خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


معاون وزیر کار اعلام کرد:

طرح ۸ مرحله‌ای اشتغال آماده اجرا شد

معاون وزیر کار گفت: طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان، عشایر و مناطق مرزی بعد از ماه مبارک رمضان به صورت جدی در کشور اجرا خواهد شد.به گزارش  مهر، کورش پرند گفت: در حوزه اشتغال و رفع بیکاری پارامترهای زیادی تاثیر گذارند که یکی از این پارامترها بحث آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی است. در حال حاضر ۷۰۰ مرکز دولتی و ۱۴ هزار آموزشگاه آزاد داریم.معاون وزیر کار افزود: در این مراکز چند نوع آموزش داده می شود و به طور کلی نزدیک به ۶۰ درصد آموزش‌های تخصصی سازمان آموزش فنی و حرفه ای منتج به اشتغال می شود. پرند با اشاره به اینکه نظام‌های آموزشی دنیا با سه موضوع متحول می شوند گفت:

موضوع فناوری اطلاعات، سلامت و بحث فاینانس سه موضوعی است که باعث تحول خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: با این وصف مشکل فارغ التحصیلانی که مطرح می کنند صرفا مشکل کشور ما نیست و سایر کشورها هم این مشکل را دارند؛ البته با نرخ های متفاوت. هم اکنون از هر ۱۰۰ مردی که در کشور ما فارغ التحصیل هستند بیش از ۱۲ نفر بیکارند و در مقابل از هر ۱۰۰ زن فارغ التحصیل نیز ۳۳ نفر بیکار هستند.

پرند با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای طرحی را با عنوان ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان کشور با رویکرد رفع نیاز بازار دارد بیان داشت: کارهای عملیاتی این طرح انجام شده و این آمادگی وجود دارد که در این کار به مراجع ذیربط کمک کنیم. البته قطعا با این طرح رویکرد و مشکل فارغ التحصیلان رفع نخواهد شد زیرا مثلا در رفع مشکل کشاورزی باید سیستم کشاورزی‌های تک داشته باشیم تا بتوانیم از فارغ التحصیلان آن استفاده کنیم.این مقام مسئول در وزارت کار بیان داشت: طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان، عشایر و مناطق مرزی بعد از ماه مبارک رمضان به صورت جدی در کشور اجرا خواهد شد. این طرح که با رویکرد اشتغال پایدار است ۸ مرحله دارد و تفکر اصلی آن بر روی آموزش‌های سیار است. یعنی در مناطق روستایی و عشایر به همراه سازمان‌های مربوطه حضور خواهیم داشت و البته ۱۳۰ میلیارد تومان اعتباری که برای آن دیده شده چنانچه در اختیار قرار گیرد به راحتی می توان در کشور آن را پیاده سازی کرد.معاون وزیر کار اظهارداشت: هم اکنون نیز برای این طرح چند استان انتخاب و برنامه ها و نیاز سنجی های مربوط به آن انجام شده است. وی درباره طرح ارتقای شایستگی حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان نیز گفت: در سال ۹۴ به هزار اپلیکیشن نویس نیاز داریم و با برآوردی که داشتیم به راحتی می توانیم با آموزش‌های لازم مهارتی، نیروهای کار را ایجاد کنیم تا از طریق دورکاری بتوانند برای سایر کشورها هم کار کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید