خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با بیان اینکه ۸۰درصد زيرساخت حقوقي و مقرراتي بازار سرمایه فراهم شده است، گفت: ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌خطرپذیر وارد بازار سهام می‌شود.

به گزارش شنبه پرس، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در پنل سرمایه‌گذاری یلدای کارآفرینان استارتاپی در مورد وضعیت فعلی شرکت‌های نوآور در بورس گفت: «الان به لحاظ مقرراتي اوضاع خوبي وجود دارد. در حال حاضر پتنت هم در بورس معامله مي‌شود؛ ‌‌۵ ميليارد تومان پتنت معامله شده بدون اينکه محصولي موجود باشد. حتي در زمان آغاز به کار پارک پرديس  و اينکه ارتباط بين استارت‌آپ‌ها و بازار سرمايه شکل بگيرد و اينکه چه ابزارهايي براي اين ورود وجود دارد و … هم مبهم بود و هم دور از ذهن. چندين سال طول کشيد و در سال ۹۱ کار جدي شروع شد و  وي‌سي‌‌ها در قالب صندوق به بورس جذب شدند. تابلوي دانش‌بنيان را طراحي کرده ايم و شروع به کار کرده است. شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها حتي قبل از اينکه به بلوغ برسند، مي‌توانند وارد اين بازار شوند.
هامونی در ادامه گفت: وضعيت امروز، وضعيت خوبي است. به لحاظ مقررات و ابزارهايي که بازار سرمايه بايد آماده مي‌کرد، تا ۸۰درصد زيرساخت حقوقي و مقرراتي فراهم شده است.» او به وضعیت سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها در بورس هم اشاره کرد که استارت‌آپ‌ها الان با پتنت سرمايه‌گذاري مي‌شوند؛ يعني قبل از اينکه محصولي توليد شده باشد. «خيلي از کشورها متعجب مي‌شوند که ما در بازار سرمايه علاوه بر اوراق مشارکت و سهام شرکت‌ها، پتنت معامله مي‌کنيم. اين نهضت راه افتاده است. اما من دو چالش هم در اين مسير مي‌بينم. اين دو چالش از نگاه سرمايه‌گذاران و کساني است که مي‌خواهند روي استارت‌آپ‌ها سرمايه‌گذاري کنند. يکي مربوط به صورت‌هاي مالي حسابرسي‌شده است که سرمايه‌گذار اين را به صورت شفاف مي‌خواهد و استارت‌آپ‌ها بايد بيشتر به اين مسئله بپردازند.
دوم حاکميت شرکتي است. چون اکثر شرکت‌هاي استارت‌آپي کسب‌وکار خانوادگي هستند و حتي اگر با سرمايه‌گذار هم قرارداد داشته باشند، رئيس هيات مديره و سهامدار اصلي يک نفر است. چنين استارت‌آپي اگر بخواهد وارد بورس شود با مشکل مواجه مي‌شود و بايد شفافيت داشته باشد تا سرمايه‌گذاران هم جذبش شوند.»

صورت مالی حسابرسی‌شده، پاشنه آشیل استارتاپ‌ها
هامونی تاکید کرد اغلب استارت‌آپ‌ها صورت مالي دقيق حسابرسي‌شده ندارند و این مشکل بزرگ آن‌ها برای جذب سرمایه در بازار سهام است.« شايد ۲۰درصد از استارت‌آپ‌ها اين مسائل را رعايت کرده‌ باشند. حرف آخر سرمايه‌گذار و استارت‌آپ روي صورت مالي مي‌آيد که حتي زيان‌ده‌بودن شرکت را اعلام کرده است. در واقع الزام شفاف‌بودن براي ما يک خط قرمز است و از آن تخطي نمي‌کنيم. به نظر من پول هست و حدود ۲۰ وي‌سي خواستار حضور در فرابورس هستند. يعني بيش از ۵۰۰ميليارد تومان درخواست تاسيس وي‌سي در فرابورس داريم. يعني حدود ۲۰ درصد سرمايه موردنظر براي سال ۱۴۰۰٫ دو وي‌سي هم با مجموع سرمايه ۶۰۰ ميليارد تومان درخواست ورود به بورس را دارند و به نظر مي‌رسد تا هزار ميليارد تومان از سرمايه موردنظر تاکنون تامين شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید