خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.50 (3 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرین جوان شهرکردی است که در کارگاه کوچک تولیدی سالانه ۱۲۰ تن قارچ دکمه‌ای تولید و نیاز بازار استان‌های هرمزگان، یزد و کرمان را تأمین می‌کند.

 

توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکا بر اقتصاد "دانایی‌محور"، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند.

در اقتصاد مقاومتی، جهت‌گیری سیاست‌های تجاری به کشورهای همسایه معطوف است و به فعالیت‌های اقتصادی همچون جهاد باید نگریست و اصلاح الگوی مصرف و حرکت به‌سوی مصرف بهینه مد نظر است و توجه زیادی به تحقیقات کاربردی می‌شود.

حال با توجه به شرایط و امکانات بومی در اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌‌های هر منطقه در رشد اقتصادی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی این مهم را هدف ابلاغ سیاست‌‌های کلی اصل 44 در سال‌های اخیر دانستند و بر آن تاکید دارند.

بهادر هاشمی، فعال اقتصادی شهرکردی در پرورش قارچ است که توانسته است با فعالیت 7ساله خود کارگاه کوچکی که ظرفیت تولید سالانه 120 تن قارچ دکمه‌‌ای را دارد را با 20 میلیون تومان سرمایه توسعه بخشد.

هاشمی که از جوانی فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده است هیچگاه چشم به درآمدهای فوری نداشته است و موفقیت خود را در عرصه تولید اقتصادی به اثبات رسانده است و توانسته زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 7 نفر دیگر را فراهم کند.

در حال حاضر سالانه 120 تن قارچ دکمه‌‌ای در کارگاه‌‌های پرورشی این کارآفرین موفق تولید می‌‌شود و محصول این کارگاه در استان‌های بندعباس، یزد و کرمان عرضه می‌شود.

اما در بازار امروز بی‌ثباتی بازار دامن کارگاه‌‌های تولیدی قارچ را گرفته است و عدم تعادل در افزایش مواد اولیه و فروش قارچ بسیاری از کارگاه‌‌های پرورش قارچ این شهرستان را تا مرز تعطیلی پیش برده است.

این  جوان کارآفرین می‌گوید: قیمت کمپوست در بازار امروز بالا رفته و کمپوستی که قبلا کیلویی 500 خریداری می‌کردیم امروز باید هر کیلو 650 تا 700 تومان خریداری کنیم، آب و برق و هزینه کارگر متناسب با قیمت قارچ نیست و این امر بسیاری از تولیدکنندگان را از ادامه فعالیت باز داشته است، حتی خودم یکی از سالن‌هایم را خالی گذاشته‌ام و باز هم از لحاظ اقتصادی وضعیت بازار مشکل‌زا است.

 

بیشتر بخوانید:  روایت کارآفرین لیسانسیه ای که از سرمایه ۳میلیونی به سود سالانه ۶۰میلیونی رسید


منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید