خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

متاسفانه به دور از انتظار، نه تنها کمک‌‌های کوچک دولتی هم از این استارت‌آپ‌ها دریغ شده است، بلکه موانع و سنگ‌اندازی‌ها و نبودن اتوماسیون و روال اداری، راه را برای فعالان این اکوسیستم دوچندان دشوارتر کرده است.


نامه وحید رجبلو، کارآفرین توان‌یاب به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی:


با سلام و احترام خدمت رییس اتحادیه کسب‌وکار‌های اینترنتی، بنده یک کارآفرین دارای معلولیت جسمی هستم که موفق شدم با تلاش و پشتکار و بدون دریافت هیچ حمایتی از سمت ارگان‌های دولتی، استارت‌آپی در حوزه کمک به افراد دارای معلولیت راه‌اندازی کنم.

تصمیم دارم به عنوان عضوی کوچک و فعال در این اکوسیستم در کشور عزیزم در یک یادداشت کوتاه چند نکته از مهم‌ترین و دست‌و‌پا‌گیرترین مسایل این حوزه و نیازهای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکار‌های اینترنتی را به صورت کوتاه برای شما بنویسم.

این روز‌ها در حال و هوای فیلترینگ سراسری و اختلالات در پورت‌های مسدود شده، شاهد افت شدید در کار کرد اکوسیستم آی‌تی کشور علی‌الخصوص کسب‌وکار‌های اینترنتی بوده‌ایم و تا زمانی‌که فیلترینگ و تحریم باشد، کسب‌وکارهای حقیقی در مقابل دلالی‌ها رونق نمی‌گیرند.

اگر حمایتی در راستای هدف پیش برد استارت‌آپ‌ها در این اکوسیستم انجام نپذیرد، به زودی شاهد از بین رفتن استارت‌آپ‌های بزرگ و خسارات جبران‌ناپذیر خواهیم بود. باید متذکر شوم که جوانان کشور ما با پتانسیل هوشی بالایی که دارند بدون هیچ حمایت مالی یا امکانات خاصی توانسته‌اند در حوزه کسب‌وکارهای استارت‌آپی پیشرفت‌های چشم‌گیری به وجود آورند؛ با کمی بررسی می‌توان دید در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت و ترقی بزرگی در تاریخ کوتاه این اکوسیستم به واسطه همین جوانان بوده‌ایم.

اما متاسفانه به دور از انتظار، نه تنها کمک‌‌های کوچک دولتی هم از این استارت‌آپ‌ها دریغ شده است، بلکه موانع و سنگ‌اندازی‌ها و نبودن اتوماسیون و روال اداری، راه را برای فعالان این اکوسیستم دوچندان دشوارتر کرده است.

یکی از مواردی که می‌توانم درمورد مشکلات کوچک این نوع کسب‌وکارها اشاره کنم، پیچیده و زمان‌بر بودن روند اداری برای فعالیت استارت‌آپ‌ها است. هر ارگان مانند پلیس فتا یا سایر ارگان‌ها، برای دریافت مدارک مورد نیاز خود از استارت‌آپ‌ها به صورت جداگانه مراحل و روند ثبت‌نامی نه چندان آسانی را دارند. اما اگر از سمت اصناف کسب‌وکار اینترنتی این روند به صورت یک اتوماسیون انجام شود و برای یک بار مدارک در یک سامانه ثبت گردد و از طریق یک کد رهگیری به ارگان‌های دیگر ارسال شود هم در زمان و هزینه صرفه جویی می‌شود هم سرعت پیشرفت این نوع کسب‌وکارها افزایش میابد.

در سخن پایانی باید عرض کنم که می‌شود مشکلات و سختی‌های زیادی را علاوه بر اینها ذکر کرد اما من به ذکر مشکلات نه چندان بزرگ بسنده می‌کنم و برای پیشرفت و توسعه کسب‌وکار‌های اینترنتی کشورم آرزوی موفقیت دارم.

یاحق

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید