خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اقتصاد مقاومتي درون زا، برون نگر، عدالت پايه، مردم محور و دانش بنيان است و تهديدها را به فرصت تبديل مي کند.

به نقل از خبرگزاري آريا، مهسا قرباني رئيس اداره تامين مالي طرح هاي فناورانه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اظهار داشت : اقتصاد مقاومتي به دنبال اين است که تهديد ها را به فرصت ها مبدل کند و بتواند خواسته هاي مردم را برآورده کند و اثرات کمتري از تهديدها بپذيرد.
قرباني با اشاره به مطرح شدن اقتصاد مقاومتي در سال 92 گفت: بعد از مطرح شدن اين مسئله نگاه ويژه اي به اين موضوع شد و امسال نيز که سال اقدام و عمل است، اين توجه بيشتر شده است.
رئيس اداره تامين مالي طرح هاي فناورانه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري با بيان اينکه جريان سازي اقتصاد مقاومتي مثبت و مطابق با منافع ملي است، گفت : اقتصاد مقاومتي يک اقتصاد دانش بنيان است. ما انواع اقتصادها مانند کشاورزي، صنعتي و مصرفي داريم اما اقتصاد دانش بنيان، پايه و اساس خود را دانش در تمامي رشته ها مي گذارد زيرا دانش ارزش افزوده ايجاد مي کند.
 وي اظهار داشت: علومي را دانش بنيان مي دانيم که ارزش افزوده بالايي را با فناوري ايجاد کند. مبحث دانش بنيان بحثي نيست که همين امروز مطرح شده باشد و سال ها است که توسط کشورهاي مختلف مطرح شده است زيرا با توجه به تکيه کردن بر جوانان و استعدادهايشان در دانش، اقتصاد دانش بنيان متمايز و متفاوت است.
 
اقتصاد مقاومتي هويتي پويا دارد
حسين بختياري کارشناس ارشد کارآفريني و فناوري هم با بيان اينکه اقتصاد دانش بنيان يک اقتصاد پويا است، اظهار داشت : در واقع اقتصادي را دانش بنيان مي دانيم که هميشه افراد در حال تحقيق هستند و به دنبال اين هستند که تحقيقات خودشان را تجاري کنند و در اختيار عموم مردم قرار دهند.
بختياري با بيان اينکه اقتصاد دانش بنيان يک اقتصاد پويا است، اظهار داشت: پويا بودن اقتصاد مقاومتي از طريق توليد دانش و تبديل آن به ثروت ايجاد مي شود. در واقع اقتصادي را دانش بنيان مي دانيم که هميشه افراد در حال تحقيق هستند و به دنبال اين هستند که تحقيقات خودشان را تجاري کنند و در اختيار عموم مردم قرار دهند.
وي درباره مزيت هاي اقتصاد دانش بنيان بيان داشت: اگر فناوري ها را در سه سطح پايين، متوسط و بالا يا همان "هاي تک" طبقه بندي کنيم، اقتصاد دانش بنيان از سطح متوسط به بالا را در نظر دارد و به همين جهت اقتصاد مبتني بر دانش است. در حقيقت دانشمندان بعد از اينکه پژوهش هايي را انجام دادند، اين پژوهش ها را تبديل به خروجي مي کنند تا بتواند بخشي از نيازهاي جامعه را برطرف کند.
کارشناس ارشد کارآفريني و فناوري ادامه داد: اقتصاد دانش بنيان مربوط به محققان و پژوهشگران دانشگاهي و مراکز تحقيقاتي مرتبط است. اين افراد تحقيقات خودشان را تبديل به محصولي مي کنند که نياز جامعه را تامين مي کند. جامعه نيز چون اين نياز را احساس کرده و حاضر است براي آن پول پرداخت کند، اين محصول تجاري مي شود و در اختيار عموم قرار بگيرد.
اين مدرس دانشگاه با تاکيد بر جنبه تحقيقاتي بودن اقتصاد دانش بنيان، اظهار داشت: در کنار توليد يک محصول، کار تحقيقات هميشه ادامه دارد. 70 تا 80 کسب و کارها در ايران در 3 تا 5 سال نخست، شکست مي خورند. در کسب و کارهاي دانشي ريسک بالايي وجود دارد ولي اگر فرد موفق شود، ارزش افزوده زيادي را ايجاد مي کند ولي در کسب و کارهاي معمولي ريسک کمتر است اما ارزش افزوده زيادي وجود ندارد.

دانش بنيان بودن اقتصاد براي جامعه ضروري است
عظيم قديمي کارافرين نمونه هم با تصريح بر اينکه دانش بنيان بودن اقتصاد يک ضرورت براي جامعه است، گفت: در حال حاضر يک حلقه بين اقتصاد دانش بنيان و توليدمان وجود دارد.
قديمي افزود: يکسري مشاغل که برند هستند و توليد در آنها زياد اتفاق مي افتد به سمت بهره وري بيشتر رفته اند و اگر هم ظرفيت هاي آن در کشور وجود نداشته است، از کشورهايي که صاحب سبک بودند استفاده کردند.
وي افزود : در حال حاضر در کشورمان مشاغلي که خردتر هستند و امکان علمي کردن ندارند، توليد کننده ها به سمت آزمون و خطا مي روند که اين کار انرژي زيادي از آنها مي گيرد و بهره وري لازم را نخواهند داشت.
اين کارآفرين با بيان اينکه همه کاري که ما انجام داديم بر اساس آزمون و خطا بوده است، اظهار داشت: متاسفانه هيچ نوع فعاليت علمي که بخواهيم به آن استناد کنيم و در آن موفق باشيم نداشته ايم، به ويژه اينکه کارمان جديد بود. توليد بلدرچين در کشور عمومي نشده است و کسي آن را نمي شناسد و به همين دليل آزمون و خطاهاي زيادي انجام داديم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید