خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اینکه توقع داشته باشیم کارمان همیشه و در همه حال شاد و باب میل ما باشد انتظاری غیرواقع‌بینانه است، حتی اگر عاشق کارتان هم باشید، همیشه روزهایی پر از کاغذبازی و برخورد با همکاران غیرقابل تحمل و سرسخت، خواهید داشت.

مهم این است که این دشواری‌ها و ناملایمات را نیز به خاطر خوبی‌های کارتان دوست داشته باشید و تحمل کنید. به نظر من، اگر انتظار داشته باشیم که در همه حال احساس خوشی داشته باشیم، در واقع شانس واقعا شاد بودن را از خود می‌گیریم، چرا که در چنین حالتی، ایده‌آل‌گرایانه فکر کرده و دچار کوته‌بینی می‌شویم و این نتیجه‌ای جز از دست دادن اهدافمان را به دنبال نخواهد داشت.

 ما باید توانایی خود را برای تطبیق یافتن با موقعیت کنونی‌مان افزایش دهیم. دقت داشته باشيم آنچه برای ما باید اهمیت داشته باشد یافتن و کشف آن ارزش و الزام و لذت نهفته در هر تجربه جدید است. شما شاید آرام‌ترین آدم روی زمین باشید و به همین دلیل احساس شادی کنید، اما اگر با شما به نحو مطلوب رفتار نشود، مجبور خواهید شد از خود دفاع کنید، چرا که شما هم مثل هرکسی دیگر دوست دارید به شما احترام بگذارند. متاسفانه توهین و تحقیر در محل کار به یک پدیده مسری تبدیل شده که باید در تمام سازمان‌ها با آن برخورد شود. بر اساس پژوهشی که در اسپانیا صورت پذیرفته است، بیش از 14 درصد پاسخ دهندگان به یک نظرسنجی در این مورد، اعلام کرده‌اند که در 6 ماه گذشته بارها مورد سوءاستفاده روانی و تحقیر از سوی همکاران یا مافوق‌های خود قرار گرفته‌اند. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، سعی کنید برنامه‌ای مدون برای تغییر دادن وضعیت بچینید و از حق خود دفاع کنید. برای این کار می‌توانید به سایت اینترنتی Workplacebullying.org سری بزنید و به جنگ با پدیده تحقیر و زورگویی در محل کارتان بروید.

می‌توانید در گام اول، با کسی که چنین رفتاری با شما دارد، صحبت کنید تا وضعیت موجود را بهبود بخشید. بدانید که در چنین حالتی، این شما هستید که می‌توانید به خود کمک کنید نه شخصی دیگر. مطمئن باشید با تغییر وضعیت، کار شادتری خواهید داشت. آیا شما هم در محیط کارتان با کسانی سروکار دارید که قلدرمآبانه رفتار کرده و دیگران را تحقیر کنند؟ آنها دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟ آیا باید آنها را هدایت کنید؟ یا اینکه مجبورید با این قضیه کنار بیایید؟ این سوال سختی است که فقط شما می‌توانید به آن پاسخ بگویید. از خود بپرسید: «رفتار او چه احساسی در من به وجود می‌آورد؟» آیا آ نقدر خود را قدرتمند احساس می‌کنید که در برابر چنین افرادی دست به اقدام قاطع بزنید؟ بهترین راه برای برخورد با چنین افرادی چیست؟ روش قدرتی، اعتمادی یا احساسی؟ زمانی را برای صحبت کردن با تمام افرادی که در شرکت شما چنین رفتاری دارند اختصاص دهید و برای آنها توضیح دهید که این کارشان چه احساسی در شما به وجود می‌آورد. از آنها برای یافتن راه‌حل کمک بخواهید و این احساس را به وجود بیاورید که بخشی از راه‌حل یا پاسخ مشکل هستند.




مرجع: دنیای اقتصاد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید