خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین
 عسگراولادی:

بانک‌ها قفلند و کلید دست دولت است
پولهای آزادشده باید صرف تولید و ارتقای فناوری شود
 برای 10 سال آینده به اقتصاد مقاومتی نیاز داریم

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه پولهای آزادشده نباید صرف معیشت شود، باید صرف تولید و ارتقای فناوری شود، گفت: برای ۱۰ سال آینده باید به اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی بدهیم چون به آن نیاز داریم.به گزارش  تسنیم،  اسداللّه عسگراولادی با حضور در برنامه پایش اظهار کرد: ما احتیاج داریم از حالت سنتی به علمی حرکت کرده و به علم و فناوری بیشتر بها دهیم. صنایع داخلی خودشان برای مسائل درمانی و سلامت می‌توانند به‌خوبی تکاپو کنند ولی اگر علم تقویت شود مسئله سلامت، اشتغال و درآمد خود به خود حل خواهد شد. ما در قرن 21 و عصر فناوری هستیم بنابراین باید به علم و فناوری بیشتر اهمیت داده و پولهایی را که از بلوکه خارج می‌شوند در این زمینه هزینه کنیم.وی افزود: بعد از پایان بحران جنگ جهانی دوم در سال 1326 بهترین فرصت را داشتیم تا برای رونق تولید و بازسازی صنایع کاری انجام دهیم که این کار به‌ظاهر بوده و عملی نشد. مدتی هم کشور به‌سمت کشاورزی رفت ولی در این بخش هم توفیقی حاصل نکرد.

عسگراولادی تصریح کرد: اگر به فناوری رسیدگی می‌کردیم در حال حاضر جلو بودیم ولی در واقع 20 سال است که کشور به علم روی آورده که خوشبختانه 50 سال هم در زمینه فناوری جلو افتادیم. در حال حاضر کارخانه‌ها و پالایشگاه‌های خوبی با فناوری جدید داریم که در خاورمیانه بی‌نظیر است.عسگراولادی بیان کرد: اگر به‌سمت فضانوردی، راه‌سازی و راه‌آهن حرکت کنیم به فناوری نیاز داریم.

دیگر راه‌آهن را به‌شکل سنتی نمی‌توانیم بسازیم و 50هزار کیلومتر خط ریلی جدیدی که کشور به راه‌آهن نیاز دارد، باید با فناوری جدید ساخته شود.وی عنوان کرد: دلارها از چهار ماه دیگر به‌تدریج آزاد می‌شوند چون توافق کرده و در واقع یک سری موافقت‌نامه در ژنو، لوزان و غیره انجام و در نهایت به وین ختم شد. اجرایی شدن توافقات نیازمند گذر از یک سری تشریفات هست که به‌عنوان نمونه مصوبه قطعنامه شورای امنیت یکی از آنها بود و تمام تحریم‌های علیه ایران را معلق کرد. خوشبختانه تصویب این قطعنامه برای نظام و دولت یک توفیق بزرگ بود. همچنین باید از مجلس کشور یک مصوبه بگیریم که آن هم در جریان است.وی ادامه داد: حضور هیئت‌های ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و غیره یکی از راه‌های نشان دادن آمادگی این کشورها برای همکاری با ایران است. بعضی‌ها معتقد هستند که بعد از انجام توافقات اگر همه امیدوار شده و تصمیم به کسب و کار بگیرند قطعاً باید کسب و کار رونق بگیرد و برخی دیگر اعتقاد دارند اصلاً رونق نمی‌گیرد.
عسگراولادی یادآور شد: قطعاً در آینده کسب و کار کشور رونق خواهد گرفت ولی لازمه آن رونق اشتغال و سرمایه گذاری است. در حال حاضر در رکود هستیم و بعد از پایان رکود حداقل تا 6 ماه آینده رونق کسب و کار را شاهد خواهیم بود. تا چهار ماه آینده باید به‌سمت اقتصاد مقاومتی در حرکت باشیم، اعتقاد دارم کار و کاسبی از اردیبهشت سال آینده راه می‌افتد.

وی تأکید کرد: رونق در کسب و کار نیاز به پول دارد ولی بانک‌های کشور قفل هستند. کلید باز کردن بانک‌ها در دست دولت بوده و با پرداخت بدهی‌های بانکی قفل بانک‌ها باز می‌شود. در حال حاضر کشورهای خارجی این آمادگی را دارند که ایران از آنها خرید کنند ولی نباید به واردات روی آورد.عسگراولادی تصریح کرد: دلارهای آزادشده قدرت مالی کشور را افزایش خواهد داد که مقرر شده تا 130 میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده کشور را در مرحله اولیه آزاد کنند. این میزان دلار معادل 390هزار میلیارد تومان است که در امکان بانک مرکزی کشور قرار می‌گیرد. سیستم بانکی کشور با آزادسازی این میزان پول می‌تواند مطالبات خود را دریافت کند.وی اظهار کرد: صندوق ذخیره با یک هدفی شکل گرفته و برای ذخیره ابدی پولها ساخته نشده است. پولهای این صندوق باید طبق برنامه ریزی برای توسعه زیربنای کشور از اموال این صندوق هزینه شود. در واقع صندوق نباید پول را راکت باقی بگذارد بلکه باید آن را برای زیربنای کشور یعنی تقویت راه‌آهن، جاده‌ها و فناوری هزینه کند.وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک کشور در حال حاضر دچار فقر تولید شدند، گفت: باید با آزاد شدن این دلارها به کارخانه‌های مختلف فاینانس و امتیاز افزایش تولید بدهیم و باید مشخص شود که چرا اقدام به خرید جنسهای آشغال ترکیه می‌کنیم. به‌جای اینکه از کشورهای چین و ترکیه جنسهای بی‌کیفیت وارد می‌کنیم بهتر است که کارخانه‌های خود را تقویت کنیم.عسگراولادی بیان کرد: متأسفانه در گذشته با کشور روسیه مشکل حمل و نقل داشتیم که هنوز هم حل نشده و این مشکل از سمت مدیریت بود. در حال حاضر با انجام توافقات اتفاق خوبی رخ داده و در واقع پولهای بلوکه شده کشور ظرف یک سال به‌تدریج آزاد می‌شوند. به‌نظر من این پول باید صرف تولید و فناوری شده و نباید صرف امور جاری شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید