خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: دولت باید صدای تولیدکننده و صادرکنندگان را بشنود و برای حل مشکلات آنها برنامه ریزی منطقی و کارشناسی داشته باشد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان که با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور پنجشنبه شب در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: بخشنامه های دولتی در بخش تولیدی و صنعت پر نوسان بوده و به طور میانگین هر ۵ روز یک بخشنامه صادر می شود که این رویکرد موجب بی اعتمادی تولیدکننده شده است.

وی افزود: تصمیمات اشتباه برخی مسئولان موجب بی اعتمادی شده و سرمایه گذار را با چالش مواجه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: کاهش نوسان ارز و اجرای قوانین، عطف به ماسبق شدن ترخیص کالا از گمرک، پیمان سپاری ارزی از دیگر مشکلات است و علیرعم همه تلاشها وقتی صادرات به عراق به ریال است چرا باید ارزی پیمان بسپاریم.

کشاورز قاسمی گفت: متاسفانه به نظر می رسد دولت صدای تولیدکننده را نمی شنود زیرا وقتی محور تولید واحدهایی صادرات است با دستورات یک شبه در منع صادرات برای تولید کننده چالش ایجاد می شود.

وی بیان کرد: شفاف سازی در امور هم برای تولیدکننده مهم است تا تکلیف خود را بداند و در این میان وجود نرخ ارز دولتی برای ۲۶ قلم کالا مشکل ساز است چون برای برخی امضای طلایی ایجاد کرده است.

کشاورز قاسمی تصریح کرد: بخشی نگری مشکل ساز شده لذا انتظار می رود بسته حمایتی با یک نگاه جامع پشی بینی شود.

وی اظهارداشت: اگر امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم چرا باید وزارت خانه های مهمی مانند اقتصادی و دارایی بدون وزیر باشد و وزارت صنعت با چالش های جدی روبرو باشد.

در ادامه مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم اظهارداشت: در فعالیت پژوهشی دانشگاهها شاهد کاهش هستیم و نگرانیم با رکود تولید علم مواجه شویم.

وی بیان کرد: باید روی محورهایی که رقابت پذیر هستیم مانند صنعت، تحقیقات تمرکز بیشتری داشته باشیم و تحقیقات را جدی بگیریم.

موسی خانی یادآورشد: نباید فقط دنبال آمار نباشیم و اگر از محققان دانشجو و مراکز نواوری حمایت ویژه شود به دستاوردهای خوبی می رسیم.

موسی خانی تصریح کرد: وحود زیرساختها در مجموعه کلان کشور ایجاب می کند یکپارچگی در پارکهای علم و فنآوری حفظ شود تا ظرفیتها خالی نماند اما به نظر می رسد خط مشی آموزش عالی کشور سر در گم است که باید بازنگری شود.

وی افزود: در شرایط  کنونی علوم سایبری و رباتیک می تواند ما را رقابت پذیر کند.

در ادامه فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۵ میلیون مترمکعب آّ شاهرود برای توسعه باغات اراضی شیبدار از ما گرفته شده و انتقال این میزان آب برای کشاورزی استان بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: با اختصاص این سهم آب می توانیم تا ۵ هرار هکتار از باغات را سیراب کنیم و در این زمینه برای انتقال اب به ۵۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که اگر این اب منتقل نشود سهم ما قطع شده و باغات زبتون خشک می شود.

سلیمانی فرماندار شهرستان آوج هم گفت: شهر آوج در زمره ۳۱ شهر محروم کشور است در حالی که بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی در این منطقه داریک که برخی از آنها مانند غار قلعه کزد ظرفیت گردشگری بالایی دارد.

وی بیان کرد: بیکاری و مهاجرت جوانان و نبود زیرساخت لازم در صنعت از مشکلات این منطقه است و با این که در محور مواصلاتی کربلا هستیم اما جاده های شهرستان ایمن نیست و باید برای آن تدبیر شود.

سلیمانی یادآورشد: در سال قبل ۱۵۰ هزار زائر کربلا را مشایعت کردیم اما حوادث جاده ای زیاد است و باید برای ایمن سازی جاده ها و تکمیل طرحهای نیمه تمام با کمک دولت اقدام شود.

مدنی نماینده پیمانکاران هم گفت: افزایش نرخ ارز لطمه شدیدی به پروزه های عمرانی وارد کرده است که از مسئولان کشوری انتظار مساعدت داریم.

وی افزود: زمینه رشد پیمانکاران در استانها متوقف شده و بهتر است از پیمانکاران با تجربه بیشتر استفاده شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید