خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیرنفت,تحریم ها,فروش نفت,کارآفرینیتحریم نفتی لغو نشود هیچ تحریمی لغو نشده است

وزیر نفت در گفت‌وگو با یورو نیوز:

وزیر نفت در مورد چشم انداز لغو تحریم ها خود را انسان بد بینی ندانست و با اشاره به این که تحریم نفت مهمترین تحریم است گفت: اگر تحریم نفتی برداشته نشود به این معناست که هیچ تحریمی برداشته نشده است.به گزارش تسنیم، وزیر نفت ایران پس از برگزاری نشست

اوپک و حفظ سقف تولید این سازمان مصاحبه ای را با  شبکه خبری یورونیوز انجام و به پرسش های خبرنگار این شبکه در مورد بازار نفت و صنعت نفت و گاز ایران پاسخ داد.وی در پاسخ به این پرسش که چرا تولیدکنندگان مهم اوپک مثل عربستان با ایران هم نظر نبودند و از کاهش سقف تولید اوپک حمایت نکردند گفت: البته ما از کاهش تولید حمایت می کردیم. اما پس از مشاوراتی که انجام شد مشخص شد لازم است زمانی بگذرد تا چه میزان نفتی که با هزینه زیاد تولید می شود از چرخه تولید حذف می شود. برای رسیدن به تصمیمی قطعی می بایست اطلاعات بیشتری درباره واکنش بازار به قیمت های جدید داشته باشیم و چنانچه می دانید همه تصمیمات اوپک با اجماع اتخاذ می شود.

وزیر نفت ایران با اشاره به حمایت عربستان از حفظ سقف تولید اوپک به رغم کاهش 30 درصدی قیمت ها گفت: عربستان در مجموع میلیون بشکه در روز نفت خام و فرآورده نفتی صادر می کند و به خوبی می داند که با افت 30 درصدی قیمت ها هر سال 110 میلیارد دلار زیان می بیند. آن ها در پس تصمیم خود باید منافع مهمی به لحاظ امنیت ملی داشته باشند که چنین تصمیمی را توجیه کند.وی در پاسخ به این پرسش که منافع عربستان از حفظ سقف تولید اوپک چه بوده است اظهار داشت: من به عنوان وزیر نفت نمی توانم چیزی بگویم اما سیاستمداران تحلیل های بسیاری داشته اند. نمی دانم این تحلیل ها تا چد حد درست است. زنگنه در  پاسخ به این پرسش که آیا می توان روزی را پیش بینی کرد که اوپک کنترلش را بر بازار نفت از دست دهد گفت: یکی از نگرانی های مهم و تاریخی اوپک حفظ سهمش در بازار است . در سال های اخیر سهم اوپک کاهش یافته است. اگر این روند ادامه پیدا کند و به سطح مشخصی برسد آن گاه می توان گفت تاثیر اوپک بر بازار نفت حداقلی شده است.وی با اشاره به دیدار خود با مقامات شرکت های نفتی اروپا مثل بی پی و توتال در وین گفت: ما می خواهیم این شرکت هادر صنعت نفت مان حضور داشته باشند و این نه به خاطر سرمایه و پولشان است. بلکه ما به تکنولوژی و مدیریت کیفی این شرکت ها بیشتر نیاز داریم.

زنگنه در مورد چشم انداز لغو تحریم ها خود را انسان بد بینی ندانست و تحریم نفت را مهمترین تحریم دانست و گفت: اگر قرار است هر تحریمی برداشته شود باید تحریم نفت نیز برداشته شود. و اگر تحریم  نفتی برداشته نشود به این معناست که هیچ تحریمی برداشته نشده است.وی در پاسخ به این پرسش که تحریم ها چه هزینه ای برای ایران داشته است گفت: مطمئنا تحریم ها هزینه بر است اما رقم آن را در آینده بیان می کنیم. تحریم ها هزینه بر بوده است اما نه آن قدری که برخی فکر می کنند.وزیر نفت ایران در مورد میدان پارس جنوبی که بین ایران و قطر مشترک است و اظهارات زنگنه در مورد رسیدن برداشت گاز ایران به قطر طی 3 سال آینده بر این سخن خود تاکید کرد و گفت: ما در این دوره از نظر میزان برداشت به قطر می رسیم و حتی ممکن است به رقمی بیشتر از این کشور برسیم. ما به جریان دائم گاز نیاز داریم. قطر اضافه برداشت داشته است و ممکن است بتوانیم در طول زمان آن را جبران کنیم.وی افزود: همچنین ممکن است این هدف محقق نشود. اما آن چه مهم است این است که روند کنونی را اصلاح کنیم و اگر توانستیم گذشته را جبران کنیم. اما اگر نتوانستیم نباید در گذشته بمانیم و تاسف بخوریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید