خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد: 160 میلیارد ریال سهمیه تسهیلات قرض الحسنه جهت توسعه مشاغل خانگی در استان برای سال جاری ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، «فریبا آیت اللهی» در این رابطه افزود: دارندگان مجوز فعالیت مشاغل خانگی در صورت نیاز به وام با اعلام دستگاه‌های اجرایی ذیربط از سوی این اداره کل به یکی از بانک‌های عامل دارای سهمیه معرفی می‌شوند .
وی افزود: متقاضیان طرح‌های مستقل مشاغل خانگی تا سقف 50 میلیون ریال و طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی به ازای 15 نفر تحت پوشش تا سقف 750 میلیون ریال می‌توانند تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند .
آیت اللهی با اشاره به این که در حال حاضر مجوز فعالیت مشاغل خانگی برای متقاضیان در قالب 305 رشته صادر شده است، گفت: این رشته‌ها در زمینه فعالیت‌های صنایع دستی، فرش دستباف، تولیدی (صنعت و خدمات)، تجارت الکترونیک، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، امور تولیدات گیاهی، فعالیت های فرهنگی و هنری به صورت مستقل و پشتیبان است.
وی همچنین به رشد منابع قرض الحسنه در سال جاری اشاره و بیان کرد: سهمیه تخصیصی بابت تسهیلات قرض الحسنه ساماندهی شده و حمایت از مشاغل خانگی از سقف کلی یکهزار میلیارد ریال در سال گذشته به مبلغ هشت هزار میلیارد ریال در سال 96 افزایش یافته است .
این مسئول با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار، افزود: بر همین اساس سقف فردی تسهیلات در سال جاری از مبلغ 50 میلیون ریال به مبلغ 200 میلیون ریال افزایش یافته است .
وی در مورد افزودن مشاغل جدیدی به فهرست مشاغل خانگی نیز افزود: در صورتی که شغل مورد تقاضا در فهرست مشاغل خانگی نباشد، با تایید دستگاه اجرایی مربوطه به مشاغل خانگی اضافه خواهد شد .
مدیرکل کارآفرینی استان با بیان این که واحدهای تولیدی می‌توانند بخش‌هایی از فعالیت خود را به مشاغل خانگی انتقال دهند، اظهار کرد: بر همین اساس نیز در قالب طرح‌های مشاغل خانگی پشتیبان می‌توان مواد اولیه را به افراد تحت پوشش در منازل تحویل داد و محصول را از آن‌ها باز پس گرفت.
وی یادآور شد: بر حسب نیاز متقاضیان دوره‌های آموزشی توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه یا مراکز فنی و حرفه‌ای نیز برگزار می‌شود .
وی در مورد جنسیت افراد متقاضی مشاغل خانگی نیز تصریح کرد: در این حوزه تفکیک جنسیتی خاصی وجود ندارد ولی در برخی رشته‌ها چون دوخت لباس و تابلو فرش بیشتر بانوان فعالیت دارند و در برخی زمینه‌ها مانند پرورش قارچ و تعمیرکار تلفن همراه بیشتر متقاضیان را مردان تشکیل می‌دهند .
آیت اللهی در رابطه با روند نظارت بر فعالیت‌های این حوزه خاطرنشان کرد: نظارت بر کلیه طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه صورت می‌گیرد، ضمن این که نظارت استانی هم توسط تیمی متشکل از نمایندگان دستگاه اجرایی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری انجام می‌شود .

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید