خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون وزیر کار:

4۰درصد بیکاران از دانشگاه می‌آیند

خطر بروز بیکاری شدید فارغ‌التحصیلان

معاون وزیر کار می‌گوید از هر ۱۰۰ مرد فارغ‌التحصیل ۱۳ نفر و از هر ۱۰۰ زن نیز ۳۱ نفر بیکار است و هم اکنون ۴۰ درصد بیکاران کشور از دانشگاه می‌آیند که در سال‌های آینده بیکاری بدتری را تجربه خواهند کرد.

به گزارش مهر، به تازگی مسئله بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و لزوم یافتن راهکارهای موثر ایجاد فرصت های شغلی برای کارجویان تحصیل کرده از سوی مقامات ارشد دولتی از جمله رئیس جمهور عنوان می شود. حسن روحانی به تازگی با ابراز نارضایتی از وضعیت اشتغال زایی، مشکل دو سال آینده کشور در بخش داخلی را بیکاری جوانان دانسته است.براساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، در حال حاضر تعداد بیکاران فارغ التحصیل کشور دستکم یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفر است. از آسیب هایی که طی یک دهه اخیر درباره اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان ایجاد شده، طولانی شدن دوره ورود به بازار کار و همچنین دلسردی از یافتن شغل مناسب در این بخش؛ در نتیجه حرکت جمعیت تحصیل کرده کشور به سمت غیرفعالی و خانه نشینی است.
کورش پرند معاون وزیر کار در گزارشی جدید در این باره عنوان کرد: یکی از معضلات پیش روی کشور افزایش جمعیت فارغ التحصیلان بیکار است. براساس آمارهای منتشر شده، هم اکنون نزدیک به ۴۰ درصد جمعیت بیکار کشور تحصیلات عالی دارند.
معاون وزیر کار همچنین به جمعیت غیرفعال کشور و تعداد قابل توجه دانشجویان اشاره کرد و افزود: با این روند پیش بینی می‌شود که در سال‌های آتی جمعیت بیکار دارای تحصیلات عالی به بیش از ۴۰ درصد برسد. وی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها را در حال حاضر ۱۸.۹ درصد دانست و گفت: این آمار نشان می دهد که از میان ۱۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی، ۱۹ نفر بیکار هستند

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید