشور اتفاق نیفتد
ما اگر به سمت «اشرافی‌گری»، «دل سپردن به طبقات مرفه به جای توجه به مستضعفان و قشرهای ضعیف» و «تکیه و اعتماد به خارجی‌ها به جای تکیه بر مردم» حرکت کنیم، این حرکت‌ها به سمت ارتجاع است.
نخبگان جامعه حواسشان جمع باشد، مدیران کشور به‌شدت مراقب باشند و مردم هم با حساسیت، رفتار ما مسئولان و مدیران را تحت نظر داشته باشند تا اینگونه حرکات ارتجاعی در کشور اتفاق نیفتد.


مسئله «اقتصاد» در اولویت‌های کنونی کشور، بسیار مهم است
اقتصاد مقاومتی همانگونه که بارها گفته ایم و همه مسئولان نیز سیاست‌های آن را تصدیق کردند، به معنای محصور شدن در داخل نیست بلکه درون زا و برونگراست بنابراین نگویند می‌خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم، زیرا ارتباط با دنیا در اقتصاد مقاومتی وجود دارد اما اعتماد و تکیه باید بر مردم باشد نه به بیگانگان.
رونق اقتصاد داخلی نیازمند صادرات خوب، واردات در حد نیاز و جلب سرمایه گذاری خارجی هست اما سررشته و تدبیر کار باید دست مدیران داخلی باشد و کار به بیگانگان سپرده نشود.
زلزله اقتصادی و ضربه فوق العاده شدید حدود یک دهه قبل به برخی کشورهای پیشرفته شرق آسیا ، عبرتی بزرگ است و  این ضربه که یک شبه این کشورها را به فقر و فلاکت کشاند نتیجه وابستگی به سرمایه خارجی بود.


تکیه به بیگانه خطرناک است؛ از اعتماد به خارجی‌ها در برجام سودی نبردیم
ما نتیجه اتکاء به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با این مسئله دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت امریکایی ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.
باید از بیگانه بهره برد اما نباید به او اعتماد و تکیه کرد. تکیه به بیگانه خطرناک است؛ تکیه بر بیگانه موجب می‌شود که بیگانه به تدریج از راههای مختلف بر سرنوشت کشور مسلط شود و همه مسئولان باید این مسئله بسیار مهم را در کانون توجه داشته باشند.


ترجیح مدیریت جهادی بر دیوانسالاری
قوای مجریه، قضاییه و همه بخشها باید با مدیریت جهادی یعنی پرکاری همراه با تدبیر، کار را دنبال کنند و برای پیشبرد کارها اصطلاحاً شب را از روز نشناسند.
در حوزه‌ی سیاست داخلی باید متن مردم را بر اقلیت‌های حزبی و جناحی و در در باب خدمات، باید مستضعفان را بر مرفهین ترجیح بدهیم.


ادامه و نوسازی همه شیوه ها و ابزارها و تجهیزات مورد نیاز امروز و فردای کشور دارای اولویت کامل است
در سیاست دفاعی کشور بایستی همه‌ی شیوه‌ها و همه‌ی ابزارهایی که مورد نیاز امروز و فردای کشور است دنبال شود و نوسازی شود. یک لحظه تردید نکنیم که کشور باید به طرف دفاع از خود حرکت کند ولو همه‌ی دنیا مخالفش باشند.
در سیاست خارجی باید شرق را به غرب ترجیح دهیم؛ ترجیح همسایه بر دور، ترجیح کشورهایی که با ما وجه مشترک دارند بر دیگران.


«اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال»
در اقتصاد، مسئله‌ی اشتغال و تولید بالاترین اولویت است. در این زمینه البته کارهایی انجام و آمارهایی ارائه شده اما برای تحقق آنچه مورد نظر است، کار و تلاش بیشتری نیاز است.


فراخوان جوانان و نوجوانان عزیز کشور به آمادگی ایمانی، علمی و انقلابی
جوان موتور پیشرفت حال و آینده کشور است و نسل جوان کنونی که عزم و همت و بصیرتی بیشتر از نسل اول انقلاب دارد، باید خود را آماده شتاب بخشیدن به پیشرفت کشور کند.


بهترین دلیل  اقتدار جمهوری اسلامی، استمرار و استحکام نظام اسلامی با وجود چهل سال توطئه و اقدام دولتهای مستکبر و خبیث است
تهدیدات و حرفها و نقشه های علنی و غیرعلنی دشمنان را می دانیم اما بدون لحظه ای تردید تأکید می کنیم نظام اسلامیِ متکی بر مردم، روز به روز قوی تر خواهد شد و همانگونه که امام خمینی می‌گفت «امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید