خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: میزان ارزش‌افزوده کسب و کارهای نوین در ابتدای دولت از حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

به گزارش خبرنگار ماهنامه کارآفرین ناب، سید حسن هانی‌طبایی ظهر امروز در همایش تولید محتوای ایرانی و توسعه کسب‌وکار که در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد با اشاره به ضرورت ایجاد فضای کسب‌وکار نوین در کشور اظهار داشت: در حال حاضر یک‌میلیون نفر در کشور در زمینه‌های IT ICT مشغول به کارند، که این میزان در 5 سال آینده به 3 میلیون نفر می‌رسد.

وی بابیان اینکه فناوری اطلاعات در 5 سال گذشته رشد 200 درصدی در دنیا و در مقایسه با سایر شاخص‌های صنعت داشته است، افزود: میزان رشد این شاخص در کشور نیز می‌تواند با فراهم آوردن زمینه‌های مختلف بسیار بیشتر از دیگر شاخص‌های صنعت باشد.

هانی‌طبایی با تأکید بر اینکه کسب‌وکارهای نوین ظرفیت تأمین کار برای بازیگران بزرگ و نوپا را دارد، تصریح کرد: علاوه بر اپراتورهای چندمیلیاردی، اپراتورهای کم‌توان و نوآور نیز می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

وی با اشاره به ارزش‌افزوده بالایی که این شاخص در مقایسه با سایر شاخص‌های صنعت دارد، خاطرنشان کرد: میزان ارزش‌افزوده کسب و کارهای نوین در ابتدای دولت از حدود 400 میلیارد تومان به حدود هزار و 800 میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این میزان در 5 سال آینده نیز به 18 هزار میلیارد تومان برسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم بابیان ضرورت توجه به زمینه ‌فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای نوین در کشور اظهار داشت: باید نیروی جوان کشور وارد این حیطه شده و نهادها نیز از آن‌ها حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، مراکز توسعه و توانمندسازی به‌منظور حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و شتاب‌دهنده‌ها راه‌اندازی شده‌اند، همچنین اولین شتاب‌دهنده استان راه‌اندازی شده و درصدد آنیم که دومین شتاب‌دهنده را نیز راه‌اندازی کنیم.

هانی‌طبایی عملکرد دولت در این زمینه را قابل‌تقدیر دانست و گفت:وزارت ICT با همکاری صندوق کارآفرینی امید اقدام به پرداخت تسهیلاتی با سود چهارصد به کارآفرینان کرده است.

وی بابیان اینکه فعالیت درزمینهٔ کسب‌وکارهای نوین، آسان است، گفت: 90 درصد افراد غیر تکنیکال در این زمینه فعالیت دارند که درآمد بالایی داشته و به ارائه خدمات، ارتباطات و شبکه‌سازی می‌پردازند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با تأکید بر اینکه ضریب امکان‌پذیری مشاغل در این زمینه بالاست، عنوان کرد: ضریب بالا امکان‌پذیری مشاغل، سودآوری بالا و امکان انجام کار خرد در این بازار ازجمله نقاط مثبت آن به شمار می‌رود.

منبع:خبرگزاری تسنیم(قم)

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید